Gå til innhold

Samsung QE65Q8FNAT lyd ut fra app via HDMI ut - lydkvalitet


Anbefalte innlegg

Jeg har en QE65Q8FNAT som sender lyden fra f.eks Netflix app ut til Denon 2113 receiver via ARC HDMI for å kunne benytte 5.0 anlegget mitt (har ikke sub).

Lyden blir ganske sjaber. Vokal bli svak og receiver greier ikke oppfatte 5.1 lyd.

 

Det blir en i det hele tatt en mye bedre filmopplevelse å kjøre Netflix igjennom PS4, som min PS4 ikke støtter mer enn 1080p. Da blir det fin fin og crisp lyd 5.0 med distinct vokal. Setter jeg på gaming mode blir også bildet detaljert of fint

 

Mitt spørsmål er da. Støtter appene på Q8F 5.1 lyd ut via HDMI?

Er det noe jeg må passe på for å få fin lyd ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TV lyd (fra innebygde apper) på min 2018 Q9N til receiver ble jeg nødt til å kjøre på optisk (TV-> Receiver). Hadde digital kabel liggende så orket ikke styre mere med ARC retur (funket supert på alt unntatt TVens interne kilder som appene)

ARC (audio return) fikk jeg bare på receiver når lyd var sendt inn fra andre hdmi kilder (streambox, console, decoder, bdrom)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Sjekk innstillingen lydformat for digital utgang.

Lol silly me! Under ekspertinstillinger der er jo en finfin instilling som heter Dolby Digital som må settes på. Forskjellen på lyden etter den endringen er som dag og natt. Lyd i bakhøyttalere og greier.

Dagens tips. Takker og bukker!

 

Jeg gjorde ikke mye for det, men jeg merka liten forskjell på PCM og bitstrøm setting. Hva er å anbefale der?

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

TV lyd (fra innebygde apper) på min 2018 Q9N til receiver ble jeg nødt til å kjøre på optisk (TV-> Receiver). Hadde digital kabel liggende så orket ikke styre mere med ARC retur (funket supert på alt unntatt TVens interne kilder som appene)

ARC (audio return) fikk jeg bare på receiver når lyd var sendt inn fra andre hdmi kilder (streambox, console, decoder, bdrom)

Takk for svar her også!

 

Høres ut som en grei måte å gjøre det på. Netflix via WLAN funker helt fint ut via ARC på min HDMI som ikke er i versjon 2.1 en gang.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...