Gå til innhold

Software Developer vs RPA (lønn ++)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har i det siste fått skikkelig sansen for Robotic Process Automation, og i tillegg sikret meg internship nå i sommer. Lurte derfor på om noen andre jobber som dette, og kan fortelle mer om den daglige jobben som RPA utvikler, samt lønnsnivå- og progresjon.

Syntes det var veldig lite programmering i UiPath og Blue Prism, og liker programmering veldig godt.

Kort fortalt om meg skal jeg begynne å søke fast jobb nå til høsten. God erfaring i Python, Matlab, C++, R, Golang og holder på å lære meg Java i tillegg. Har også en genuin interesse for maskinlæring og AI.

 

Mtp lønn og faglig utvikling, pros and cons på begge? 

Endret av Samaritanen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå jobber ikke jeg direkte med RPA, men har kjennskap til fagfeltet. Som du sier, er det lite programmering i RPA. Litt scripting blir det jo, men ikke i nærheten av det en vanlig utvikler gjør. Det er jo egentlig hele poenget med verktøy som UiPath og BluePrism.

 

Lønnsmessig er det ganske likt hvis du jobber som konsulent innen RPA som om du skulle jobbet som utvikler/konsulent på samme ansiennitetsnivå i samme konsulentfirma. Samtidig blir du mer spesialisert. Bred programmeringserfaring vil gi deg et større spenn av karrieremuligheter, noe som vil kunne drive opp lønnen din når du senere skal bytte jobb.

 

Gitt din interesse for programmering ville jeg umiddelbart tenkt at du var mer egnet som utvikler. Fordelen er at du nå får prøvd deg ut i et internship og kan se om RPA er noe du liker før du bestemmer hva du gjør videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...