Gå til innhold

Tom Hagen-saken: Milliardær-kone bortført


Anbefalte innlegg

1 hour ago, 0laf said:


Dette er vel temmelig åpenbart, man vet jo med relativt høy sikkerhet at Anne-Elisabeth var hjemme morgenen 31. oktober, hun snakket med en regnskapsmedarbeider, så et familiemedlem.

Man vet også med høy sikkerhet at hun ikke var hjemme når Tom Hagen kontaktet politiet rundt 14:00 samme dag, så om hun ble drept i huset, eller ble kidnappet, så er hun åpenbart flyttet fra boligen, det er ikke noen nyhet.

Tom Hagen var på jobb, man har god bekreftelse på at han var på jobb den morgenen, men så vidt jeg har forstått ikke like god bekreftelse på at han var der hele dagen, ettersom hans telefon er så gammel at den ikke er "smart", og kan spores?

Man kan vel da anta at det ikke til enhver tid er noen som har sett han være på jobb, noe som forsåvidt er naturlig, men at retten likevel legger til grunn at det ikke kan ha vært Hagen som flyttet Anne-Elisabeth, ettersom han trolig ikke ville hatt tid til det mellom de observasjoner som finnes av han den dagen.

Nå er denne saken så gammel at jeg ikke lenger husker detaljene.

Hvorfor ringer Hagen politiet kl. 14 samme dag som de spiste frokost sammen, hun er sett hjemme på morgenen og har snakket med en regnskapsmedarbeider og et familiemedlem?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tigerdyr skrev (2 minutter siden):

Der må temmelig sikkert ha vært flere om jobben, men desto flere som er involvert, desto flere må holde kjeft og desto flere må skjule egne spor.  Kjenner ikke hans bakgrunn, men at han skal greie å få åstedet helt rent for spor med tanke på hvor mye teknologi og hunde klare å snuse opp og gjemme liket et eller annet sted uten noen har sett ham, sporet han osv.. er smått utrolig. 

Nå er det faktisk snakk om at Politiet kommer til å bryte opp gulv osv i huset hans etter blodspor (gjengitt av eksperter fra NRK Nyheter, som sier at slike ting er naturlige å gjøre). Dette ting har de ikke hatt mulighet til før nå, da etterforskningen av Hagen har vært hemmelig. Blodspor er visstnok praktisk tall umulige å bli kvitt. Hvem vet, det blir spennende å se hva som skjer fremover. Man håper dette kommer for åpen rettssak, men om det er flere involverte, så må vi nok belage oss på diskusjon.no-hypoteser i lang tid fremover 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Theo343 said:

Nå er denne saken så gammel at jeg ikke lenger husker detaljene.

Hvorfor ringer Hagen politiet kl. 14 samme dag som hun er sett hjemme på morgenen og har snakket med en regnskapsmedarbeider og et familiemedlem?

Fordi han finner et trussel brev

Lenke til kommentar
tigerdyr skrev (6 minutter siden):

Ok da er du for dårlig til å lese kan jeg bare konkludere for det skrev jeg på ingen måte. 

Da er du dårlig til å skrive, for du skriver det jo nesten ikke til å feiltolke:

Sitat

Han er langt på vei dømt i pressen og folkedomstolen er inntrykket.  Jeg deler bekymringen for der har vært et par høyprofilerte saker der endte med domfellelse til tross for mangel på håndfaste bevis.

 

Slettet-JEm7FT skrev (7 minutter siden):

Det er klart folkets domstol har noe å si. Det er tross alt folket som sitter i den ekte domstolen også. Tror du advokaten blir med på pressekonferanse på gøy?

Kan du fortelle hvor du vil hen? Jeg må innrømme, du snakker forbi meg her. Mener du juryen er allerede er inhabil pga .. pressen sin mediedekning? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

"Ok hva gjorde hagen hjemme kl. 14 hvis han var på jobb? Det var vel der han fant trusselbrevet?"

Er vel en mulighet for at han hadde glemt noe vikrig og måtte dra hjem hente det

 
  •  
Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
1 minute ago, Radovan said:

"Ok hva gjorde hagen hjemme kl. 14 hvis han var på jobb? Det var vel der han fant trusselbrevet?"

Er vel en mulighet for at han hadde glemt noe vikrig og måtte dra hjem hente det

 
  •  

Så beleilig, akkurat denne dagen...

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (3 minutter siden):

Veldig spesielt. Jeg kjenner ikke mange som drar hjem kl. 13ish fra jobb fordi kona/samboeren ikke svarer på telefonen?

Skal sies, han står ikke akkurat ved et samlebånd og skrur møbler dagen lang. Han er nok en greit selvstendig person som sikkert ofte reiste hjem i arbeidstiden? (En av Norges rikeste - eiendomskonge) Kona er jo også eldre, så det er ikke umulig at han faktisk kan være bekymret. Jeg spør litt her egentlig, jeg er ikke sikker på hans daglige rutiner

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, bshagen said:

Skal sies, han står ikke akkurat ved et samlebånd og skrur møbler dagen lang. Han er nok en greit selvstendig person som sikkert ofte reiste hjem i arbeidstiden? Kona er jo også eldre, så det er ikke umulig at han faktisk kan være bekymret. Jeg spør litt her egentlig, jeg er ikke sikker på hans daglige rutiner

Jeg har jobbet med sjefer/adm.dir som kan beskrives å være i den kategorien, de dro aldri hjem midt på dagen fordi kona ikke tok telefonen. De ringte igjen noen timer senere, spurte om noen andre (nabo, slekt, venner)  kunne dra innom (hvis de hadde ringt mange ganger) og dro til vanlig tid (eks. en time før andre ansatte).

Jeg utelukker det ikke helt, men det virker litt søkt i 2020 hvor generelt sett folk tar litt lettere på om man blir ringt opp. På 80-tallet prøvde man alltid å ta telefonen fordi det var en helt annen urgency enn i dag.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Hvis det er bare 10 min unna så er det vel ikke så rart at han stakk innom hvis hun ikke tok tlf , hadde sikkert gjort det selv hvis det var så nært

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
1 minute ago, Theo343 said:

Det vil være veldig enkelt å få svar på om han pleier å dra hjemom fra jobb midt på dagen. Det er ingen automatikk i "10min å kjøre" og at man gjør det til vanlig.

Hvorfor skulle han dra hjem om han viste at hun var bortført og drept ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

For å minske mistanken mot seg selv ?

"Jeg gjør som vanlig slik at politiet ikke vil mistenke meg spesielt"

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...