Gå til innhold

Madeira, hvor er det turtereng med svært lav risiko i høydene nær funchal


PerN

Anbefalte innlegg

Jeg har svært dårlig balanse og ønsker et turtereng med svært  høy grad av sikkerhet. finnes det noen nær Funchal, tenker oppe i fjellene. Hvordan er terrenget på toppen av taubanen. Er det sikkert å vandre langs bilveiene opp til toppen. Hvilken vei er da best?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en god del av levadaturene som er meget fine å gå for de med dårlig balanse. Nå vet jeg ikke hvor dårlig balanse du har og hvor langt du kan gå, men feks. er Levada do Norte med oppstart fra Boa Morte fin. Relativt rimelig å ta taxi dit og gå et stykke i retning Camara do Lobos for så å ta taxi tilbake til der du bor. Levadaen er flat og ser omtrent slik ut hele veien. Fin utsikt ned mot havet og bebyggelsen under åssidene.

 

 

 

levada_do_norte_1501602466.jpg

 

50513554.jpg?resize=759%2C500&ssl=1

Lenke til kommentar

Ellers er det veldig fint å ta buss opp til Pico do Areeiro og spasere litt rundt i området der. Kan gå et godt stykke på flere meter brede stier med meget spektakulær utsikt. Ofte tåke der oppe, så bør velge en dag med lite skyer i høyden. Godt verktøy for å se hvor på Madeira det kan være aktuelt å reise for hver dag er med denne samlingen webkamera:

 

http://www.netmadeira.com/webcams-madeira

 

32378887320a44804baf14dc01ef184876be7759

 

14c05101be2d9a3fa232a19b04b9cd3ef18b57d1

Endret av eskhyo
Lenke til kommentar

Har gått endel i og rundt botanisk Hage og det er veldig mye trapper der slik det er mange steder på Madeira. Folk som tar fjellheisen opp til Monte og kanskje heise videre til botanisk hage gjør det for å se seversighetene der. I Monte kan du se de kjente kjelkene de springer ved siden av ned bratte veier med forskremte turister oppi. Istedefor å dele smale og svingete veier med bilene så bør du følge rådet om levada-turer eller andre dedikerte stier for vandring.

 

Vandring er stort på Madeira og de finne masse informasjon, masse stier og også muligheter for arrangerte turer til mange forskjjellige steder og med forskjellige ambisjonsnivåer.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Jeg var i byen rundt fire år siden. bodde et stykke vest i byen ca 2.5 km til centrum og rundt 100 høydemeter over havet. Jeg vandra ned til sentrum og tilbake stort sett vær dag, nå skal jeg bo nærmere sentrum. går det for eksempel. an å få hjelp av en guide (en arbeidsledig og gi vedkommende en god slant ned gryn). som kan vandre med deg oppover i gatene, begynner å se for meg en viss snublefot snubler i mosen om en skal gå i trapper og trange stier. så noen løse byhunder rundt heisområde den gangen, er det mye av dem oppover i byen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...