Gå til innhold

Ny skadevare stjeler passord og gjør enheter om til Youtube-«click farms»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skrives vanlige nettlesere, men jeg ser mye tilknytning til Chrome...

-Må jeg spørre om en utdypning om hvilke weblesere det gjelder? -Det er jo ganske vesentlig informasjon...

 

Kan det være at svakheten er i sluttenden avhengig av Chrome for å fungere, dvs. Om jeg ikke har Chrome installert, kan ‘viruset’ faktisk ikke gjøre større skade. (Har ikke Chrome og bruker ikke Google, Gmail er også et tett på avsluttet kapittel).

 

Er litt bekymret at med en liten justering av det her viruset, vil det kunne løfte innloggingsdetaljene for Gmail... ...Det vil definitivt kunne bli en større krise i det større perspektiv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

To-faktor autentisering fikser mye av dette problemet, gitt at en bruker det.

 

Kriminelle kan jo misbruke det også hvis de router slik info til seg med man-in-the-middle gitt at de får til sertifikat-juks.

 

Enden på visa er at ingenting er sikkert nok, og at alt har en viss risiko.

Det verste er uansett ikke dem som er ute etter kjapp gevinst, for dem blir avslørt innen rimelig kort tid slik at tiltak iverksettes. De som derimot ligger å tapper lenge og kartlegger, de er virkelig skumle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det skrives vanlige nettlesere, men jeg ser mye tilknytning til Chrome...

-Må jeg spørre om en utdypning om hvilke weblesere det gjelder? -Det er jo ganske vesentlig informasjon...

 

Kan det være at svakheten er i sluttenden avhengig av Chrome for å fungere, dvs. Om jeg ikke har Chrome installert, kan ‘viruset’ faktisk ikke gjøre større skade. (Har ikke Chrome og bruker ikke Google, Gmail er også et tett på avsluttet kapittel).

 

Er litt bekymret at med en liten justering av det her viruset, vil det kunne løfte innloggingsdetaljene for Gmail... ...Det vil definitivt kunne bli en større krise i det større perspektiv.

 

Hei!

I TechCrunch sin artikkel, som vi linker til, refereres det til "blant annet Chrome, Firefox, Edge, Baidu, og Yandex".

- Sarah

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...