Gå til innhold

TEST: Oculus Quest


Anbefalte innlegg

 

Tror nok dette blir en bestselger, har ikke prøvd vr før, men vurderer å kjøpe denne for å prøve det ut...

 

Alt ligger tilrette for at det skal bli en suksess ihvertfall. Det er bare å se på anmeldelser og ikke minst alle videoer som blir postet rundt omkring. Er litt som når Nintendo Wii kom og "alle" plutselig kunne spille og prøve noe nytt. 

Ja, har lest veldig mange anmeldelser, omtrent bare skryt, lite å pirke på, og de fleste gir den 9/10. Må vel prøves...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer ikke helt. Ved bruk av tredjeparts program kan man streame tyngre vr-spill fra pc til Quest såfremt man har kraftig nok pc og en bra 5ghz router. Ikke helt optimalt, men åpner for ganske mange flere muligheter...

 

Eksempel:

 

https://www.youtube.com/watch?v=iphAJuhLm64

Ok greit, og det ser faktisk ut til å fungere bedre enn jeg på forhånd trodde. Du får faktisk 6dof her og kan bruke Quest kontrollene så det er jo ganske bra :)

Lenke til kommentar

Det at de har flyttet sensorrrrringene til toppen skjønner jeg på en måte at de har gjort siden de må spores av selve headsettet, men når jeg greier å skumpe borti headsettet med de "vanlige" kontrollene til rift så må da disse være 10x verre?

 

I div skyte/buespill feks så må man ha den ene kontrollerne oppunder nesa for å sikte. Det vil jeg tro virker dårlig med disse?

 

Eller har de en slags offset? slik at hendene dine er der hvor ringene er?

Endret av PetriZide
Lenke til kommentar

Har hatt Oculus Go en stund og forsåvidt greit til film og annet... Eh virtuelt innhold uegnet for barn. De blir varme etter en liten stund og kan av den grunn ikke lades under bruk da de overopphetes. Vet ikke om Quest har samme problem.

 

Du burde vurdere å bytte dine på garanti. Har hatt oculus go siden launch og har aldri hatt dette problemet uansett hva jeg har spillt med lader i eller ikke. Mine blir heller ikke veldig varme.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...