Ralle Skrevet 17. mars 2019 Skrevet 17. mars 2019 Har en v50 som har gått i nødmodus, Dvs turtallssperren på 3000 rpm og null kraft i motbakker. Har dabbet litt av i det siste, men fått tilbake kraft ved å gire ned. Verken motorlampe eller noen andre feilmeldinger er aktive. Er det noen som har vært ute for det? Mistenker at turboen har tatt kveld. Har vært mer eksos enn normalt, men ikke svart røyk som jeg har opplevd på turbohavari før.
mobile999 Skrevet 17. mars 2019 Skrevet 17. mars 2019 (endret) Hvilken motor, årsmodell og kjørelengde? Hva er servicehistorikk på merkeverksted? Endret 17. mars 2019 av mobile999
Ralle Skrevet 17. mars 2019 Forfatter Skrevet 17. mars 2019 1,6 diesel. 2007 mod. Alle servicer fulgt på merkeverksted etter hva jeg leser. Også den siste før jeg tok over bilen for 2 mnd siden.
#Kroenkeout Skrevet 17. mars 2019 Skrevet 17. mars 2019 (endret) Akkurat samme skjedde meg. 1.6tdi V50 2007m.Det kommer av at på gamle biler så blir dieselpartikkelfiltre tett og det tar til slutt å kvelder turboen. Til oss fikk vi turbohavari, og den måtte byttes. Jeg fikk handlet en brukt overhalt turbo billig på nett og fikk den satt i på Mekonomen som kostet ca. 7000kr.- til sammen, versus 30K på merkeverksted og 15K hvis Mekonomen skaffet turbo. Det er utrolig mye feil på denne modellen av Volvo og jeg vil på det sterkeste anbefale å bytte bil Endret 17. mars 2019 av #Wengerout
mobile999 Skrevet 17. mars 2019 Skrevet 17. mars 2019 1,6 diesel. 2007 mod. Det er et problem på denne motoren at et lite filter i oljetilførselen til turboen går tett slik at turboen får for lite olje med påføgende turbohavari. Det er ikke sikkert det er så lurt å kjøre bilen inntil det er avklart hva som er problemet med din bil.
overwatch Skrevet 17. mars 2019 Skrevet 17. mars 2019 Samme skjedde på min focus for lenge siden. Da var det pågrunn av dieselpartikkelfilteret.
Complexity Skrevet 18. mars 2019 Skrevet 18. mars 2019 Greia er vel og at om turboen havarerer kan det havne partikler nedi olja som tetter sila, så man burde egentlig plukke av bunnpanna og rengjøre godt også. Dette er mye jobb og koster vel sjorta på verksted. Man må ikke finne på å kjøre over 10tusen per oljeskift på disse motorene. Må være noe av det dårligste som er laget. Bare å google PSA engine og lese hvor fornøyd folk er..
Ralle Skrevet 18. mars 2019 Forfatter Skrevet 18. mars 2019 Den har komt på planbil og er på veg til doktor. Tok ikke sjansen på å kjøre
Luske_Ludvig Skrevet 18. mars 2019 Skrevet 18. mars 2019 På søssen sin var det en slange mellom turbo og intercooler som hadde løsnet. Alt turbotrykk ble fyrt for kråkene.
Complexity Skrevet 21. mars 2019 Skrevet 21. mars 2019 Det var turbohavari. Antar turboen ikke får smøring siden sila i bunnpanna er tett? Blir neppe siste turbohavari du opplever da. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå