Gå til innhold

Nå er YouTube Kids kommet til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forby ting til barn er vel ikke akuratt det beste, ta heller og sitt sammens med dem når dem surfer/vis de spennende ting de kan søke på.

 

Har selv en sønn og han liker å se på biler på youtube, men har oppdaget flere ganger at det kommer noe barnetv greier som blir om til horror tv.

 

Så nå får han sitte ilag med pappa å se på youtube. TIPS - let fram ESA Kids Paxi.

Lenke til kommentar

Vil Youtube Premium funke nå da, med Family Link? Fordi jeg var i kontakt med Googles support her for 2-3 uker siden, da begge barna mine ble utestengt fra Google Play Music etter at jeg hadde oppgitt alderen deres (de var under 13). Svaret jeg fikk da var at for at barna mine skulle få tilgang til musikk, så måtte jeg velge Play Music Family i stedet for Youtube Premium (som skal gi tilgang til Play Music...)

Lenke til kommentar

Ja, for er det én ting barn trenger, er det mer tid foran skjermen...

 

Verden er ikke svarthvitt. Skal ungene først ha tid foran skjermen (nær uunngåelig i de fleste moderne familier som ikke sverger til leker utelukkende laget av tre), er det vanskelig å se noe negativt i at det gis bedre kontroll over hva de ser?

 

Både iOS og Android har gode muligheter for å styre hvor mye tid ungene får med nettbrett og mobiler. Også er det selvfølgelig fortsatt mulig å lære ungene å bruke tid på andre ting ved siden av.

 

Det absolutt viktigste tror jeg er å involvere seg i hva ungene vil bruke tiden sin på, og utforske sammen med dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Endelig kan sønnen ha en egen Google-konto som kan brukes til noe. Får se om dette blir bra nok for han på 8 år da. Man kan legge inn ekstra bruker og begrense tilgang til eksplisitt innhold i vanlig YouTube, det har jeg gjort på han tidligere. Men det er likevel mulig for han å få tilgang til innhold han ikke bør se. Bare det ikke blir for barnslig nå...

Lenke til kommentar

Vil Youtube Premium funke nå da, med Family Link? Fordi jeg var i kontakt med Googles support her for 2-3 uker siden, da begge barna mine ble utestengt fra Google Play Music etter at jeg hadde oppgitt alderen deres (de var under 13). Svaret jeg fikk da var at for at barna mine skulle få tilgang til musikk, så måtte jeg velge Play Music Family i stedet for Youtube Premium (som skal gi tilgang til Play Music...)

 

Vanlig YouTube har 13 års grense. Du må evt lage profil til barna med falsk fødselsdato

Lenke til kommentar

Vanlig YouTube har 13 års grense. Du må evt lage profil til barna med falsk fødselsdato

Ja, det er derfor jeg lurer på om det vil funke nå etter at youtube kids er lansert, i og med at det står i artikkelen at man kan slippe reklamen med youtube premium.

 

Problemet var ikke youtube, men at barna mista play music... Derfor måtte jeg si opp premium, og heller bare abonnere på music family.

Endret av avtrekkeren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...