Gå til innhold

Nokia 6220


caluna

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg anledning til å leke meg litt med 6220. For en nedtur. Til de som har siklet på denne, vil jeg anbefale å rette siklingen mot andre telefoner. For det er ikke mye spess med denne. 4200kr uten abb (mpx), er den så avgjort ikke verdt.

 

Fargeskjermen er som på alle tidligere modeller (7250, 6610, 6100 osv..) med kun 4096 farger, og kameraet har kun 352 x 288 piksler oppløsning.

 

Menyene var i samme vanlige Nokia-stil, brukervennlige men totalt uten utnytting av fargeskjermen. Ingenting er "nytt" på nokia lenger synes jeg, hvis vi ser bort i fra 6600 - som forøvrig imponerte veldig :) Nokia har den fordelen at de er så stor i markedet at de kan egentlig slippe hva som helst - folk kjøper uansett.

 

Positivt med 6220 er et veldig bra tastatur, særlig den 4-veis navigasjonstasten. Tastaturet er også laget slik at det er bra til "spill" for de som liker det.

Radio er jo en kjekk funksjon, og med stereo handsfree blir lyden faktisk ganske OK. Høyttaler gjør saken enda bedre - lytte trådløst. Men - er dette noen nyhet? Nei. Akkurat samme på f.eks 6610. Ingen Bluetooth, kun utgått-på-dato Infrarød.

Designet på telefonen er bra, har litt "kvalitetsfølelse" over seg.

 

Nei, hvis Nokia har tenkt å fortsette i sitt gamle spor, tror jeg nok at selv hardbarkede Nokia-brukere kommer til å ane ugler i mosen snart. :no:

 

PS: Er det virkelig tilfelle at på Gjenopprettelses Fabrikk kan man ikke velge at telefonen skal slette alt som er? Kun gjenopprette innstillingene? Fant ikke dette på 6220 heller, hvordan er det på 6610 osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig i at 6220 er litt skuffende. Kan virke nesten som en "between" modell. Mener det er jo dag og natt forskjell ifra 6220 og 6230. Etter å ha tastet litt med 6220 så ser jeg at den er veldig lik 7250.. unntak er at 6220 kan ta opp video snutter med lyd (dårlig synca forøvrig) og jeg så ganske raskt at 6220 hadde en slags "online-status" ting.. noe a-la msn.. vet dog ikke helt hvordan det funker enda. minnekapasitet er også helt likt 7250.. ca 4mb totalt. igrunn ganske mye, men i og med at 6220 har video muligheter burde den strengt tatt hatt mer. videre hadde de bytta ikonene med noen nye.. igrunn same shit new wrapping.

 

gleder meg til 6230 kommer! den skal jeg ha :) *sikle*

 

god jul allesammen!

Lenke til kommentar

hvis dere har lest reviewen på mobile-review.com så slakter de kameraet der. Det er visst helt elenidg på telefonen, men blir bedre på PC..

 

Ellers synes jeg det er rart at nokia enda ikke har klart å lage en større skjerm enn 128x128 på en så på papiret avansert telefon! Nokia har jo bare store skjermer på symbian telefonene sine... Syns det er på tide at de får det på noen andre å!!

Lenke til kommentar

6210?

 

EDIT:

ah, nå fannt jeg ut hvilken mob d var :p

svaret er delvis ja, og delvis nei..

6210 er en mob. fra 2000 og er derfor litt for "gammel" til å kunne sammenlignes direkte med 6220, men den har på en måte den samme "rammen"...

6220 er mye mye mer teknisk sosfistikert; med radio, triband, email, java,xHTML browser,wap gprs, kamera og fargeskjerm for å si det i det grove...

har du hatt en nokia vil du ikke ha problemer å bruke en ny en...

6220 er itilleg en god del mindre...

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...