Gå til innhold

Trøbbel for Telenor-kunder: Mange har mistet nettilgangen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opplever for tiden at nettet går stein tregt.

Forsøker å laste opp en fil på rundt 35mb, forventet tid: to timer.

 

Har forsøkt www.speedtest.net

 

Ender opp med: PAGE ERROR eller Resultat: Ping 340 - Ned 1,7 Mbps - Opp 120 Kbps

Endret av Abnorm
Lenke til kommentar

Jeg fikk et problem med internett (CanalDigital, nå Telenor) ca. kl. 11:15 - 11:30. Jeg forsøkte ringe kundeservice, men telefonservicen var også nede (tydeligvis). Etter flere minutter kom jeg endelig frem til kundeservice, men de påstod hardnakket at det ikke var noe galt med linjen min inn til modemet i sikringsboksen, og det var intet han kunne gjøre. Allikevel valgte han å restarte modemet (eller noe lignende, eksternt) for å se om dette kunne hjelpe. Jeg la på og takket for hjelpen (manglende sådan..). Etter 10 minutter, (ca. 12:00) fungerte alt plutselig igjen uten at jeg hadde gjort noen endringer. 

 

Jeg tror jeg har blitt utsatt for samme feil som nevnt her (tiden passer jo bra..), men hvordan kan jeg bevise dette ovenfor telenor (mhp. "alltid på nett, garanti"? 

 

Jeg ser det er en DNS-feil. Kan det ikke da stemme at Telenor har klart å pinge mitt modem og sett at "det er live" og i den forbindelse trodd at alt var ok, mens jeg faktisk har blitt utsatt for feilen allikevel?

 

EDIT: Jeg holder forøvrig til på Nøtterøy / Tønsberg, er det andre her i samme området som har hatt feil?

Endret av Anterialis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5xceXKO3

Endelig viser det seg at open dns eller annet er bedre enn vanlig isp sin. En annen fordelt med å bytte dns kan også være Sikkerhet og mer. Anonymitet fra isp en.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...