Jump to content
Redaksjonen.

Ingeniører: – Vi har konstruert en gitar som det er helt umulig å smadre

Recommended Posts

En løsning på et problem som ikke var. Musikere ødela ikke gitaren gjennom uhell og effekten vile ha vært helt annen om en slo gitaren i gulvet og den var like hel etterpå. Det er alltid et marked for en speielt utseende gitar om den fremdeles lyder bra, eller har en helt egen men fremdeles god lyd. Men en ubrekkelig som sådan er nok mest for de veldig klumsete, eller som et artig eksempel på hva de kan gjøre med materialet..

Jaja hva skal man si til dette da? Er det et stort problem at gitarer knuses? Morsomt 3D print prosjekt men ingenting spesielt utover det tenker jeg. Viktigere enn hva gitaren tåler av stump vold er jo hvordan gitaren låter og ikke minst spiller. Det er sikkert en annen type resonans fra en 3D printet gitar av stål enn i en tradisjonell gitar av tre. Og annerledes lyd er ikke nødvendigvis god eller riktig lyd. 

Jeg tror jeg holder meg til gitar av laget av tre en stund til jeg. Riktignok kan halsen trenge justering eller bånda kan "lugge" litt om lufta blir for tørr men ellers har jeg ingen problemer med gitarene, hverken akustiske eller elektriske. Tvert imot så mener jo mange at måten trevirket vibrer sammen med strengene er det som gir kropp og fylde til tonene som fanges opp av pick up'ane.

Edited by bojangles