Jump to content
NTB - digi

Norges første 5G-frekvenser tildelt

Recommended Posts

Guest Slettet+987123849734

Det er feil at det er operatørene som betaler for dette. Det er kundene som betaler for dette. Dvs deg og meg og da blir dette enda en skjult beskatning fra statens side.

Det å auksjonere bort en felles resurs er helt feil. Den burde tildeles fritt basert på andre kriterier.

Guest Slettet-t8fn5F

Det er feil at det er operatørene som betaler for dette. Det er kundene som betaler for dette. Dvs deg og meg og da blir dette enda en skjult beskatning fra statens side.

Det å auksjonere bort en felles resurs er helt feil. Den burde tildeles fritt basert på andre kriterier.

Beskatning? Staten? Skatt er noe som rammer alle med inntekt. Dette er nå helt valgfritt å bruke.

Dette er ikke noen felles resurs. Televerket ble lagt ned for 25 år siden.

• Like 2

Jeg scrollede hurtig forbi. Mitt gjett er Telenor og Telia... ...Ruller tilbake og finner ‘Ice’.

Åh, så Staten Norge styrer ikke et monopol... ...godt å vite. Håper bare ‘Ice’ ikke bare fikk kontrakt, men kan de facto utkonkurrere Telenor.

Hmm... ...Lobbyisme... ...God gamnel taktikk. Telenor vil bruke mange millioner på å bløtgjøre politikere via lobbyisme.

/Takk for meg.

Det er fortsatt 2x10 ubrukte MHz i 2600-båndet. Hvem eier dem?

Finn et frekvenskart, som viser ‘på en merkelig måte’ huller med forstyrrelse...

Så vil du finne ut at frekvenser vi kan kommunisere på er ekstremt begrenset.

-Hvorfor tror du de koster millioner?

Jeg er 44, jeg er likeglad, men når man treffer en ‘åpen’ frekvens som dyr bruker. Lykke til med å overbevise barnebarna at de kan redde planeten...

Edited by Sandormen

Det er fortsatt 2x10 ubrukte MHz i 2600-båndet. Hvem eier dem?

Finn et frekvenskart, som viser ‘på en merkelig måte’ huller med forstyrrelse...

Så vil du finne ut at frekvenser vi kan kommunisere på er ekstremt begrenset.

-Hvorfor tror du de koster millioner?

Jeg er 44, jeg er likeglad, men når man treffer en ‘åpen’ frekvens som dyr bruker. Lykke til med å overbevise barnebarna at de kan redde planeten...

Jeg tror barnebarna klarer seg utmerket. Planeten trenger ikke "reddes".

• Like 1