Gå til innhold

Martine Halvorsen og mobbing.


nor50

Anbefalte innlegg

Nei du skal ikke finne deg i at folk kommer med den typen kommentarer som det her er snakk om uansett hvor mye de velger å blogge om livet sitt. Folk kan finne seg i å lære seg litt gammeldags folkeskikk og slutte å oppføre seg som idioter bare fordi de kan skjule seg bak en skjerm.

 

Hvis man misliker rosabloggere kan man bare la vær å lese dem. Det er ikke spesielt vanskelig. Jeg klarer det helt fint og er ikke spesielt unik.

 

Spørsmålet er vel helst hvor mye sannhet det er i disse påstandene hun kommer med.  At hun kan få mugne kommentarer kan nok sikkert være sant, og endog et og annet upassende ord. Men disse draps og voldtektstruslene som angivelig kommer daglig har jeg ikke så veldig mye tro på. Ikke bare er det lite sannsynlig i dagens verden hvor IP-adresser er svært lett å finne, og svært få bruker VPN eller TOR. Hadde jeg fått draps eller voldtektstrusler hadde jeg anmeldt det. Ikke bare for å hindre at andre blir utsatt for det samme, men også fordi jeg ikke finner meg i slikt. 

 

Dernest: Er det EN ting bloggere er opptatt av så er det antall sidevisninger. Og kommentarfeltet gir klikk. Og dedikerte fans ville sjekket kommentarfeltet mye hyppigere hvis det av og til kom inn noen drøye kommentarer. De ville hatt sin hvite hest og uniform stående klar til umiddelbar utrykking. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei du skal ikke finne deg i at folk kommer med den typen kommentarer som det her er snakk om uansett hvor mye de velger å blogge om livet sitt. 

 

Det er vel bare å innse at verden er slik, det finnes mange syke mennesker, og når man dokumenterer sitt eget liv på nettet på denne måten, så eksponerer man seg for disse menneskene.

 

Løsningen er såre enkel, hun hevder jo at dette er grusomt, at hun står på kjøkkenet og hylgriner av disse kommentarene, men det er jo bare å slutte å blogge, så løser problemet seg selv.

 

Det hjelper neppe å klage til NRK, med stort bilde av seg selv og lenke til bloggen hennes, da tiltrekker hun seg bare flere gærninger, men det er kanskje det som er målet?

 

Det finnes millioner, faktisk milliarder av mennesker, som ikke har et like sykelig oppmerksomhetsbehov som det disse bloggerne har, og de klarer seg helt utmerket, helt uten trusler om drap og voldtekt.

 

Jeg for min del kan ikke fatte at noen i det hele tatt gidder å lese det våset, langt mindre sende trusler til personen som skriver våset, men igjen, det finnes mange gærninger, selv i lille Norge.

Endret av 0laf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel bare å innse at verden er slik, det finnes mange syke mennesker, og når man dokumenterer sitt eget liv på nettet på denne måten, så eksponerer man seg for disse menneskene.

 

Men her skal altså disse syke menneskene forsvares fordi folk her ikke liker den formen for "underholdning" hun og andre bloggere driver med. Er det ingen som hører hvor tåpelig det er? 

 

Når disse folkene blir avslørt viser det seg også svært så ofte at dette er hva man skulle tro var relativt normale mennesker som tydeligvis tror at internett er en helt annen verden. Etterhvert som den typen retorikk blir mer og mer vanlig blir det stadig flere vanlige folk som driver med det. Spesielt gjelder dette barn og unge som mangler gode rollemodeller for hvordan de skal oppføre seg. 

Lenke til kommentar

Men her skal altså disse syke menneskene forsvares fordi folk her ikke liker den formen for "underholdning" hun og andre bloggere driver med. Er det ingen som hører hvor tåpelig det er? 

 

Når disse folkene blir avslørt viser det seg også svært så ofte at dette er hva man skulle tro var relativt normale mennesker som tydeligvis tror at internett er en helt annen verden. Etterhvert som den typen retorikk blir mer og mer vanlig blir det stadig flere vanlige folk som driver med det. Spesielt gjelder dette barn og unge som mangler gode rollemodeller for hvordan de skal oppføre seg. 

 

Jeg forsvarer ikke mobbing, men det er to sider av en sak her.

 

Er det riktig å tilgjengeliggjøre for at ungdom blir eksponert for at det er mulig å tjene penger på denne formen for "underholdning"? Et menneske som legger ut om sitt private liv, skal dét liksom være god nok underholdning som skal tjenes millioner av kroner på? Jeg mener det er direkte uetisk å la barn og ungdom få idéer om at det er en måte å tjene penger på. Penger skal komme av jobb, og ikke tull.

Lenke til kommentar

Men her skal altså disse syke menneskene forsvares fordi folk her ikke liker den formen for "underholdning" hun og andre bloggere driver med. Er det ingen som hører hvor tåpelig det er? 

 

Det er vel ingen som forsvarer de som kommer trusler og usmakelige kommentarer, poenget var vel heller at bloggere som denne jenta må regne med slikt, fordi det er slik verden er, og har vært i nærmest evig tid.

 

Dette har hun i aller høyeste grad vært klar over lenge før hun begynte å blogge, alt fra tidlige adelige til skuespillere har opplevd at det å være en offentlig person har visse ulemper, selv om det ikke nødvendigvis er riktig at det er slik.

 

Ønsker man ikke stygge kommentarer på bloggen sin, så er det enkleste å slutte å blogge.

Det hjelper i hvert fall fint lite å klage, tvert i mot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke kommentarer som

 

 

hører hjemme på nett, hvorfor skal dette være ok på nett bare fordi det har vært slik lenge? Ytterst få hadde sagt dette til noen i person.

Jeg vet ikke hvem det er eller hva hun preker men normalt sett så tenker jeg at folk hater bloggere fordi de er provoserende. Belærende og ignorante på én gang.

 

Situasjonen blir antagelig litt som når vi sitter bak rattet og kaller løken foran for en idiot. Antagelig ikke noe de fleste av oss ville sagt til ansiktet, og antagelig ikke en gang noe man mener - litt som når jeg ber noen dra til helvete.

Jeg regner ikke med at de vet hvor det er eller klarer å komme seg dit. Jeg tror forøvrig heller ikke at stedet eksisterer så ordene er bare en måte å uttrykke en følelse. Fjerner man ordene så er følelsene der fortsatt og noe nytt erstatter dem.

 

Litt på samme måte som at jeg tenker at regulering skaper de værste handlingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...