Gå til innhold

Pekte ut Grateful Dead-innspillinger som terrorist­propaganda


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dear Government Authority,

 

We have reviewed your request regarding the alleged "terrorist" content on our website, and found the request to be baseless and nonsensical. As a result, your agency has been placed on our "incompetent authority" list. All future requests from your organization will be ignored.

 

If you believe your organization has been placed on the "incompetent authority" list in error, please send a certified letter stating your petition along with a 125 Euro processing fee to our legal department.

 

Good Day,

The Internet Archive

 

Brilliant!!

  • Liker 9
Lenke til kommentar

EU er ikke bra i hode ... de lager lover uten og forstår hva dem holder på med og lager mer skade en noe godt .. Egentlig er jeg en EU tilhenger .. men som dem holder på med artikkel 11 og 13 som har også fått ny navn og alt det andre så lure jeg på om det beste er ikke bare rive oss helt løs fra EU som England prøver og gjør (noe dem dessverre feiler litt på )

 

Uansett EU forstår ikke hvordan verden fungere vist og at dem skall presse på lover som er helt utrolig er ikke noe bra og bare skader folk flest til slutten frykter jeg ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke uventa. EU alt annet enn synonymt med sunn fornuft. Dessverre blir det nok bare til at byråkratene setter på skylappene og durer videre, med mindre det er næringsinteresser med astronomiske ressurser som kan slå tilbake. Byråkrat-jævlene har jo alltid rett, og ikke kan de fjernes gjennom demokratiske valg heller. Resultatet blir helt sikkert like absurd som håndteringen av intellektuelle rettigheter på nettet (f.eks Youtube) der hvem som helst kan legge inn en klage , samtidig som klageren er både dommer og jury og på toppen av det hele får alle inntekter (reklame) av det produserte materialet selv om påstanden om bruk av kopibeskyttet materiale er feil. Både lovverk og praksis for regulering av nett-innhold er på ville veier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke "EU" som stod bak, det fremkommer tydelig hvis man leser videre til henvisningene:

 

"CORRECTION: This post previously identified the sender of the 550 falsely identified URLs as Europol’s EU Internet Referral Unit (EU IRU). The sender was in fact, the French national Internet Referral Unit, using Europol’s application, which sends the email from an @europol.europa.eu address. The EU IRU has informed us that it is not involved in the national IRUs’ assessment criteria of terrorist content."

 

https://blog.archive.org/2019/04/10/official-eu-agencies-falsely-report-more-than-550-archive-org-urls-as-terrorist-content/

 

Det var altså det nasjonale franske kontoret som sendte henvendelsen.

 

Alt tyder på det må ha vært surr i hva de har filtrert ut og arbeidsuhell (autofiltrering?) for ingen tror på påstandene de kom med, ikke de selv engang antagelig, når de vil bli konfrontert etter all mediaoppmerksomhet.

 

Tror jeg senker skuldrene i denne omgang. Evt. "fillerist meg" hvis det viser seg at de faktisk mente det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...