Gå til innhold

GPU til 4K skjem ?


allak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvit lysende fast indikerer skjermkort test «not passed»

Forsøkt igjen, også prøvd PCIEX16- SLOTT 2, uten at det hjalp, hvit lys fremdeles.

 

Prøvde også et gammel skjermkort jeg har ligende, Radeon HD5870. Vifta på dette gikk som et uvær, men samme vedvarende hvite lys, så jeg tiler på det er skjermkortet det er noe galt med ettersom det er samme feil med begge...?

 

Men slik foregår lysene nå:

Kort Rødt -så en liten stund orange - så blir det mørkt en liten stund- så gjentar dette seg en gang til.

Viftehastigheten senker seg

Vedvarende hvit lys

 

Er det andre steder i prosessen/byggingen feilen kan ligge?

Lenke til kommentar

Har du montert avstandsstykker mellom kabinettbunnen og hovedkortet.

Og har du kun ni stykker.

Det må ikke kortslutte noe fra baksiden av hovedkortet mot metall bunnen i kabinettet.

 

Er hovedkortet skrudd veldig hardt fast så løsne skruene slik at de bare akkurat strammes.

Er hovedkortet i bøy/flex kan mye rart skje.

 

Er alle vifter/kabinettvifter tilkoplet riktig header/vifteuttak.Feil,kortsluttede eller dårlig vifter kan medføre at hovedkort ikke starter.

 

Får du grafikk kortet korrekt ned i PCIEX sporene.

 

Behandler du elektronikken skikkelig og verner om statisk elektrisk utladninger mot komponenter.

Har du teppegulv.

 

 

Det virker som byggefeil.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Har du montert avstandsstykker mellom kabinettbunnen og hovedkortet.

Og har du kun ni stykker.

Det må ikke kortslutte noe fra baksiden av hovedkortet mot metall bunnen i kabinettet.

Er hovedkortet skrudd veldig hardt fast så løsne skruene slik at de bare akkurat strammes.

Er hovedkortet i bøy/flex kan mye rart skje.

Er alle vifter/kabinettvifter tilkoplet riktig header/vifteuttak.Feil,kortsluttede eller dårlig vifter kan medføre at hovedkort ikke starter.

Får du grafikk kortet korrekt ned i PCIEX sporene.

Behandler du elektronikken skikkelig og verner om statisk elektrisk utladninger mot komponenter.

Har du teppegulv.

Det virker som byggefeil.

Det kan definitivt være at jeg kan ha koblet vifter etc feil. Jeg tar en runde på det etter 17.mai, kommer tiibake. Tusen takk for god hjelp så langt:-)

Lenke til kommentar

Har du montert avstandsstykker mellom kabinettbunnen og hovedkortet.

Og har du kun ni stykker.

Det må ikke kortslutte noe fra baksiden av hovedkortet mot metall bunnen i kabinettet.

 

Er hovedkortet skrudd veldig hardt fast så løsne skruene slik at de bare akkurat strammes.

Er hovedkortet i bøy/flex kan mye rart skje.

 

Er alle vifter/kabinettvifter tilkoplet riktig header/vifteuttak.Feil,kortsluttede eller dårlig vifter kan medføre at hovedkort ikke starter.

 

Får du grafikk kortet korrekt ned i PCIEX sporene.

 

Behandler du elektronikken skikkelig og verner om statisk elektrisk utladninger mot komponenter.

Har du teppegulv.

 

 

Det virker som byggefeil.

Har hatt en «kyndig» til å ta en titt på alle ledninger som er tilkoplet, og han kunne ikke se noe feil.

 

Skjønner ikke helt hva som har gått galt.

Eneste jeg kan komme på i ettertid var at jeg strammet cpu kjøleren hardt til. Kan en stramme denne for hardt eller er den lagd slik at det ikke skal gå ann? Om dette er feilen, skulle vel ikke CPU klare å «passed» heller......

Endret av allak
Lenke til kommentar

I5 9400F er visstnok støttet fra bios versjon 1101 (28/12-2018) , seneste bios versjon er 1402(25/4-2019)

Siden komplett har satt denne sammen som en pakkeløsning må man forvente at hovedkortet leveres med en bios som støtter cpu.

Ang kjøleren

https://m.youtube.com/watch?v=Iu6u0QVCXys

Ja, skulle anta at komplett har kontroll på det.

 

Ettersom CPU har «passed» ihht ledlysene, indikerer vel dette at CPU er ok, og som igjen indikerer at kjøleren og strammingen er ok?

Lenke til kommentar

Post av hovedkortet ift leds foregår slik.

 

CPU - MEMORY - VGA - BOOT

 

Cpu test startet og pågår - qled for cpu blinker.

Cpu test ok - led slukker. Og post går videre.

Cpu test fail - led lyser konstant og post halter.

 

Memory test starter og pågår (ulike timings) - qled for MEM blinker.

Memory test ok - led slukker. Og post går videre.

Memory test fail - led lyser konstant og post halter.

 

Vga test starter og pågår (ulike timings) - qled for VGA blinker.

Vga test ok - led slukker. Og post går videre.

Vga test fail - led lyser konstant og post hallter.

 

Boot

BIOS er ferdig med hovedkort post prodedyre og post overgår til boot av legacy eller uefi medie for OS boos.

Lenke til kommentar

Post av hovedkortet ift leds foregår slik.

CPU - MEMORY - VGA - BOOT

Cpu test startet og pågår - qled for cpu blinker.

Cpu test ok - led slukker. Og post går videre.

Cpu test fail - led lyser konstant og post halter.

Memory test starter og pågår (ulike timings) - qled for MEM blinker.

Memory test ok - led slukker. Og post går videre.

Memory test fail - led lyser konstant og post halter.

Vga test starter og pågår (ulike timings) - qled for VGA blinker.

Vga test ok - led slukker. Og post går videre.

Vga test fail - led lyser konstant og post hallter.

Boot

BIOS er ferdig med hovedkort post prodedyre og post overgår til boot av legacy eller uefi medie for OS boos.

Vet ikke om dere ser det på videoen, men den grønne lampa lyser også et par sekunder samtidig som det hvite lyser, så blir den grønne vekk, men det hvite er vedvarende....

569D8B78-A1AC-49C4-AD12-51357EEFE50C.MOV

Endret av allak
Lenke til kommentar

Kan noen andre teste grafikk kortene for deg. Slik at du vet 100% at de er ok.

Amd 5870 skal tilkoples to stykk 6p PCIEx power kabler fra PSU

Phuuu!!

Først, hjertelig takk for god veiledning for mine dumme spm og at du /dere ikke mister tolmodigheten.

 

Dette er nok en kombinasjon av en amatør og ny defekt vare.

 

Koblet på min gamle gpu nå, denne gangen med begge kontakter(kremt kremt) og da starta maskinen akkurat som den skulle, med fungerende skjerm, hurra!!!

 

Dette tyder på at mitt nye skjermkort hele tiden har vært defekt, og også grunnen til at jeg måtte kjøpe oppgraderingspakke, men shit au, greit med litt oppgradering uansett.

 

Hva er vanlig med retur til komplett.no, får jeg pengene refundert eller vil de utbedre kortet?

Om jeg hadde viss sikkert at jeg fikk igjen pengen, ser det ut som at cdon selger et godt kort med god rabbatt?

 

https://cdon.no/elektronikk/sapphire-radeon-rx-570-pulse-mini-hdmi-dp-4gb-p43977847?utm_term=Sapphire+Pulse+RX570+4GB+ITX+Lite+retail&utm_content=43977847&utm_campaign=prisjakt_no_PC+-+Comp+-+Video+Card_home-electronics&tduid=4b91544f5fc5d6a7b6c2aae85f5c06c2&affId=2097229&utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc

 

?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...