Gå til innhold

Mistanke om vold i hjemmet


Anbefalte innlegg

Du er ikke på barnets side når du mener det er feil å hjelpe det ut av et voldelig hjem

 

Anonymous poster hash: 7ac8f...b2f

 

Det har jeg aldri sagt. Ikke tillegg meg meninger jeg ikke har. Du er ikke på barnets side når du mener at man skal ta barn ut av hjem med falske anklager. 

Endret av slagelsedt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har selv sagt at du støtter barna. Du tillegger meg meninger jeg ikke har. Jeg står på barnas side og jeg vil alltid støtte dem. Kanskje du som tidligere barnevernsbarn nå bør vise en holdning som viser at du støtter dem? For per nå viser du en holdning som kun støtter Barnevernet. Og det er ikke å støtte barna. 

 

Hva tenker du skal skje der det er vold i hjemmet, eller sterk mistanke om vold i hjemmet?

Ingen ønsker at familier skal splittes uten grunn, men hva med de gangene det er grunn?

 

Verken "Du tillegger meg meninger jeg ikke har." eller "Jeg står på barnas side og jeg vil alltid støtte dem." er svar på spørsmålene.

Heller ikke "foreldrene er kjærlige og egnede foreldre" er svar.

 

De tre setningene er ikke svar på ett hvert spørsmål som stilles.

 

Anonymous poster hash: 48648...271

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva tenker du skal skje der det er vold i hjemmet, eller sterk mistanke om vold i hjemmet?

Ingen ønsker at familier skal splittes uten grunn, men hva med de gangene det er grunn?

 

Verken "Du tillegger meg meninger jeg ikke har." eller "Jeg står på barnas side og jeg vil alltid støtte dem." er svar på spørsmålene.

Heller ikke "foreldrene er kjærlige og egnede foreldre" er svar.

 

De tre setningene er ikke svar på ett hvert spørsmål som stilles.

 

Anonymous poster hash: 48648...271

 

 

Jeg har gitt deg beskjed om at du ikke skal tillegge meninger jeg ikke har. Du er hjertelig velkommen til å diskutere på et ærlig og saklig nivå. Jeg tilgir gjerne denne oppførselen du utviser her, men da forutsetter dette at du også oppfører deg :). Minner til slutt om at det er ikke god folkeskikk å tillegge andre meninger de ikke har. Ha en fin kveld. 

Lenke til kommentar

Jeg har gitt deg beskjed om at du ikke skal tillegge meninger jeg ikke har. Du er hjertelig velkommen til å diskutere på et ærlig og saklig nivå. Jeg tilgir gjerne denne oppførselen du utviser her, men da forutsetter dette at du også oppfører deg :). Minner til slutt om at det er ikke god folkeskikk å tillegge andre meninger de ikke har. Ha en fin kveld. 

Kan du vise nøyaktig hvor i innlegget der jeg tillegger deg meninger?

 

 

Hva tenker du skal skje der det er vold i hjemmet, eller sterk mistanke om vold i hjemmet?

Ingen ønsker at familier skal splittes uten grunn, men hva med de gangene det er grunn?

Dette er to spørsmål jeg stiller deg, ingen meninger i det hele tatt.

 

Anonymous poster hash: 48648...271

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Kan du vise nøyaktig hvor i innlegget der jeg tillegger deg meninger?

 

 

Hva tenker du skal skje der det er vold i hjemmet, eller sterk mistanke om vold i hjemmet?

Ingen ønsker at familier skal splittes uten grunn, men hva med de gangene det er grunn?

Dette er to spørsmål jeg stiller deg, ingen meninger i det hele tatt.

 

Anonymous poster hash: 48648...271

 

 

Det er slutt på at du nå skal tillegge meg meninger jeg ikke har og personangrepene. Jeg er villig til å tilgi deg for det, men det betyr som sagt at du gir deg med dette. Du tillegger meg den meningen at jeg kun står på foreldrenes side, er trangsynt og kun tar foreldrenes side. Det blir for dumt, og dette har du nå gjort over flere innlegg. 

 

Ettersom du indikerer å være tidligere barnevernsbarn, så bør vel du med bedre innsikt enn de fleste kunne heve en stemme for dem. Istedet velger du å stå automatisk på Barnevernets side som vi er klar over at ikke står på barnas side. For meg viser det forsiktig sagt en dårlig dømmekraft. Jeg begynner å tvile på at du er tidligere barnevernsbarn.

Endret av slagelsedt
Lenke til kommentar

Det er slutt på at du nå skal tillegge meg meninger jeg ikke har og personangrepene. Jeg er villig til å tilgi deg for det, men det betyr som sagt at du gir deg med dette. Du tillegger meg den meningen at jeg kun står på foreldrenes side, er trangsynt og kun tar foreldrenes side. Det blir for dumt, og dette har du nå gjort over flere innlegg. 

 

Ettersom du indikerer å være tidligere barnevernsbarn, så bør vel du med bedre innsikt enn de fleste kunne heve en stemme for dem. Istedet velger du å stå automatisk på Barnevernets side som vi er klar over at ikke står på barnas side. For meg viser det forsiktig sagt en dårlig dømmekraft. Jeg begynner å tvile på at du er tidligere barnevernsbarn.

 

Men du klarer altså ikke svare på disse to enkle spørsmålene?

Det er kanskje nok svar i seg selv.

 

Anonymous poster hash: 48648...271

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er slutt på at du nå skal tillegge meg meninger jeg ikke har og personangrepene. Jeg er villig til å tilgi deg for det, men det betyr som sagt at du gir deg med dette. Du tillegger meg den meningen at jeg kun står på foreldrenes side, er trangsynt og kun tar foreldrenes side. Det blir for dumt, og dette har du nå gjort over flere innlegg. 

 

Ettersom du indikerer å være tidligere barnevernsbarn, så bør vel du med bedre innsikt enn de fleste kunne heve en stemme for dem. Istedet velger du å stå automatisk på Barnevernets side som vi er klar over at ikke står på barnas side. For meg viser det forsiktig sagt en dårlig dømmekraft. Jeg begynner å tvile på at du er tidligere barnevernsbarn.

Du er villig til å tilgi brukeren? Hvorfor uttaler du deg på denne måten? 

 

Jeg kan ikke se at du er på barnas side i det hele tatt da du argumenterer for uegnede foreldres rett til å ha omsorg for egne barn! Igjen speiler du dine egne erfaringer med barnevernet over på andre mennesker og klarer ikke å ta innover deg at det finnes barn der ute som har fått et bedre liv grunnet tiltak iverksatt av barnevernet. 

 

https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/Po27/Barnevernet-reddet-livet-mitt

Endret av LoddeCatto
Lenke til kommentar

Nå må du faen meg gi deg. Faktum er at de som har hatt kontakt med barnevernet har større tillit til etaten enn befolkningen generelt. Faktum er at 99% av sakene løses med andre tiltak enn omsorgsovertakelse.

 

Du er en livsfarlig person fordi du sprer grove løgner om barnevernet, og på den måten undergraver etaten, og dermed gjør du at barn som trenger det kanskje ikke får hjelp.

 

Jeg kommer alltid til å støtte barna og si sannheten om hvordan Barnevernet behandler barn og deres familier. Det er dette du kaller grove løgner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Moderatormelding

 

Da forsvant en del innlegg (13) som ikke var relevant til trådens tema. 

Vennligst prøv å fokuser på tema i tråden framfor å kommentere hva andre brukere gjør / ikke gjør. Om dere mener vedkommende bryter noen retningslinjer så skal dette rapporteres inn. 

 

Reaksjoner på dette tas på PM eller i tilbakemeldingsforumet. 

 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Bedre å si ifra en gang for mye enn en gang for lite, etter noe så tydelig som det ungen sa, så er jeg ikke tvil om at jeg vil sende bekymringsmelding eller høre med politiet hva som er best å gjøre.
Å blande seg er en allmen plikt, er ingenting på fære, så burde det være betryggende for foreldra at naboene er på vakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bedre å si ifra en gang for mye enn en gang for lite, etter noe så tydelig som det ungen sa, så er jeg ikke tvil om at jeg vil sende bekymringsmelding eller høre med politiet hva som er best å gjøre.

Å blande seg er en allmen plikt, er ingenting på fære, så burde det være betryggende for foreldra at naboene er på vakt.

 

Det som er en allmenn plikt er å undersøke forholdene. Ikke å automatisk kontakte Barnevernet. 

Lenke til kommentar

Dette er min erfaring også. Hvis man er ærlig, direkte og uten baktanker med barn, så er de i 99% av tilfeller ærlige tilbake. Jeg føler det ødelegger utrolig mye når voksne, som du skriver, manipulerer frem svar fra barn. De skal få være ærlige på sine premisser. Manipulasjon er virkelig drepen for psyken.

Hva er din erfaring basert på?

 

Du kan umulig ha erfaring i å ha samtaler med barn overhodet slik som du ordlegger deg i ditt innlegg.

Lenke til kommentar

Hva er din erfaring basert på?

 

Du kan umulig ha erfaring i å ha samtaler med barn overhodet slik som du ordlegger deg i ditt innlegg.

 

Det er jo en som har dine holdninger som putter ord i munnen på barna. Jeg som tidligere barnevernsbarn vet hvordan Barnevernet kan behandle barn hvis de skal snakke med dem alene. Her må du ta tak i dine egne holdninger og vurdere om det er barnets beste at de blir forsøkt manipulert. Skal man ha frem sannheten eller skal Barnevernet legge ord i munnen på dem og i etterkant skrive en løgnaktig rapport? 

Lenke til kommentar

Nei. Det er ansvarlig å undersøke. Man skal ikke automatisk stole på en etat man vet gjerne bedriver svindel.

Igjen sliter du med virkelighetsoppfatningen.. Hva hendte her mon tro? Viser da til linken. Hvor mange slike saker mener du vi skal ha i løpet av året?? Jeg har tidligere linket til rettsmedisiner som har avdekket misshandling som dødsårsak hos små barn.

 

https://www.nettavisen.no/nyheter/det-som-skjedde-da-christoffer-dode/3565708.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...