Gå til innhold

GPUen blir veldig varm under idle 50+ grader


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei. 

 

Jeg har et lite problem med GPUen min. Har en GTX 980ti. 

 

For en eller annen grunn blir det veldig varmt under idle, og må inn i afterburner for å slå på viftene fordi jeg blir litt redd for om det faktisk er noe særlig bra at GPUen ligger på 50+ grader i idle. 

 

Nå har jeg gjort litt små endringer i kabinettet for å se om det hjalp, men det ser ikke til å ha hjulpet noe særlig. Endringene jeg har gjort er følgende: flyttet 2x ssder høyere opp i lagringshyllen. Flyttet på viften pinnene slik at de nå kan styres i bios/software, og har lagt de litt høyere enn normalt for å se om det hjelper, men neida.. 

 

Nå er det ikke mye kald luft som kommer imellom GPU og CPU-kjøleren, så lurer på om dette er problemet. 

 

Sjekk bildet jeg har lastet opp, kanskje dette gir noen ideer om hvorfor dette er sånn?

 

 

GL461z0.jpg

 

Her er kurven jeg har laget i MSI Afterburner.. Uten denne blir den svært varm.. 

 

o0DUnTL.png

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

GTX 980 Ti vil ikke bgeynne å strupe hastigheten før den kommer opp i 85 grader, og jeg hadde 2 av de kortene, de kom aldri over 85 grader under last.

 

Hmm..

 

Nå er det høyeste jeg får kortet til å komme opp i under full last 75 grader.. Dette er uten kurven jeg har i posten min.. 

 

Med kurven blir det varmeste laget rundt 68 grader, så er ikke så mye å hente for å være ærlig? 

 

Men dere er 100% sikker at 75 grader er OK for gaming over flere år? Nå har jeg jo egentlig brukt dette kortet siden slutten av mars 2016, så er jo blitt brukt relativt heftig, men ikke på 100% yttelese fordi jeg ikke hadde en god nok CPU før i sommer. 

 

Jeg tenker som dere forstår på at dette kortet skal vare 2+ år til jeg, ønsker ikke å bytte det før jeg ser at yttelsen i spill er så dårlig at jeg ikke klarer å holde 80+ fps på medium i fleste spill. Nå spiller jeg som regel aldri med mer en low + ultra på enkelte settings i f.eks bf5. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Sjekk at du ikke har fått et kryptovirus eller noe. Jeg har sett noen av de har fått GPU-støtte nå.

 

Um, men da skal da loaden var høy? Det er jo på 0% her nå. 

 

Har også Malwarebytes kjørende i bakgrunnen hele tiden, den bør kunne finne det om det ligger der. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...