Gå til innhold

Fartsgrense fylkesvei


Anbefalte innlegg

Hvem henvender jeg meg til angående fartsgrensen på fylkesvei? Er det statens vegvesen? i Oslo?


 


Jeg mener selv grensa som er satt er for høy. Bor rett ved veien og selv om grensa er for høy er det INGEN som overholder den heller. Alle kjører over, i alle fall 99%. 


 


Det bor flere småbarnsfamilier rett ved, kun snakk om meter fra veien og det er bare et tidsspøsmål før det skjer en ulykke. Dette er vel det værste som kan skje men det støyer en god del mer fra en bil som kjører i 60 som er grensa kontra 70-80+ som de fleste holder.


 


Dette er som nevnt en fylkesvei, veien går på begge sider av en sjø og der er det 50 ved lignende bebyggelse så 50 eller 40 med fartsdempere hadde vært passende. 


 


Hvordan går man fram og klager og kanskje like viktig har det overhode noen vits? 


Bedre hvis flere går sammen?


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har fartsdumper hos mor og far. overnatter der noen ganger og det er 40 sone og fartsdumper. ligger med vindu åpent og det er 10m til veien. hører ikke noe unormalt når bilen kjører over dumpen.

 

ang kontroller, har tenkt på å snakke med snuten men tviler de kommer å kontrollerer. det er litt utenfor sentrum og virker som hele område ikke er prioritert på noen som helst måte. har aldri sett en bil fra dem noen gang oppi her.

Lenke til kommentar

har fartsdumper hos mor og far. overnatter der noen ganger og det er 40 sone og fartsdumper. ligger med vindu åpent og det er 10m til veien. hører ikke noe unormalt når bilen kjører over dumpen.

 

 

Hump er vel riktig begrep.

 

Selv slår jeg konsekvent på bråkemodus på eksosen, roer ned (med masse smell fra eksosen) mot fartshumpen før jeg så gir på med alt bråket det medfører rett etter at jeg har passert humpen.

Fartshumper er en uting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...