Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: En litt merkelig opplevelse


Anbefalte innlegg

 

Det er akkurat det denne typen spill skal være...

 

Hvorfor kjøpe en fps for så å klage på at det er for mye skyting i spillet??

Kanskje fordi de beste FPSene også har en bra skrevet story? Var vel ikke skytingen han klagde på.

Nei?

Om du går på metacritic eller lignende så er der ingen av de beste skytespillene som er kjent for sin fantastiske historie.

De er kjent for gameplay.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror mange folk sliter litt med å forstå hva et mmorpg er, og hvordan et slik spill må være oppbygget. Man kan mest sannsynlig ikke få et mmo til å fungere uten en eller annen form for grinding av gear, dette er jo en ting som er soleklart for sjangeren, så å sutre om det er bare idiotisk, og ikke noe som bør trekke ned på spillet. Alle mmo har dette her, om det er Wow, Guild Wars, Destiny, Division, Elder Scrolls Online, Diablo and the list can go on. Dette er en hjørnestein i mmo, så dette skal ikke være et sjokk.

 

At spillet ikke har den beste storyen, kan jeg si meg enig i, men la oss se hvordan spillet utvikler seg. Det er tross alt ikke offisielt ute enda. For min del spiller ikke story så stor rolle i et mmo, som det gjør i et story-driven single-player game, men så klart, det bør jo være en rød tråd som ikke er alt for omtåket.

 

Loading screens er jo også en gitt ting i mmo, som heller ikke burde være et sjokk. At spillet kanskje er litt dårlig optimalisert i starten, er en ting som lett øker tiden det tar å laste, og jeg vet at Bioware jobber for å bedre optimaliseringen av spillet. Men det kan jo hende at det er de med "wooden pc" som griner og skriker mest, fordi ting tar tid?. Sammenlignet med andre spill, synes jeg ikke det er noe spesielt unormalt med loadingen. At den kan variere litt fra sted til sted er jo gitt, men jevt over er jeg ganske fornøyd.

 

Jeg her enda ikke sett et mmo som har vært perfekt, feilfritt og lignende på launch, så det er jo ikke å forvente her eller. Gi det tid, slik vi er nødt med slike spill, ikke bli utålmodig for fort, for det er ingen som kan knipse fingeren og trylle for å løse ting.

 

Og om man søker et story-driven spill, så er ikke dette noe for dere, og absolutt ingen grunn til å grine og håpe at spillet flopper, for spillet her er ikke i den sjangeren du søker. Blir som å gå på restaurant hvor dem serverer kun italiensk pizza, for så å grine over og klage at du ikke fikk amerikansk pizza.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er spillet utviklet av et godt utviklerstudio? Jepp!

Er EA involvert? Jepp!

 

Pass!

 

Spiller ingen rolle om spillet er bra eller dårlig lenger. Så lenge EA er involverte, forblir mine penger hos meg.

 

Synd og si, men Anthem kommer vel til å selge mindre enn forventet og da blir det kroken på døra for Bioware...

Lenke til kommentar

Skal bli spennende å se hvordan de håndterer release, men jeg regner med de driter på leggen- noe som er blitt altfor vanlig i bransjen.

 

Man får bare en sjanse til å skinne skikkelig;

men som regel rusher de spillet,

spillere må nærmest slåss mot utviklere for å få bugs og ubalanse rettet opp,

for lite innhold i spillet hvor spillere bare pløyer seg igjennom,

lang tid før nytt innhold kommer etter release,

en grisk payshop hvor 3 kosmetiske items koster like mye som selve spillet,

og utvikler er sliten etter å ha stresset ved release hvor de slapper for mye av og mister brått momentum i release-hypen!

 

Sitter man da igjen med et fustrerende og negativ inntrykk, blir sjansen omtrent null for at man plukker det opp igjen senere. Det sørger negative spillere for med masse hat!

 

At spillselskaper enda idag ikke skjønner at release er et "make or break-point", hvor konkurransen er større, gameren mer kresen og krevende, er egentlig sørgelig. "Gode" spill ender kun opp som cashgrabs.

Hvor mange ganger har du ikke tatt deg selv i å tenke "hadde de bare sluppet spillet nå!"- når du sitter å spiller spillet 6 oppdateringer etter release. Eller tanken "ideene er gode og det har potensiale i fremtiden".. Og når sistnevnte blir konsensus er løpet kjørt.

Skulle jeg gitt noen spådommer til Anthem, hadde nok 6 måneder til med finpussing gitt en mye lenger release-hype, og mindre negativ omtale og mer penger i kassa på sikt.

 

Tl;dr: smooth release er bra, spillselskaper ser derimot ikke ut til å skjønne det.

Lenke til kommentar

Nå er det mange kjente spill fra gamle dager (mario 64 bare for å ta et) som var fult av bugs ved release, og fortsatt er det.

 

Det er ikke noe nytt.

 

Nå har vi muligheten til å fikse problemene.

Vi har muligheten til å diskutere med utviklerne av spillet.

 

Dette med mengden innhold / repetisjon av samme innhold er også veldig rart.

Spill før i tiden hadde veldig lite innhold...

Hvordan kan man klage på at skytespillet har mission hvor du må skyte ting? Skal jeg klage på at alle mission i tekken går ut på å slåss?

 

Har spill blitt verre eller har spillerne?

Lenke til kommentar

Merkelig er vel helt klart beste måten å beskrive spillet på :p  edit: her kommer tydeligvis en vegg med tekst! 

 

Mitt største problem/irritasjons moment til nå (bortsett fra at man enda ikke kan løpe i byen?!?) er at de har laget en stor verden, som er FANTASTISK fin. Man får virkelig lyst å utforske og lete i høyden og under vann, men det er jo ikke noe å finne. kun 5-6 forskjellige mats greier å sanke ellers ikke noe spennende. 

 

Og spillet er nærmest lagt opp til at du ikke skal utforske verden. For å få mest xp og levels så må man ta oppdrag. Alle oppdrag starter fra byen. Fra man starter oppdraget til det er ferdig blir man holdt i handa om hvor man skal. Man får INGEN tilknytning til verden, man bare flyr dit man skal dreper det man skal drepe også blir du automatisk tatt ut av verden til XP screen. De fleste kontrakter og "side quests" tar mellom 8-12 minutter å fullføre så det føles ut som man sitter mer i loading og på xp skjermen enn man faktisk spiller.

 

Jeg skulle så virkelig ønske at spillet var lagt opp slik at man hadde flere byer/acts slik at man først kom til Tarsis når man starter endgame. Da er det imo litt mer greit at alt går fra et sted. På den måten kunne man fått litt mer tilknytning til stedene på kartet. Det kunne vært NPC`er med quests rundt om kring og forskjellige encounters ala det man har i freeplay.  Slik det er nå føles spillet sabla oppstykket ut. 

 

andre rare ting jeg har lagt merke til: 

 

- på en eller annen level dukket det opp en butikk til i Tarsis. Denne heter noe annet enn Vanity store er typ rett over gata og selger av en eller annen grunn akkurat det samme. Hva er poenget? 

 

- De har prøvd seg på sånn typiske bioware samtaler med alle rundt i Tarsis, men det er ekstremt begrenset hvor interessant det er å høre på hva vaktmesteren syns om ditt og datt. Og man har konsekvent kun 2 valg. positivt eller negativt. Virker som et ganske stort steg tilbake i forhold til hva man har vært vandt med. Har enda ikke opplevd mye som har noe form for konsekvens heller. 

 

- Typ ikke noe cosmetics. Han vanity selgern snakker så mye om å gjøre Javelinen til din egen at han nærmer ber på sine knær om at du skal bruke penger på spillet, men det er jo knapt noe å kjøpe/unlocke. Det er det ene skin alternativet til hver javelin som var i Beta. også er det 1 ranger og 1 colossus i butikken til relativt stiv pris. 

 

Klart jeg er bare level 14 eller noe. Kanskje det blir et helt annet spill på max level, men jeg er veeeeldig skeptisk giiittt..

 

Er ikke mer cosmetics enn det som er i butikken og forge. Men når det endelig offisielt blir gitt ut nå på fredag så kan det jo hende det er mer. Atm spiller vi jo en pre release. Og "release patchen" kommer på fredag. Det som har blitt delt av fixes der ser lovende ut.

Lenke til kommentar

Er ikke mer cosmetics enn det som er i butikken og forge. Men når det endelig offisielt blir gitt ut nå på fredag så kan det jo hende det er mer. Atm spiller vi jo en pre release. Og "release patchen" kommer på fredag. Det som har blitt delt av fixes der ser lovende ut.

Blir spennende å se, kan godt hende mye små greier blir fikset og masse blir jo selvsagt bedre over tid. Men jeg trur dessverre at dette spillet som destiny 2 stuper pga lite innhold og dårlige løsninger.  

 

På det positive så Storm gøy å spille imo :)

Lenke til kommentar

Etter Destiny 1\2 og Division er jeg mett på spill der du må samle ting for å komme videre. Gjør meg ingenting å grinde, men hvis det er opptil en RNG for ting som må samles (jmfr. kister og ressurser i Destiny), da gidder jeg ikke mer. Og med tanke på at Anthem stopper fremdriften for å samle kister så dropper jeg hele greia.

Lenke til kommentar

Nå har jeg spillt spillet en god del timer og karret meg til lvl25, fullført main story og de fleste andre quests, ikke grindet hardt enda. nyter freplay, men må si at det er frustrerende å ikke kunne kommunisere med de andre spillerne i sessionen din uten å måtte ha på voice(vet ikke engang om det fungerer). de fleste i freeplay kjører sitt eget løp uten å tenke på å hjelpe han som sliter med 20 mobs og lav helse, bare cruise forbi til noe de skal. egoistene.. finn deg en bønch med folk som vil grinde alt i spillet, diablo 3 stil, og ikke bry deg om public med randoms i freeplay.

kan nevne at jeg er mer positiv enn negativ til spillet. jeg bare liker det, draktene, fargene, følelsen av kontroll etter noen timer i en javelin. dette med at man er sykt treg i Fårt Tartarsaus gjør at man føler seg umenneskelig rask i en javelin (psykisk smart av utvikler, men annoying siden man bruker mer tid der inne i starten av spillet)

mitt største problem med spillet er catchup mekanikken i missions osv. om en javelin flyr litt før de andre som sanker en node på bakken og trigger et waypoint, får de andre 3 opp en x tid til du blir portet til der ting skjer. men så har rakkeren allerede flydd til neste waypoint og man bruker alle 8 sekundene man har igjen på å fly som FFF ettwe waypointen, i det du flyr opp 10m fremfor waypointen, BOOM loadingscreen, så misser man dialog og slikt pga loadingen, og man mister momentum i spillsesjonen sin. og gud forby at man skulle rekke å fly etter de andre uten å få en loadingscreen igjen! det er frustrerende. jeg ble lurt fra å få en kiste med et lilla item pga en faÆn som rusher fremover og ikke nyter spillet de to sekundene lengre med de andre han spiller med. ro ned of følg gruppa!

det er sykt behagelig å henge sammen som en gruppe i spillet, combos som smeller her og der, eksplosjoner og livredning går i ett! man trenger ikke alltids en "tank" heller, om folk kan spille javelin sin, faktisk leser på hva de forskjellige våpen og skills gjør, så kan en helt ukjent gruppe få til en masse combos og knuse seg vei gjennom det meste!

jeg liker spillet, men er litt skeptisk på grinden som endgame. hadde det vært random generated dungeons, med heller like typer "rom", ville det jo blitt morrosamt.

Lenke til kommentar

 

Helt krise at man ikke kan kommunisere med tekst :p

 

Akkurat dette er noe jeg ikke helt skjønner, flere lignende spill som har blitt sluppet uten muligheten til å kommunisere over tekst, hvorfor? 

Tror det har med konsollene å gjøre. No keyboard å siden "alle spill skal se og være identisk" på alle platformer sånt sett så skipper dem det nok. Aner ikke tho. Men bruker alltid voice anyway å sliter ikke med det ^^

Lenke til kommentar

Håper virkelig at dette skrapet flopper noe så inn i grannskauen!

Virker som samtlige spill selskaper den siste tiden bare pumper ut hjernedøde spill som bare handler om eyecandy og grinding.

 

Gi nå for pokker ut et godt skrevet spill, med en god story / handling!!

 

Mest underholdene spillet jeg har spilt på flere år for min del

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...