Gå til innhold

Lar deg styre Android-apper fra Windows


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende utvikling.

Har holdt meg til Windows i 25 år nå, men er egentlig bare mindre og mindre imponert.

 

Er særlig dritt lei alle større oppdateringer som brått kjøres uten å stille spørsmål om det på forhånd. Det kommer ofte når det passer aller dårligst.

Det hadde vært så enkelt som å alltid stille spørsmål ved oppstart om man godtar større oppdatering nå eller vil vente.

Endret av plankeby
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og de prøver selvsagt å snike seg inn på mobilen min... ;) Jeg kjører Windows med ren lokal konto fordi jeg HATER alt som har med nettsky å gjøre. På mobilen og pc-en er One Drive og alt annet av lagringsgreier det første som avinstalleres eller deaktiveres. Og det måtte til og med sjekkes det med mikroskopisk skrift for å unngå at en Microsoft-konto overtok mobilen helt, man må klikke på "bare bruk i Microsoft-apper" for å unngå det. Men hvis dette funker bra, er det verdt det å drive litt "spionsikksakk".

Lenke til kommentar

Vet ikke helt når dette kom, men har brukt det over litt tid. Det har forenklet å hente bilder fra telefon. Men speiling av telefonen har jeg ikke, mulig jeg må oppdatere noe. Desverre så krever MS litt mye av tillater til å snoke i mobilen bare for å se bilder.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Spennende utvikling.

Har holdt meg til Windows i 25 år nå, men er egentlig bare mindre og mindre imponert.

 

Er særlig dritt lei alle større oppdateringer som brått kjøres uten å stille spørsmål om det på forhånd. Det kommer ofte når det passer aller dårligst.

Det hadde vært så enkelt som å alltid stille spørsmål ved oppstart om man godtar større oppdatering nå eller vil vente.

Du kan selv endre måten Windows oppdaterer seg på.

 

Jeg administrerer it i en liten bedrift, og W10 håndterer oppdateringer mye bedre enn W7. Jeg ber folk starte PC'en på nytt hver ettermiddag når de går hjem, så kjøres evt. oppdateringer i løpet av natten. Vi har sjelden eller aldri nedetid pga. oppdateringer lengre hos de som lar maskinen stå på over natten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke helt når dette kom, men har brukt det over litt tid. Det har forenklet å hente bilder fra telefon. Men speiling av telefonen har jeg ikke, mulig jeg må oppdatere noe. Desverre så krever MS litt mye av tillater til å snoke i mobilen bare for å se bilder.

Bildefunksjonen er GENIAL. Tidligere brukte jeg Dropbox, senere Google Drive med automatisk opplasting til sky, og det kan ta lang tid innen bildet er tilgjengelig.

 

Med løsningen til MS er det instant. :)

Endret av skripis
Lenke til kommentar

Jeg administrerer it i en liten bedrift, og W10 håndterer oppdateringer mye bedre enn W7. Jeg ber folk starte PC'en på nytt hver ettermiddag når de går hjem, så kjøres evt. oppdateringer i løpet av natten. Vi har sjelden eller aldri nedetid pga. oppdateringer lengre hos de som lar maskinen stå på over natten.

Og i samme slengen bruker du unødvendig mye strøm, som verken er bra for bunnlinjen eller planeten! :p

Lenke til kommentar

Bildefunksjonen er GENIAL. Tidligere brukte jeg Dropbox, senere Google Drive med automatisk opplasting til sky, og det kan ta lang tid innen bildet er tilgjengelig.

Med løsningen til MS er det instant. :)

En nettleser og AirDroid kan vel gjøre det samme, men det er enklere med Microsofts løsning, det skal jeg gå med på.

Lenke til kommentar

Bildefunksjonen er GENIAL. Tidligere brukte jeg Dropbox, senere Google Drive med automatisk opplasting til sky, og det kan ta lang tid innen bildet er tilgjengelig.

 

Med løsningen til MS er det instant. :)

Jeg bruker MS appen "Din mobil" på PC, appen på telefonen heter da "Din mobil-assistent".

Men har ikke hatt valgt på å speile telefonen. Samt at det kun er siste 25 bildet på tlf man kan se. Får da opp "Nylige bilder".

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Spennende utvikling.

Har holdt meg til Windows i 25 år nå, men er egentlig bare mindre og mindre imponert.

 

Er særlig dritt lei alle større oppdateringer som brått kjøres uten å stille spørsmål om det på forhånd. Det kommer ofte når det passer aller dårligst.

Det hadde vært så enkelt som å alltid stille spørsmål ved oppstart om man godtar større oppdatering nå eller vil vente.

 

Får alltid spørsmål om jeg vil oppdatere nå eller senere i Win10

Lenke til kommentar

 

Spennende utvikling.

Har holdt meg til Windows i 25 år nå, men er egentlig bare mindre og mindre imponert.

 

Er særlig dritt lei alle større oppdateringer som brått kjøres uten å stille spørsmål om det på forhånd. Det kommer ofte når det passer aller dårligst.

Det hadde vært så enkelt som å alltid stille spørsmål ved oppstart om man godtar større oppdatering nå eller vil vente.

Du kan selv endre måten Windows oppdaterer seg på.

 

Jeg administrerer it i en liten bedrift, og W10 håndterer oppdateringer mye bedre enn W7. Jeg ber folk starte PC'en på nytt hver ettermiddag når de går hjem, så kjøres evt. oppdateringer i løpet av natten. Vi har sjelden eller aldri nedetid pga. oppdateringer lengre hos de som lar maskinen stå på over natten.

Jeg ser ingen grunn til at folk bare drar fra pc'ene sine påslått uansett jeg da, det virker litt 2003.

Idag så er de fleste pcene så raske på oppstart og lasting at det virker som et sløseri og en total unødvendighet at vanlige arbeidstasjoner skal stå på døgnet rundt.

Lenke til kommentar

Faen! Jeg HATER virkelig når apper legger noe piss i varselfeltet på mobilen! Jeg klikket på "slå av varsler", men fremdeles er den "Koblet til PC-en" varselet der oppe. Hvis jeg ikke finner ut hvordan jeg blir kvitt den, er det tilbake til AirDroid for å hente bilder fra mobilen og Google Messages på pc-en, som uansett er koblet til mobilen, for å sende og lese SMS.

Lenke til kommentar

Og i samme slengen bruker du unødvendig mye strøm, som verken er bra for bunnlinjen eller planeten! :p

 

Å ha en person sittende uvirksom i en halv time her og der er en langt større kostnad enn ørlite ekstra forbruk av strøm, strøm produseres fra vann/vind eller solen her til lands så noen inngrep på planeten kan ikke beregnes ut over de som ble gjort i forbindelse med eksisterende kraftverk

Lenke til kommentar

Også kalt dårlig planlegging... Man kan alltid utsette en oppdatering på 10 Pro (regner med at en bedrift ikke har Home), og da kan brukeren utsette oppdateringen og så klikke på "oppdater og slå av" før han drar hjem. Selv Julius kan læres opp til det. Det blir ingen nedetid. Og oppdateringer som krever omstart kommer omtrent en gang i måneden, noen ganger annenhver måned.

 

Og kunnskapene dine om hvordan strømforsyninen her i landet fungerer, er ikke veldig imponerende. For hver kilowattime som sløses bort på tull i Norge, er det mindre som kan eksporteres og erstatte hovedsakelig kullkraft i Europa gjennom kablene Senterpartiet er så glade i. ;) Og i tider med lite strøm fra Norske kilder (som i fjor, da det var tørke), importerer vi skitten kraft.

Lenke til kommentar

Selv Julius kan læres opp til det. 

Mulig Julius kan, meeeeeen du har tydeligvis ikke erfaring med førstelinje it-support i en bedrift hvor snittalderen er 50+.  :green:

 

En av de største utfordringene (PROBLEMET) den siste måneden var når den ene printeren dævva og folk måtte velge en annen...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...