Gå til innhold

RF-ID brikke, hvem setter inn sånne?


Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt informasjon om RF-ID chip for bruk av mennesker og operert inn i hånden.
Er det noen som kan hjelpe meg med nødvendig informasjon?
Avhengig av pris og teknologi frister det å få satt inn en rf-id brikke i venstre hånd. Det jeg vurderer er standard 125 kHz RFID chip.
Hva koster chip og hva koster det å få satt inn en sånn? Hvem gjør dette i Norge? Er dette eventuelt noe en fastlege klarer eller må det til litt mer kompetanse? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kjøpe kit ment for å sette på deg selv.

 

Slike som dette

 

https://store.dangerousthings.com/product/xem/

 

Takker for info! Var vel denne jeg tenkte på ja. Synd at det ikke er noen registrerte her i landet som kan anbefales da det jo framgår av infoen deres at dette IKKE er 'gjør det selv' egnet. Leste om en på et eller annet forum som fikk ei jente (legeassistent?) til å gjøre selve inngrepet, men jeg får sjekke med fastlege om han har noen tips! :-)

Lenke til kommentar

Takker for info! Var vel denne jeg tenkte på ja. Synd at det ikke er noen registrerte her i landet som kan anbefales da det jo framgår av infoen deres at dette IKKE er 'gjør det selv' egnet. Leste om en på et eller annet forum som fikk ei jente (legeassistent?) til å gjøre selve inngrepet, men jeg får sjekke med fastlege om han har noen tips! :-)

 

Er det denne du tenker på?

 

Jeg vet at mange av aktørene som driver med salg av "do-it-yourself" RFID sprøyter ofter tilbyr det som en tjeneste når de er ute for å promotere seg selv på konferanser og lignende uten at de faktisk er helsepersonell, selv om de kanskje kan se slik ut da de også prøver å holde ting så sterilt som mulig. Av god grunn. 

 

Har lagt merke til at det er mye større interesse for dette i Sverige enn i Norge, kanskje du kan se dit om du ønsker hjelp med inngrep under trygge omgivelser du kan stole på? 

Lenke til kommentar

Jeg satt min selv etter å ha prøvd meg på 2-3 fastleger. Alle var svært skeptiske og takke fint nei. Selve injeksjonen gikk overraskende bra og jeg har ikke hatt noen store problemer i etterkant. Vasket godt med ting jeg fikk på apoteket og satt i gang.

Jepp, ser mange som bruker 'gjør det selv' metoden, men jeg TROR nok det bør finnes lege i byen som gjør dette. Betaler gjerne litt ekstra for å få gjort dette av folk med kunnskap. Tviler IKKE på at jeg klarer det selv hvis jeg må da.. Går vel greit etter ei flaske med bedøvelse (J. Walker er min favoritt! :) )

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jepp, ser mange som bruker 'gjør det selv' metoden, men jeg TROR nok det bør finnes lege i byen som gjør dette. Betaler gjerne litt ekstra for å få gjort dette av folk med kunnskap. Tviler IKKE på at jeg klarer det selv hvis jeg må da.. Går vel greit etter ei flaske med bedøvelse (J. Walker er min favoritt! :) )

 

Jeg er også interessert i dette. Tror dette er et minimalt kirurgisk inngrep som iallefall jeg ikke hadde hatt noe problem med å få satt inn men helst hos doktor/dyrlege. DYI med litt is/bedøvelse, og en sykepleierkjæreste ;)

 

Hvor er det gunstigst på kroppen?? Hånda - kjøttet mellom tommel/pekefinger?  Og hvilke standarder og fysiske formater på RFID chippen er anbefalt? Tenker umiddelbart MiFare .. men det må også være mulig som ID "glemt førerkortet hjemme - biip meg"  omtrent som når bikkja blir funnet av falken...  Blodtype/fødselsnummer [andre spesielle helseinfo]  ifht PKI gjerne: Passbilde signert av Issuing Certificate Authority på chippen? Kjekt i passkontrollen! 

 

Lagre hele DNA sekvensen din? Så kan de gjenskape deg in vitrio bare de finner chippen fra det utbrente bilvraket?

 

mvh

Endret av snafu0601
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...