Gå til innhold

4G router med bridge mode


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har akkuratt fått "Hjemmebrebånd mobil" fra telenor. De leverte med en Huawei B818-260 router og ekstern antennne. Problemet er at den ikke har bridge mode, og ettersom jeg kjører full unifi infrastruktur skulle jeg hatt ekstern ip inn til mitt utstyr. Så er på jakt etter en 4G router som støtter bridge modemode.

Krav:

1 Lan port

Bridge mode

Kobling for extern antenne

 

Nighthawk er et alternativ, men på jakt etter billigere vist den finnes.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, og ved dobbel ruter kan jeg ikke få tilgang til internt utstyr ved å bruke ekstern addresse når jeg er på lan. eks kamera som er xyz.dyndns.no:8080. Fungerer eksternt, men ikke internt. det gjør det vist jeg får ekstern IP inn til min ruter.

Takk for tips om netgear 

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke nøyaktig hvordan telenor gjør det, eller hvor fleksible de er. Men på mobilt bredbånd er CG-NAT veldig vanlig som gjør at du ikke kan ha noen effektiv bridge mode som lar deg åpne porter.

 

Eneste måten og finne ut av dette på er nesten å spørre telenor.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke nøyaktig hvordan telenor gjør det, eller hvor fleksible de er. Men på mobilt bredbånd er CG-NAT veldig vanlig som gjør at du ikke kan ha noen effektiv bridge mode som lar deg åpne porter.

 

Eneste måten og finne ut av dette på er nesten å spørre telenor.

Kan sette apn til telenor.public og få extern ip uten fw og CG-nat btw :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei,

 

Har akkuratt fått "Hjemmebrebånd mobil" fra telenor. De leverte med en Huawei B818-260 router og ekstern antennne. Problemet er at den ikke har bridge mode, og ettersom jeg kjører full unifi infrastruktur skulle jeg hatt ekstern ip inn til mitt utstyr. Så er på jakt etter en 4G router som støtter bridge modemode.

Krav:

1 Lan port

Bridge mode

Kobling for extern antenne

 

Nighthawk er et alternativ, men på jakt etter billigere vist den finnes.

 

 

Lurer på om du har fått til å bruke annen modem/router med dette abbonementet fra telenor?

Jeg har litt samme problem som deg. Jeg har en annen modem som kan settes i bridge mode, men den vil ikke fungere med sim kortet som er med abbonementet. Kan det være at sim kortet er låst til Huawei b818-260 på en eller annen måte? 

 

Kan legge til at det hjelper litt å endre apn til telenor.public.

 

Har du fått til å bruke annen modem med dette abbonementet/sim kort

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på om du har fått til å bruke annen modem/router med dette abbonementet fra telenor?

Jeg har litt samme problem som deg. Jeg har en annen modem som kan settes i bridge mode, men den vil ikke fungere med sim kortet som er med abbonementet. Kan det være at sim kortet er låst til Huawei b818-260 på en eller annen måte?

 

Kan legge til at det hjelper litt å endre apn til telenor.public.

 

Har du fått til å bruke annen modem med dette abbonementet/sim kort

 

Mulig jeg har lest/hørt om at abo er låst til både adresse og modem/imei/whatever ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lurer på om du har fått til å bruke annen modem/router med dette abbonementet fra telenor?

Jeg har litt samme problem som deg. Jeg har en annen modem som kan settes i bridge mode, men den vil ikke fungere med sim kortet som er med abbonementet. Kan det være at sim kortet er låst til Huawei b818-260 på en eller annen måte? 

 

Kan legge til at det hjelper litt å endre apn til telenor.public.

 

Har du fått til å bruke annen modem med dette abbonementet/sim kort

Litt usikker. Har prøvd i en usb modem, men ikke fått det til å virke, men mulig det er utstyret mitt. Når jeg snakket med telenor sa de at det ikke var låst til ruter, kun addresse

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

3. Særlig om Hjemmebredbånd Mobil
Tjenesten Hjemmebredbånd Mobil leveres via Telenors mobilnett for å gi tilgang til internett til kunder som ikke kan få bredbånd levert over fastnett.  Ved bestilling av Hjemmebredbånd Mobil vil kunden motta en mobil bredbåndsruter som vil være kundens eiendom.  Ved behov vil det leveres en antenne (for å øke signalkvalitet), som skal monteres på husets yttervegg.  

Tjenesten kan aktiveres og benyttes kun på den installasjonsadressen som er avtalt med Telenor. Hjemmebredbånd Mobil-abonnementet vil kun fungere sammen med den medfølgende ruteren (Huawei B818).
https://www.telenor.no/privat/vilkar/vilkar-mobile-tjenester.jsp

 

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...