Gå til innhold

Så mange «snylter» på Netflix gjennom andres kontoer


Anbefalte innlegg

Netflix annonserer jo attte man skal dele konto dem bygde jo hele forretning på, forbanna idiotisk og kalle dette snylting, og hvorfor skal regionsperre være noe så andre admins på flere PYRAmide stjele penger, helvettes ppiss spør du meg,   folk vet jo faen ikke hva net kultur er

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg bare skulle sitere litt fra Terms of Use hos Netflix så det ikke er noen tvil om hva slags deling som er tillat.

 

...The Netflix service and any content viewed through the service are for your personal and non-commercial use only and may not be shared with individuals beyond your household...

 

...The number of devices on which you may simultaneously watch depends on your chosen subscription plan and is specified on the "Account" page...

 

Så kun lov å dele innenfor samme husholdning.

Lenke til kommentar

Voksne? Jo. Har du en TV og bor med foreldrene dine som voksen så må du også betale NRK-lisens, med mindre du er forsørget av foreldrene dine.

 

Korrekt, er man selvforsørget og bor hos sine foreldre, samt eier eller låner en egen TV-mottaker, skal man betale lisens.

Jeg tenkte nok heller på voksne samboere og ektefeller i samme husstand, som ikke skal betale dobbel avgift.

 

I artikkelen står det følgende :

 

48 prosent av Netflix-snylterne sier de ser på tjenesten gjennom foreldrenes innlogging, 14 prosent gjennom et søsken og 12 prosent gjennom sin bedre halvdel.

 

De aller fleste av disse "Netflix-snylterne" ville ikke betalt egen NRK-lisens.

Det er heller ingen krav fra Netflix om at de skal betale for eget abonnement, slik at det blir helt feil å kalle de "snyltere"!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Det kjørte en bil forbi meg i dag tidlig. Han spilte dunk dunk musikk slik at alle kunne høre. Regner med at alle som hørt får regning i posten fra rettighetsinnehaverne innen kort tid.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Jeg tipper undersøkelsen ble gjort i håp om å guilt'e brukere til å ha flere abonnement per husstand, og evt. også åpne for muligheter for i fremtiden å kunne føre søksmål mot familier som deler abonnement innad i hjemmet.
Det finnes sterke, bakstreberske, krefter innen TV og film-bransjen som ikke liker streaming, fordi de tror det tar livet av kino bransjen og tradisjonell kringkasting. Disse ønsker å skru tiden tilbake til 90-tallet med reklamepauser hvert 15'e minutt (vi snakker USA først og fremst, resten av verden eksisterer ikke). Kan de ikke få til det, så skal de i allefall prøve å tyne seerne for hvert øre de klarer.
Jeg sitter bare og venter på å lese artikler om strengere regler rundt streaming, med tilhørende søksmål i relativt nær fremtid.

Lenke til kommentar

Filmbransjen klarer å ta knekken på seg selv kun ved å øke prisene for kino hele tiden, alt det andre kommer i tillegg

Det er ikke kinoene som stikker av med den største kakebiten, skal man tro på kinoene ihvertfall, da de sier de går i null med filmene og at det er godteriet som er fortjenesten

 

Strømming er desverre framtiden, men filmbransjen ligger 20 år bak i tid

Lenke til kommentar

Tek "snylter" også når de henter stoff fra andre

Hvis man leser originalen på engelsk så er den så mye bedre enn hva tek har slengt ut her.

 

Generelt mye dårlig skriving på tek.no

 

De er vel på linje med Itavisen omtrent alt av artikler er "copy and past, then translate"

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...