Gå til innhold

Xiaomi varsler ny ladeteknologi som gir 100 watts mobillading


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott, kanskje vi endelig kan benytte samme lader til telefon og laptop fremover. Det hjelper dog lite om en må dra med seg enn 200-500 grams ladekloss, så det er vel først og fremst størrelsen på adapterne som må ned.

 

Det kan du allerede.

Lader mobilen til sønnen med laderen til min Chromebook (USB-C)

Lenke til kommentar

 

Lureri på en ting her. Hvorfor er ikke en hurtiglader fra et annet merke bra nok for andre mobiler? Tok 2 timer å lade opp min Sony med en lader fra Huawei. Men min originale tok det under en halvtime.

 

Tror det handler om kommunikasjon mellom lader og telefon.

Jeg har brukt LG, Sony, HTC og Samsung hurtiglader på LG G6 og V30.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt LG, Sony, HTC og Samsung hurtiglader på LG G6 og V30.

Du vil kunne lade ja, med mellom 500 til 1000mA men ikke nødvendigvis hurtiglade. Noen produsenter har ladere som leverer ekstra mye strøm (som f.eks Oneplus), og noen leverer høyere spenning (som f.eks Samsung).

 

Mens noen følger samme standard og du vil isåfall kunne hurtiglade, og noen gir ut mere strøm selv uten hurtiglading så det vil gå "sånn passe fort" da og.

Lenke til kommentar

Er jo egentlig en ulempe jo raskere man lader telefonen, batteriet blir unødvendig varmt og batteriet blir raskere ødelagt

 

det som er greia med nye batterier, de blir ikke like varme å tar ikke skade.

 

Finnes mange forskjellige batterier å det utvikles nytt hele tida. Burde vaere angitt hvor mange ladesykler de klarer å hvordan en best optimerer levetida for hver solgt mobil.

 

Saerlig de som det ikke går an å skifte batteri på enkelt (de fleste nå for tida).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Flott, kanskje vi endelig kan benytte samme lader til telefon og laptop fremover. Det hjelper dog lite om en må dra med seg enn 200-500 grams ladekloss, så det er vel først og fremst størrelsen på adapterne som må ned.

 

Det kan du allerede.

Lader mobilen til sønnen med laderen til min Chromebook (USB-C)

Forsøk å benytte din mobillader til å lade en laptop; det fungerer ikke mens laptopen er påslått.

 

Mobilladere kan lade laptoper som er avslått, men det tar en evighet (5W lader på et 75Wh batteri tar minst 15 timer).

 

Det motsatte går naturligvis (pc-lader til mobil), men ingen vil dra med seg en ladekabel som er 5 ganger større enn mobilen den skal lade.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har brukt LG, Sony, HTC og Samsung hurtiglader på LG G6 og V30.

Du vil kunne lade ja, med mellom 500 til 1000mA men ikke nødvendigvis hurtiglade. Noen produsenter har ladere som leverer ekstra mye strøm (som f.eks Oneplus), og noen leverer høyere spenning (som f.eks Samsung).

 

Mens noen følger samme standard og du vil isåfall kunne hurtiglade, og noen gir ut mere strøm selv uten hurtiglading så det vil gå "sånn passe fort" da og.

Sto Quick Charging på alle, det var poenget mitt, glemte å presisere det.

Lenke til kommentar

 

 

Flott, kanskje vi endelig kan benytte samme lader til telefon og laptop fremover. Det hjelper dog lite om en må dra med seg enn 200-500 grams ladekloss, så det er vel først og fremst størrelsen på adapterne som må ned.

 

Det kan du allerede.

Lader mobilen til sønnen med laderen til min Chromebook (USB-C)

Forsøk å benytte din mobillader til å lade en laptop; det fungerer ikke mens laptopen er påslått.

 

Mobilladere kan lade laptoper som er avslått, men det tar en evighet (5W lader på et 75Wh batteri tar minst 15 timer).

 

Det motsatte går naturligvis (pc-lader til mobil), men ingen vil dra med seg en ladekabel som er 5 ganger større enn mobilen den skal lade.

En annen ting er at selv om jeg kan bruke min USB-C MBP lader på Huawei telefon, lader den mye senere enn Huawei sin mobillader. Hurtiglader til mobil kan skru opp spenning når mobil ber om det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...