Gå til innhold

KOMMENTAR: Den billigste mobilforsikringen er et plastdeksel


Anbefalte innlegg

Bruker tempered glass selv over skjermen og har et mykt "silicone" TPU deskel rundt. Har ramlet ut av lomma når jeg syklet, har fått seg sprekker etter det, og riper, men du, jeg bytter ut glasset oppå og dekselet så er den god igjen.

 

Jeg legger merke til at før så mistet jeg aldri telefonen, men nå mister jeg den hele tiden. Enten er jeg veldig uforsiktig pga beskyttelsen eller så har noe annet farlig skjedd med meg.

 

Vel i å merke at det er flere leverandører som er villige til å sette på plast over skjermen din for en helt utrolig høy pris. Dette kan du gjøre selv.

Endret av ddb2002
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en sønn som har mistet tfn flere ganger. Bruker litt tykk stiv glassbeskytter som knuses. Den koster bare en SUD på ebay, så billig forsikring. I tillegg har han og jeg sillikondeksel som gir godt gripetak. Telefonene er jo sylglatte (hvertfall mange).

 

Billig forsikring er det hvertfall, men man må selvsagt selv vurdere om er klumsete eller bare veldig god :)

Lenke til kommentar

Jeg har en sønn som har mistet tfn flere ganger. Bruker litt tykk stiv glassbeskytter som knuses. Den koster bare en SUD på ebay, så billig forsikring. I tillegg har han og jeg sillikondeksel som gir godt gripetak. Telefonene er jo sylglatte (hvertfall mange).

 

Billig forsikring er det hvertfall, men man må selvsagt selv vurdere om er klumsete eller bare veldig god :)

Godt nok, men litt for dårlig - billig.

Invester litt mer så får du tynne glass, de er bedre. Men da koster det mer :)

Går ut over hvor bra touch funker, dårligere respons med tykkere glass.

 

Spigen o.l. får du med super kvalitet, da må du ut med 100, 200 og får dem fra Korea heller enn Kina.

Endret av ddb2002
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glatte som såpestykker og skjøre som snøkrystaller..

 

Det eneste positive jeg kan si om robustheten til Apple sine telefoner er at de nå tåler litt vannsøl..

 

Ønsker meg en integrert bumper-frame i børstet stål, bakplate i plast og senket frontglass med et tynt, lett utbyttbart 'offer-glass' ytterst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tempered glass på skjermen er et must, ellers ingenting når man har en telefon av metall. RED Hydrogen i Titan er tingen.

 

Kjøper så billig at baksiden "rammen" er av metall, men toppen og bunnen er plastikk som er farget slik at det ligner på metall slik at du faktisk har en antenne som får signal til basestasjoner.

Apple har jo sin "gjør hele mobilen til antenne" strategi da.

Lenke til kommentar

Merkelig kommentar. Kan ikke begripe hvorfor en godt voksen mann i det hele tatt gjør seg betraktninger om hvorvidt flip-cover ser bra nok ut eller ikke. Og enda mindre om det ser teit ut å ta bilde med coveret brettet ut. Personlig synes jeg plastdeksel ser litt kjipt ut, det får selv den lekreste telefon til å se ut som en leketelefon fra Toys R Us. Uten at det betyr noe som helst. Det er en telefon for guds skyld, og alle muligheter til å gjøre den til en fashion statement forsvant når produsentene fant ut at disse skulle bygges på en måte som krevde at de ble pakket inn i et eller annet for å overleve.

 

Når det er sagt så forteller framsiden på mitt nå to år gamle flip-cover hvorfor slike er en god idé. Men det er med min bruk og uforsiktighet, for andre kan det sikkert holde med bare deksel. 

ironi er nydelig.

Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke en telefon for å vise den fram så jeg bruker deksel med lommer til bank kort, førerkort osv og har aldrig knust en skjerm og telefonen brukes kun til å ringe med og identifisering osv så lenge telefonen kan brukes til dagligdagse ting som nettbank osv osv så er jeg fornøyd!

 

Dummeste jeg ser folk gjøre er å ha kort osv i mobildekselet. Mister man mobilen mister man alt istedenfor bare tlf. Svært upraktisk løsning. Enkelte har også opplevd bankkort har sluttet å virke pga stråling fra mobilen.

Du har vel ikke nøkler på nøkkelklipp heller? Mye bedre å ha alle separat i lommen, slik at du bare mister en om gangen....

Lenke til kommentar

 

Jeg legger merke til at før så mistet jeg aldri telefonen, men nå mister jeg den hele tiden. Enten er jeg veldig uforsiktig pga beskyttelsen eller så har noe annet farlig skjedd med meg.

 

 

Det som har skjedd er ikke i deg, men rettet mot deg. Mobilprodusentene har tatt grep for at du skal bytte mobiltelefon oftere:  

 

Glatte som såpestykker og skjøre som snøkrystaller..

 

Da jeg fikk min Moto X4, erfarte jeg nesten umiddelbart at den nye telefonen var blitt så glatt at den sklei/ ble pressa ut av lomma når jeg satt meg i bilen. Jeg har hatt mange telefoner uten beskyttelse, men denne er den første som har blitt knust, og da på baksiden. Jeg visste risikoen var høy - har skrevet om det også, men valgte likevel å ikke ha beskyttelse. Beskyttelsen får telefonen til å se ut som en telefon til noen hundrelapper, og det mistrives jeg med. 

 

Når bakdekselet ble knust, satte jeg på deksel, så får vi se hvor lenge jeg orker det. Telefonen er nå betydelig tykkere og betydelig kjipere i synlig materialvalg. 

 

Det finnes ingen rasjonell grunn for kjøperen at man skulle gå fra å ha antiski-mønster bak telefonene, til å ha avrundet, polert, sprøtt glass. Men det er rasjonelt for produsentene. Vi kjøper telefoner oftere på grunn av det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...