Gå til innhold

De unge oppfinnerne utvikler en flysimulator som Forsvarets Forskningsinstitutt ikke har sett maken til


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant et spansk firma i Barcelona (som jeg dessverre ikke husker navnet på) som leverer slike plattformer. Fant ut an en sånn plattform, og simulator-instrumenter kjøpt over disk pluss kommersiell utgave av x-Plane ville gi meg en fullverdig C172 simulator for 200-250k.

 

Såpass lav pris at jeg nesten forventer å se flyklubber begynne å investere i slike.

Lenke til kommentar

Fant et spansk firma i Barcelona (som jeg dessverre ikke husker navnet på) som leverer slike plattformer. Fant ut an en sånn plattform, og simulator-instrumenter kjøpt over disk pluss kommersiell utgave av x-Plane ville gi meg en fullverdig C172 simulator for 200-250k.

 

Såpass lav pris at jeg nesten forventer å se flyklubber begynne å investere i slike.

 

Når FFS ikke har sett maken så regner jeg med at den er litt mere avansert enn en vanlig Cessna simulator. ?️

Lenke til kommentar

For å ha en mer portabel simulator. Ville det ikke vært bedre å benytte seg av fleksible skjermer som ble felt inn i vindusåpningene? OLED har kommet såpass langt at dette burde være fult mulig :)

 

Her er vanskelig å få dette til å bli bra, og simulator blir så stor at det blir nok lite flytting på den.

Lenke til kommentar

For å ha en mer portabel simulator. Ville det ikke vært bedre å benytte seg av fleksible skjermer som ble felt inn i vindusåpningene? OLED har kommet såpass langt at dette burde være fult mulig :)

Det er fullt mulig ja. Men la oss sei du ser 30 grader til høgre på en skjerm. Då vil skjermen vere lengre unna enn om du ser rett fram. Den problemstillinga slepp du ved å bruke bua lerret. Simulatoren blir nok ståande fast :) 

Endret av Vicur
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...