Gå til innhold

– «Ninja» fikk en million dollar for å spille Apex Legends på Twitch


Anbefalte innlegg

Var vel ikkje noko bombe at EA kjøpte seg nokre twitchere med mange følgere/sjåarar. Grei reklame det, men ikkje noko eg ville brukt som rettesnor for eventuellt kjøp/spilling.

Når det kommer til FPS vs 3PS er dette to vidt forskjellige måter å spille på. 3PS er annsett som det lettaste, man har betre oversikt osv. FPS krever mykje meir av spilleren for å ha oversikt, man må jobbe for oversikten på eit heilt anna nivå enn ved 3PS. FPS er nærmare korleis vi menneska opplever RL.

Så jo, 3PS blir ofte sett på som noobshooters og FPS som hardcore shooters.

fps(bilde per sekund) er uannsett viktig for både 3PS og FPS, da høgare fps gir betre bildeflyt og meir responsiv samhandling enten man bruker kontroller eller tastatur/mus. For min egen del er alt under 60fps dritt. Sku ynskje både MS og Sony fekk fingeren ut og sikta seg mot 120fps med neste konsoller samt krevde det av spillutviklerene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hører hva du sier, men.... Deathmatch altså, bare med en uutholdelig lang cutscene etter hver død, i stedet for øyeblikkelig gjenoppståelse. Og utvikleren het, ironisk nok, Respawn?

Det blir jo en helt annen opplevelse. I deathmatch vinner man ved å få flest kills, i en battle royale handler det bare om å være siste overlevende, du kan vinne uten å drepe en eneste motstander om du vil.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Du mener noobshooters? ;D

 

Nei, mener spill med skikkelig oversikt. Du er jo tross alt spilleren, ikke personen i spillet. 3ps er naturlig, og man får med seg omgivelsene også, man kan klatre, man kan hoppe (med formål), man kan krype, man kan ta dekning og krype rundt vegger. Mye man kan gjøre med 3ps, fordi man kan emulere et normalt menneske. Med fps kan man jo ikke det.

 

Noob shooter, hah. Kanskje det, hvem bryr seg? Er iallefall mye mer morro. Spilte mot keyboard og musekrigere som helt sikkert er vant med fps, i et 3ps onlinespill. De fikk ikke med seg noe som foregikk rundt seg. Jeg spilte med kontroll og kunne bevege meg i sirkel samtidig som jeg ser i sirkel andre veien. Total oversikt, deilig. Hvis alle spiller bra, blir det gode partier av slikt. Men musekrigerne, jeg kunne snike meg rett opp til siden på dem og de ante ikke at jeg var der. Sto og siktet på hodet i flere sekunder. De er ikke vant til å se til sidene, kun rett frem.

 

Kanskje unødvendig å si at personen med joystick knuste de med mus og tastatur, selv om mytene vil ha det til noe annet. Jeg mener det samme gjelder 3ps, at det rett og slett er et overlegent format, på samme måte som man kan bevege seg på helt andre måter med kontroller enn med mus og tastatur.

Hahaha! Wow! Jeg bare tulla, men du bekrefter utsagnet til de grader...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...