Gå til innhold

Restskatt 2017


Nas0077

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kronglete formulert. Utbetaling av restskatt på 60 000 kr gjelder for år 2017.

 

Men ifjor fikk jeg penger til gode. Så jeg antar det er samme periode. Altså at pengene jeg fikk til gode ifjor, skulle jeg ikke ha fått ellers hvorfor skal betale restskatt for 2017?

Lenke til kommentar

Men ifjor fikk jeg penger til gode. Så jeg antar det er samme periode. Altså at pengene jeg fikk til gode ifjor, skulle jeg ikke ha fått ellers hvorfor skal betale restskatt for 2017?

Ja, det var slik jeg forsto deg og det fremstår som merkelig at du fikk penger tilgode for 2017, men nå har fått krav om restskatt for samme periode.

 

Det blir bare spekulasjon hva som foregår uten å se "papirer".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

No problem.

 

Jeg ville ringt skattekontoret. Hvis du er sikker på at skattkravet gjelder skatt for 2017 og ikke 2018, og det ikke er spesifisert hvorfor du får dette skattekravet nå, så tviler jeg på at du vil få det avklart ved å snakke med en regnskapsfører.

 

Spekulasjon:

Solgte du eiendom med gevinst?

Fond/aksjer?

Bitcoin?

Har formuen din/beholdning i bank økt mer enn inntekten kan forklare?

Det ovenfor i 2017.

Kan dette være svindel?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takk for svar. Skal gå igjennom skattemelding og forhøre meg en regnskapsfører eller ta det opp med skattekontoret. God påske..

 

Skattemeldinga (sjølvmeldinga/selvangivelsen) som du har fått no gjeld for 2018. Rekning på eventuell restskatt får du i samband med skatteoppgjeret, som kjem til hausten.

 

Det er ikkje uvanleg å få utbetalt skatt til gode det eine året (2017) og at du må betale restskatt det neste året (2018).

 

Dersom du har pengane allereie no er det forresten lurt å betale inn som tilleggsforskot innan 31/5, då slepp du nemleg renter på restskatten. Innbetalingsblanketten som ligg ved skattemeldinga gjeld eventuelt tilleggsforskot, eit evt. krav om restskatt får du som sagt ikkje før til hausten.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...