Gå til innhold

Reuters: Google kutter samarbeidet med Huawei


Anbefalte innlegg

Langt nær like store som Huawei. Men klart skal dem ta alle så forsvinner jo Motorola, Nokia, Xiaomi ++++ så da er det vel nesten bare Samsung igjen man kan kjøpe.

 

Man går usikre tider i møte som mobilkjøper nå, altså..

 

Uhh.. iPhone selvsagt. Er jo det de vil du skal kjøpe, så best å gjøre som de vil ellers så får det konsekvenser.

 

Nei, det finnes grenser for hvor langt man gidder å strekke seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man går usikre tider i møte som mobilkjøper nå, altså..

 

Tja, kan være greit å gjøre litt research iallefall. Huawei sine telefoner er helt låst f.eks mens Oneplus sine telefoner er helt åpne, så skulle det bli slik at man mister play store eller noe installerer man det bare selv.

 

Og mulig hele greia er starten på noe stort som kan trenges. Litt mere konkuranse og morroheter i mobilmarkedet.

 

Kan jo sammenlignes litt med Rallycross. De siste sesongene har det alltid vært Kristoffer Johanson som har vunnet med Petter Solberg hakk i hel (begynte å bli kjedelig). Denne sesongen så trakk de fleste seg da det ble snakk om å gjøre sporten elektrisk (noe dem utsatte i ettertid)

 

Da kom det plutselig mange nye ukjente sjofører inn i sporten og nå er det mye mere spennende. Og dem som ikke hadde sjangs å vinne før har plutselig nå en stor sjanse noe som gjør det mye mere morsomt.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Det er amerikanske myndigheter som står bak dette, ikke Google og Facebook.

 

Det Google nå gjør ovenfor Huawei skjer ikke fordi Google ønsker å beskytte Pixel eller andre deler av sine produkter. Google er tvunget til å gjøre det av amerikanske myndigheter.

 

Slik jeg tolker uttalelser som angivelig skal ha kommet fra Google så gjør de ikke dette med lett hjerte, det er egentlig motstandere av denne proteksjonismen, men som et amerikansk selskap så må de følge de reglene de amerikanske myndighetene pålegger de. Det samme gjelder selskaper som f.eks. Intel.

 

Det virker på meg som at det er mange firmaer i USA som er uenige i mye av den proteksjonismen som Trump sin administrasjon står bak, og det er nok også mange amerikanske firmaer som taper på denne proteksjonismen.

Proteksjonisme ???

Hva f er det kineserne driver med da ?

ER det en stat som driver med proteksjonisme så er det KIna.

Er du kommunist og for diktatur eller ?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på har ikke Google også et ansvar for sine kunder? Jeg kjøpte en huawei mate 20 pro til nesten 10000 kr. Med os installert i prisen, de kan da ikke bare nekte oppdateringer. Det lå jo inne i prisen ellers hadde jeg ikke kjøpt....... Håper noen andre lager et nytt os. Se bare på Linux der er det mange forskjellige distroer, mange veldig bra. Det er liksom ikke så vanskelig?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på har ikke Google også et ansvar for sine kunder? Jeg kjøpte en huawei mate 20 pro til nesten 10000 kr. Med os installert i prisen, de kan da ikke bare nekte oppdateringer. Det lå jo inne i prisen ellers hadde jeg ikke kjøpt....... Håper noen andre lager et nytt os. Se bare på Linux der er det mange forskjellige distroer, mange veldig bra. Det er liksom ikke så vanskelig

 

Nå er det vel Huawei som må stilles til ansvar og ikke google?

Forøvrig er Android en Linux distro. Du kan fint installere Android på pc'en din som du kan med Ubuntu eller en annen distro. 

 

Nå er stock android ikke helt beregnet for pc bruk så er litt tungvindt, men finnes egne Android distroer omgjort til å fungere bra med mus og tastatur. Remix OS f.eks: https://www.dinside.no/data/svaert-interessant-alternativ-til-windows-og-macos/61430977

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

 

Jeg lurer på har ikke Google også et ansvar for sine kunder? Jeg kjøpte en huawei mate 20 pro til nesten 10000 kr. Med os installert i prisen, de kan da ikke bare nekte oppdateringer. Det lå jo inne i prisen ellers hadde jeg ikke kjøpt....... Håper noen andre lager et nytt os. Se bare på Linux der er det mange forskjellige distroer, mange veldig bra. Det er liksom ikke så vanskelig

 

Nå er det vel Huawei som må stilles til ansvar og ikke google?

Forøvrig er Android en Linux distro. Du kan fint installere Android på pc'en din som du kan med Ubuntu eller en annen distro. 

 

Nå er stock android ikke helt beregnet for pc bruk så er litt tungvindt, men finnes egne Android distroer omgjort til å fungere bra med mus og tastatur. Remix OS f.eks: https://www.dinside.no/data/svaert-interessant-alternativ-til-windows-og-macos/61430977

Er ikke helt enig i det. I pakken jeg kjøpte var det 2 produkter hardware og software. Google står for software jeg har sikkert betalt for det også det er jo ikke gratis versjonen

Jeg vet at Android er Linux. Har selv brukt Linux

siden 95, så jeg vet litt om at det går relativt raskt å få en bra distro opp å gå.

Lenke til kommentar

Er ikke helt enig i det. I pakken jeg kjøpte var det 2 produkter hardware og software. Google står for software jeg har sikkert betalt for det også det er jo ikke gratis versjonen

Jeg vet at Android er Linux. Har selv brukt Linux

siden 95, så jeg vet litt om at det går relativt raskt å få en bra distro opp å gå.

 

Android er open source og gratis. Google Play, Maps osv. er ikke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...