Gå til innhold

Kjøp og vedlikehold av M-77


Heinseberg

Anbefalte innlegg

Hei

Skal i Forsvaret om noen måneder, og tenker derfor å kjøpe et par M-77, og gå inn disse.

Jeg lurer derfor hva jeg burde kjøpe i tillegg til skoene? Og hvordan skal jeg vedlikeholde de på best mulig måte, hvordan burde jeg gjøre det når jeg skal gå de inn og hva slags størrelse jeg burde kjøpe når jeg vanligvis bruker str 41.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+921324

Det er lærstøvler, så de vil utvide seg litt med bruk. Anbefaler å kjøpe den størrelsen du vanligvis bruker. Du får uansett utlevert et par til for bruk om vinteren, og de skal helst være en størrelse større enn det du vanligvis bruker. Det er kanskje litt mindre pes å gå inn støvler om vinteren, for det er bare å pakke på seg ekstra par sokker uten å forgå av varme... 

 

Kan være du finner noen vettuge svar på fjellforum, M77 er et hot topic der inne. Noe som går igjen er å få støvla skikkelig blaute før du begynner å traske. Så er det også lurt å ha store plaster eller gnagsårplaster tilgjengelig.

Jeg gikk inn noen lærstøvler i fjor. Hadde ikke noen spesiell strategi, annet enn at jeg vassa nedi en bekk om jeg så en, trampa godt i søledammer da jeg passerte osv... Moisture is ur friend.

Bruker M77 denne vinteren og er svært fornøyd. Ullsåler finner du på magasinet.no (ca 100 kr), et skobørstesett til 30 kroner finner du på forsvarsbrukt.no, og en bøtte (1kg) med lærfett får du kjøpt på skinnlaaven.no til en rimelig penge. Si fra om du finner sålene som brukes i Forsvaret i noen butikker, leita meg grønn etter de...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...