Gå til innhold

Prisvurdering av PC deler


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Ettersom jeg skal handle inn mye nytt, vil jeg bli sittende med deler jeg tenkte å prøve å selge.

 

Jeg har sett litt rundt på finn på hva det kan være verdt, men syntes mye av det blir litt dyrt.

Misforstå meg rett, jeg vil ha mest mulig for det jeg har, men jeg vil også bli kvitt det og få en fornøyd kjøper  :)

 

 

CPU: Intel I7 6700K 

HK: Asus ROG Maximus XIII Hero

RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 2133MHz 4x8GB

GPU: 2 x 1070 STRIX OC /m Nvidia HB Bridge

PSU: Corsair TX750M

CPU: Kjøler: Corsair H115i

Kabinett: Corsair Obsidian 450D

Evt SSD: Samsung 850 EVO 250GB

 

 

Spørsmålet blir da, burde jeg prøve å selge delene hver for seg eller burde jeg slenge med en SSD og selge det som en komplett pc?

 

Hva tenker dere jeg kan få for enkelt komponentene/for hele greia?

 

På forhånd takk!  :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cpu er en flaskehals burde vært i7 7700k eller bedre.

Så godt mulig det er lurere å selge en skjermkort for seg selv.

 

Prøvd rundt 6000 kr for pcen.

Man får jo GTX 2060 til 4000 kr så du er heldig hvis du får rundt 3000 kr for et skjermkort. Men må trolig legge deg litt under det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spørsmålet blir da, burde jeg prøve å selge delene hver for seg eller burde jeg slenge med en SSD og selge det som en komplett pc?

 

Hva tenker dere jeg kan få for enkelt komponentene/for hele greia?

 

På forhånd takk!  :)

 

Selg hele maskina om du kan. Ca 7500 kr med alt, så kan du kanskje tillate folk å prute den litt ned.

Lenke til kommentar
Se hva du finner brukt på finn.no og ingenting er i nærheten av en I7 6700K og 2x1070 for 6000,-

Nå er jo mye overpriset:-CPU: i7-6700K 4.00GHz

Gaming PC med Tastatur og mus

selger min solide gaming pc som jeg har hat en stund. har ikke lengre bruk får den, vil gjerne få den vek raskt

 

Overklokking faller nok pcen noe i verdi, reklamasjonen kan bli verre hvis man får bluescreen\frysninger som ikke hjelper å resete bios i verstefall, LGA1151 er nok noe dyrt å bytte hovedkort hvis det slutter å fungere.

 

Blir veldig overrasket hvis trådstarter får over 11 000 kr for denne pcen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Nå er jo mye overpriset:-CPU: i7-6700K 4.00GHz

Gaming PC med Tastatur og mus

selger min solide gaming pc som jeg har hat en stund. har ikke lengre bruk får den, vil gjerne få den vek raskt

 

Overklokking faller nok pcen noe i verdi, reklamasjonen kan bli verre hvis man får bluescreen\frysninger som ikke hjelper å resete bios i verstefall, LGA1151 er nok noe dyrt å bytte hovedkort hvis det slutter å fungere.

 

Blir veldig overrasket hvis trådstarter får over 11 000 kr for denne pcen.

 

 

Han ovenfor hadde 1 stk 1070, så 8500,- 

2500 for et brukt 1070 er vel litt i overkant men fankern meg ikke så langt unna 11000! 

 

Under brua igjen Lars!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil tippe:

For deler:

ca 10000 for deler uten SSD og Windows

Eventuelt kan 2x skjermkort + bridge selges for 6000, og 4000 for resten.

 

For komplett maskin med Windows:

ca 11000 med Samsung 860 500 GB SSD

ca 8000 med bare 1 skjermkort.

(med forbehold om at jeg ikke kjenner bruktmarkedet så godt)

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Ingen tvil om at det er skjermkorta som er mest verdt her. En 4 kjerne CPU som 6700K er ikke noe mange vil/bør kjøpe i dag. Selv ville jeg ikke betalt mer enn max 2500 kr per av de korta. Synes at 11000 kr som Svein M nevnte er noe optimistisk...

 

Edit : En 6700K CPU er genialt å bruke i en film/HTPC da. Selv har jeg en 6600K til samme formålet, og det funker knall. Så trådstarter kan vurdere å beholde delene til noe slikt, og kanskje selge ett av skjermkorta.

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...