Gå til innhold

Bra tv? SHARP 70" 4K SMART TV LC70UI7652E


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, stor TV til lav pris. Sharp produserer ikke TV i Europa, så dette er en lisens-TV produsert av Hisense etter hva jeg husker. 

I 2017 saksøkte Shart produsenten Hisense for å ødelegge merkevaren dems ved å produsere meget dårlige produkter. 

 

Så jeg ville nok dratt innom en butikk og tittet på den før man potensielt brukte 7000kr på noe grusomt

Lenke til kommentar

Jeg er veldig skeptisk til såpass store skjermer til såpass lav pris. De MÅ ha kuttet på noe når de kan levere så store paneler til prisen av en 43" fra en bedre modell-serie. 

PS: ikke se deg blind på før-pris. Det er garantert ikke solgt en eneste en i landet til den prisen. Det gjelder Philips også. Det er ren bullshit-pris og er overhodet ikke verdt før-prisen, men kan bli interessante til halv pris. 

 

Samsung sin 6025-serie er vel den lavest spesifiserte på markedet, så ikke forvent underverker på såpass stor skjermflate. Selv synes jeg ikke noe under 8005-serien til Samsung er verdt å ha. Og den modellen er kun verdt å ha hvis man skal ha "kinostørrelse" på skjermen. Så kommer helt an på bruksområde. 

 

Men som sagt; folk er forskjellige og verdsetter forskjellige ting. Selv misliker jeg sterkt ujevnt baklys, dårlig sort-nivå og feil farge. Da kan jeg nesten foretrekke å ikke se på tv. Bedriten lyd også. Skal man se noe som er verdt å se må både lyd og bilde være av kvalitet. 

Men er man personen som ser på Avengers på mobilen med iPhone-propper i ørene og synes livet er topp er sikkert denne tv'n super

 

EDIT: Den Samsung Nu6025-modellen du linket til kostet 6666kr i forrige uke. Og uka før det

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Ja, jeg deler skeptismen din. For godt til å være sant!

Takk for oppdatering på prisen på Samsung. Kanskje jeg kan si jeg vil ha den prisen uka her også, OM jeg ender opp med den. Vanskelig å kjøpe tv synes jeg. Hadde et håp om å holde meg under 10k for en bra 65". Drømmeland?

 

For tiden bruker jeg min ti år gamle 40" fra Samsung, og det duger helt ok. Men vil jo helst ha valuta for pengene når jeg skal bruke så mye på ny tv.

Endret av humstad
Lenke til kommentar

Når dere sier dårlig sortnivå er det rævva eller bare dårlig for "bildesnobber"? :)

 

Jeg kommer forresten til å se en del fotball på tv'n. Er greia da at man bør ha rundt 100hz for å unngå lagging?

Noen merker at sort ikke er skikkelig sort hvis man sitter i en mørk stue. Samboeren min sitter som et stort ? hvis jeg kommenterer slike ting som sortnivå, mikrohakking (pga mediesenteret, ekstern enhet) osv.

Eneste hun har kommentert opp gjennom årene er det meget dårlige bildet på Anderson tv hun så på Elkjøp. 50hz panel og alpint er ikke en god kombo

Lenke til kommentar

De fleste butikker har meget gode returordninger, så om du ikke blir helt fornøyd er det jo bare å pakke den ned og kjøre tilbake til butikken med den. 

Kan kanskje være lurt å stikke innom butikken etter du har testet egen TV for å se på Q6 og se om det er noen forskjeller du ønsker å ta deg bryet med å bytte til. 

Lenke til kommentar

https://www.prisjakt.no/sammenlign/produkter/4767306,4716469?categoryId=107

 

QLED'en har 120 Hz panel og 1000 Nits for bedre HDR-effekt, ellers er de vel temmelig like på specs.

Så det mest åpenbare er litt mindre bevegelsesinterpolering de fleste ber deg slå av og noe mer effekt på HDR om du synes det er verdt det. Personlig har jeg blandede erfaringer med bruken av HDR, så jeg synes 7-serien er nok der da jeg foretrekker et mer homogent bilde.

 

Summa summarum synes jeg ikke du har gått glipp av noe veldig vesentlig.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...