Gå til innhold

Bruker du Firefox bør du oppdatere nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er verre med linux siden man ofte må ha developer repo, istedenfor long term support. F.eks Firefox security repo

Man er desverre forhindret i linux å oppgradere fra nettleseren selv.

Man kan slå av automatiske oppdateringer, en del eldre nettlesere lar seg ikke oppgradere uten reinstallasjon.

Forhindret fra å oppdatere FF i Linux? Reneste vås. Sikkerhetsoppgraderinger blir lagt inn i pakkebrønner myntet på lang støtte.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noe å si ifra om da? det gjøres automatisk når du starter Firefox....dette gjelder vel alle nettlesere Opera, Vivaldi, Chrome osv kan ikke skjønne dette maset hver gang man finner noe som er utrygt i en nettleser!

 

Stikkordet er starter. Jeg kan ha FF kjørende i dager/uker uten omstart. Egentlig synes jeg FF burde sagt fra om ny oppdatering så fort den er ute.

Lenke til kommentar

Hvor er firefox 67.03 her?

https://www.ubuntuupdates.org/package/core/bionic/universe/base/firefox

Latest version: 59.0.2+build1-0ubuntu1

 

59.0.2.+build1-0ubuntu1 ligger i base. Dvs. at det er den versjonen som ble shippet med Ubuntu 18.04 når 18.04 kom.

 

I tillegg har du updates og security, som er hhv. funksjonsoppdateringer og sikkerhetsoppdateringer. Det er her maskinen din henter oppdateringer. Her ligger 67.0.3+build1-0ubuntu0.18.04.1.

 

Om du er svært konservativ, og kun oppdaterer ting som er i security (som altså har som mål å ha versjoner så stabile som mulig av kompabilitetsårsaker) så vil du få nyeste.

Lenke til kommentar

 

Stikkordet er starter. Jeg kan ha FF kjørende i dager/uker uten omstart. Egentlig synes jeg FF burde sagt fra om ny oppdatering så fort den er ute.

Hvilket det også gjør. Så snart du har oppgradert.

Ikke her, Å ikke auto oppdaterte den heller. Måtte inn i FF -> About å deretter trykke update knappen som var der

Lenke til kommentar

Ikke her, Å ikke auto oppdaterte den heller. Måtte inn i FF -> About å deretter trykke update knappen som var der

Nå tror jeg eksemplet var Linux, har ikke sett noen slik oppgraderingsknapp. Det er vel en slags kadens på varslingen om oppdateringer, hvis det forefinnes i selve nettleseren.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...