Gå til innhold

Gaming stasjonær (Alchemist V2)


Anbefalte innlegg

Takker for alle svar så langt, da er "The Alchemist V2" oppdatert.

 

Noen flere inputs?

 

Ser bra ut :)

 

Personlig foretrekker jeg mye mer BIOS menyen på ASUS, lettere med overklokking. Hadde MSI på forrige riggen, og personlig liker jeg mye bedre BIOS på hovedkortet jeg har nå. Men dette har kun med personlig preferanse og gjøre, så ville sagt kjør på ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser bra ut :)

 

Personlig foretrekker jeg mye mer BIOS menyen på ASUS, lettere med overklokking. Hadde MSI på forrige riggen, og personlig liker jeg mye bedre BIOS på hovedkortet jeg har nå. Men dette har kun med personlig preferanse og gjøre, så ville sagt kjør på ;)

 

Kanon!

 

Er veldig utdatert når det gjelder komponenter, har du noen forslag til erstatning? 

Lenke til kommentar

For øyeblikket har jeg ingen planer om å overklokke, men jeg vil veldig gjerne ha muligheten. Har du forslag til erstatning? 

 

Denne skal fungere mer enn godt nok: https://www.komplett.no/product/1103079/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/intel-socket/asus-rog-strix-z390-f-gaming-s-1151#

 

Men enig med Betroz at denne: https://www.komplett.no/product/1103072/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/intel-socket/asus-rog-maximus-xi-hero-s-1151# ikke var en dårlig deal.

Lenke til kommentar

Hmm med det Meshify C TG kabinettet, så kan du ikke ha Kraken X62 kom jeg på. Du må enten ha en 240mm eller 360mm AIO. Så Celcius S36 er et bedre valg da. NZXT og Corsair har slike 360mm AIO de også, men de koster mer.

 

Du kan spare litt penger ved å velge en Samsung 860 EVO istedenfor 970 EVO. Du merker ikke forskjell i spill uansett stort sett.

 

Edit : Kjøper du Celsius S36, så må du ha den i fronten på kabinettet. Anbefaler da å ha 1 eller 2 vifter i topp som drar ut varm luft også. I tillegg til den som står bak.

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm med det Meshify C TG kabinettet, så kan du ikke ha Kraken X62 kom jeg på. Du må enten ha en 240mm eller 360mm AIO. Så Celcius S36 er et bedre valg da. NZXT og Corsair har slike 360mm AIO de også, men de koster mer.

 

Du kan spare litt penger ved å velge en Samsung 860 EVO istedenfor 970 EVO. Du merker ikke forskjell i spill uansett stort sett.

 

Edit : Kjøper du Celsius S36, så må du ha den i fronten på kabinettet. Anbefaler da å ha 1 eller 2 vifter i topp som drar ut varm luft også. I tillegg til den som står bak.

 

Står at det er plass til 2x 140mm eller 2x 120mm vifter i toppen på kabinettet, så NZXT Kraken X62 skal vel passe?  :dremel:

Lenke til kommentar

Jo du kan ha den i front så jeg nå, men ikke i toppen. Les mer her

 

Beklager hvis jeg er litt treg her, men Kraken X62 er på 280mm, og kabinettet kan ta 2x 140mm vifter i toppen, vil ikke den passe da?

 

Husk å sett XMP profile for RAM brikkene i BIOS da, ellers kjøres dem bare på 2133 Mhz. Så kan du jo kjøpe raskere brikker senere en gang. De 3000 Mhz brikkene er greie nok, men du kan tjene mer ytelse på slike 4000 CL17 brikker :)

 

Godt poeng, men jeg tror jeg holder meg til 3000Mhz for øyeblikket  :tease:

Lenke til kommentar

Beklager hvis jeg er litt treg her, men Kraken X62 er på 280mm, og kabinettet kan ta 2x 140mm vifter i toppen, vil ikke den passe da?

 

Nei radiatoren er litt lenger. Les lenger ned på den sida jeg linka til. Med AIO i front bør du ha extra vifter i topp for å dra den varme lufta ut. 

 

https://www.fractal-design.com/home/product/cases/meshify/meshify-c

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...