Gå til innhold

EU skal etterforske Apple etter Spotify-anklager


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg leser, er at Spotify må betale for økosystemet til Apple uten å få noe igjen for det (slik som integrasjon med Apple Watch).

 

Det er langt fra sikkert at jeg hadde hatt iPhone, hvis Spotify bare var tilgjengelig på Android.

 

Dessverre så er Android reklamefinansiert, og jeg liker ikke å være et produkt - så inntil videre holder jeg meg på iPhone.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det vel faktisk slik at ved siste versjon av WatchOS, så la Apple til rette for at også andre tredjeparts apper skal kunne legge inn mulighet for lagring på klokken, og styre mer som lokale apper og ikke bare en speiling av informasjon fra mobilen. Så siste del av artikkelen er såvidt meg bekjent feil, men Spotify har ikke lagt inn funksjonaliteten enda.

 

Irriterende er det derimot at Spotify betaler 30% av inntekten sin til Apple, uten å få noe spesielt annet igjen for det enn muligheten til å være på plattformen. De burde fått friere tøyler til å kunne bli satt som en standard musikkapp etc.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig. Fikk ikke fargetonen til å stemme helt med min 64.

 

Tastene til høyre (funksjonstastene er likevel annerledes farge på min Commodore 64, enn på en del Vic 20. Man kabinettet virker å være noe i retning Vic 20 på artikkelfoto. Blir ikke 100 % klok på hva det er. "brødboks" er jo det mest vesentlige her.

Lenke til kommentar

Android kan brukes like reklamefritt slik som ios.. Forskjellen er at ios så er det Apple som bestemmer hvordan du skal bruke den, og at programvare skal fungere sømløst sammen. Google tjener penger på pushe en haug med tjenester som gjør at de tjener penger.

 

Android gir meg bedre kontroll på alt, jeg sletter alt jeg ikke trenger og at filstøtten til Android er 1000 ganger bedre enn ios.

 

Gikk fra iphone da jeg måtte alltid konvertere ulike filtyper før telefonen kunne spille dem, ble drittlei og kjøpte Samsung :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har brukt Android siden Cupcake (version 1.5 på HTC Magic). Det var langt fra perfekt... Hjemme har kone og unger iPhone, i tillegg til to iPad + 2 ifbm med skole, som jeg gjerne må hjelpe med support fra tid til annen. Derfor bruker jeg også Android i dag. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...