Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte fra V70 2010 til Suv, men hva?


sdf123

Anbefalte innlegg

Vurderer ny bil, da jeg er litt lei V70. Barna er såpass store (5 og 8), at det er ikke like stort behov for plass til barnehagevogn og store bilseter lengre. 

 

Krav:

4x4

Automat

Og ikke dårligere komfort enn det er i V70.

 

Ettersom jeg ikke er spesielt interessert i bil, ønsker jeg derfor heller ikke å legge for mye i det. Rundt 300.000kr kan jeg akseptere. Også siden det skjer så mye i bilindustrien med tanke på batteri ol, så ønsker jeg heller ikke å legge for mye i det.

 

Noen anbefalinger?

Andre som har gått fra stor familiebil til en suv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du kommer til å slite litt her. Jeg har en 2012 V70, og det er få SUVer der ute som matcher komforten. Jeg har riktignok ikke prøvd alt som finnes av SUV, men har prøvd Toyota Rav4, Mitsubishi Outlander, nye Peugeot 5008, 1. gen Volvo XC60, GLK (1.gen), 2. gen Mercedes ML og sikkert noen fler. Av disse er det kun Mercedes ML som jeg føler kan sammenlignes med V70en. Mercedesen hadde luftfjæring, og dette tror jeg er den avgjørende faktoren for at SUVer skal være komfortabel. Som toffo skriver over er det mer vekt, tyngre drivverk og høyere tyngdepunkt, noe som ofte løses med stivere fjærer. Resultatet er at bilene "smeller" over små hull og føles generelt stivere ut, selv om krenging fortsatt er tilstede.

 

Stiftet et lengre bekjentskap med nye 5008 nylig. Det er absolutt en god bil, men det eneste den gjorde bedre enn Volvoen var fartshumper. Ellers var den stivere, støynivået var høyere, og forbruket var ikke bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...