Gå til innhold

Ekstern harddisk slutter å virke når jeg prøver å installere noe større


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener du med "slutter å virke"?

Disken kan være formatert med FAT32. Da er det en grense på 4 GB størrelse på enkeltfiler. Dvs du får feilmelding hvis du prøver å legge inn en større fil. Da kan man formatere med NTFS, som ikke har en slik grense. 

 

How can I tell if my hard disk is formatted as FAT32 or NTFS?

Why Do Removable Drives Still Use FAT32 Instead of NTFS?

Lenke til kommentar

Hva mener du med "slutter å virke"?

Disken kan være formatert med FAT32. Da er det en grense på 4 GB størrelse på enkeltfiler. Dvs du får feilmelding hvis du prøver å legge inn en større fil. Da kan man formatere med NTFS, som ikke har en slik grense. 

 

How can I tell if my hard disk is formatted as FAT32 or NTFS?

Why Do Removable Drives Still Use FAT32 Instead of NTFS?

 

Den begynner bare å lyse hele tiden og stopper opp, hører at skiva inni den ikke snurrer lengre, den er formatert med ntfs, men får ikke lastet ned spill fra steam på den

Lenke til kommentar

USB disker kan være problematiske på mange måter. Du kan prøve å kopiere en større samling filer til og fra, for å se om den da oppfører seg bra.

Det er på alle måter bedre å bruke en intern disk. Hvorfor må du bruke ekstern? Laptop med begrenset kapasitet?

Lenke til kommentar

USB disker kan være problematiske på mange måter. Du kan prøve å kopiere en større samling filer til og fra, for å se om den da oppfører seg bra.

Det er på alle måter bedre å bruke en intern disk. Hvorfor må du bruke ekstern? Laptop med begrenset kapasitet?

 

Ja, har bare 117 gigabyte men spillet er på 90 alene

Lenke til kommentar

Det du opplever er ikke uvanlig på en skadet harddisk. Jeg har vært borti mange av de. Det finnes programmer som kan teste harddisken. Selv bruker jeg Hard Disk Sentinel, men det er nok litt overkill for å sjekke en disk. Det koster ca 200kr, jeg vet det finnes gratis alternativ men jeg klarer ikke å huske noen i farten.

 

Men det kan også være strømstyringsplanen på laptopen som tuller. Klikk start, skriv "strømstyring", velg en strømstyringsplan, (du må kanskje klikke "vis flere planer") velg "høy ytelse". Om det går da er det laptopens strømstyring som er problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...