Gå til innhold

Microsoft-ansatt ber Mozilla «klatre ned fra sin moralske høyborg» og droppe hele Firefox


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t8fn5F

Nå blander du monopol på hardware og monopol på software. DirectX hindrer monopol på hardware, men fremmer monopol på software

 

Det var du som kom med påstanden om at alle bedrifter ønsker monopol, så da får du dokuentere den.

 

 

 

Gitt at du vil spille på PC, finnes det bare et alternativ. Du må ikke spille heller, men du ser hvor det går hen?

Jeg trenger ikke dokumenter noe som er en selvfølge, men siden du har på deg noen briller som gjør at du ikke ser klart, så nytter det ikke. Du vil vel også ha dokumentasjon på at alle mennesker ønsker nirvana, himmelriket og alt det der.

 

Men for siste gang. Monopol er ikke noe man lager, det er noe forbrukerne gir. Men du kan jo selv komme med dokumentasjon på at Microsoft har laget et monopol, siden du er så opptatt på dokumentering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Superenkel forskning sier at hver gang et gigantkonsern fremhever bruk av et annet, svarer grasrota med et trassig standpunkt.

Goodbye Chrome, hello Firefox

 

Jeg gjorde det (igjen) i September, har gjort det før og har desverre byttet tilbake til Chrome vær gang Firefox har gitt meg en liten utfordring jeg aldri hadde møtt i Chrome. Men denne gangen har jeg faktisk blitt, ikke fordi jeg har valgt å akseptere en middelmådig opplevelse. Men fordi jeg denne gang rett og slett syns firefox er bedre. Jeg har ingenting å klage på, ytelsesmessig syns jeg den oppleves raskere og mer stabil til mitt bruk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

5% seriøst?
 

Det var du som kom med påstanden om at alle bedrifter ønsker monopol, så da får du dokuentere den.


De fleste selskaper er små og veldig mange av disse ønsker bare å gjøre sin egen greie. De har ikke engang tenkt over noe relatert til monopol.

Endret av Omnia vincit amor
Flettet innlegg.
Lenke til kommentar

Men for siste gang. Monopol er ikke noe man lager, det er noe forbrukerne gir. Men du kan jo selv komme med dokumentasjon på at Microsoft har laget et monopol, siden du er så opptatt på dokumentering.

Jo, et monopol er noe en bedrift kan skaffe seg på ulike måter, og kan også misbrukes til å hindre konkurranse.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet+5132

Microsoft har IE, folk hyller Google og Chrome, OS FTW.

Microsoft lager Edge, folk hyller Google og Chrome, OS FTW.

Microsoft lager "Edgium", folk kritiserer Microsoft og Google, Firefox FTW.

 

Logisk...

Kan du gi eksempler her? For omtrent samtidig (eller litt før) som Edge kom ut begynte faktisk folk å bli skeptiske til Chrome sin dominans allerede da.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jo, et monopol er noe en bedrift kan skaffe seg på ulike måter, og kan også misbrukes til å hindre konkurranse.

Ikke uten forbrukernes velsignelse. Det sier seg selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jo, det er nettopp det som er problemet: Forbrukerne har ikke reelle valgmuligheter.

Før den tid, så er det valgene til brukerne som skaper monopolet.

Les deg opp om browserkrigen, så kanskje forstår du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...