vidarsd Skrevet 26. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2018 Hei! Jeg har akkurat kjøpt min første leilighet og flytter inn i midten av Januar. Må da selvfølgelig kjøpe meg TV og er ute etter et godt kjøp og en bra tv. Jeg kommer til å se mye Fotball, noe jeg må tenkte på rundt det? Jeg kommer til å sitte ca 3,5m fra TVen så første spørsmål er hvilke størrelse bør jeg ha? Budsjett er max 15k, men kan gå opp litt om jeg får et kongekjøp. Har vært inne på tanken å sjekke litt på Finn, hva bør jeg evt se etter da? Er QLED/OLED et «must»? Lenke til kommentar
BioDex Skrevet 26. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2018 Tips; TV - Kjøpsguiden 2018. Lenke til kommentar
scandalnavia Skrevet 26. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2018 (endret) Denne her! Jeg har søkt med grønn på internett siste 3 ukene og lest alt av tester på nett og YouTube. Veil prisen på den tidligere i år var 32 000 på Samsung sin nettside. Uavhengig av veiledende pris tidligere er dette en helt konge tv som gir WOW effekt. https://www.hifiklubben.no/tv-og-hjemmekino/uhd-tv-led-tv/samsung-qe65q8fn-qled-4k-tv/ Endret 26. desember 2018 av lylu Lenke til kommentar
vidarsd Skrevet 26. desember 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. desember 2018 Dette er en TV jeg sterkt vurderer! Ser også at Elkjøp har droppet til samme pris. Noen som har erfaring med hvordan Romjul Vs Januarsalg utarter seg? Er det bare å kline til nå, eller bør man ha is i magen, eller bare kline til nå? Lenke til kommentar
Andyoid Skrevet 27. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2018 Denne her! Jeg har søkt med grønn på internett siste 3 ukene og lest alt av tester på nett og YouTube. Veil prisen på den tidligere i år var 32 000 på Samsung sin nettside. Uavhengig av veiledende pris tidligere er dette en helt konge tv som gir WOW effekt. https://www.hifiklubben.no/tv-og-hjemmekino/uhd-tv-led-tv/samsung-qe65q8fn-qled-4k-tv/ Den tven er nok meget bra og tilfeldigheter er grunn til at jeg ikke eier en slik i dag (valgte XF9005). Bare vær oppmerksom når du ser reviews på Q8FN at modellen med den betegnelsen i USA er teknisk annerledes enn Europa utgaven. Lenke til kommentar
scandalnavia Skrevet 27. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2018 Den tven er nok meget bra og tilfeldigheter er grunn til at jeg ikke eier en slik i dag (valgte XF9005). Bare vær oppmerksom når du ser reviews på Q8FN at modellen med den betegnelsen i USA er teknisk annerledes enn Europa utgaven. Hva ga du for XF9005? Er du fornøyd? Lenke til kommentar
vidarsd Skrevet 27. desember 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. desember 2018 Kan legge til at stuen min er ganske lys (hvit vegg med spotter i taket), gjør det at QLED er mer aktuelt enn OLED? Lenke til kommentar
scandalnavia Skrevet 27. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2018 Man får vel ikke noe tv med full arrow/bakbelyst led i 65 tommer til under 15 000? Eller? Lenke til kommentar
Andyoid Skrevet 27. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2018 Hva ga du for XF9005? Er du fornøyd? Kjøpte på black friday til 14990. Er veldig fornøyd ja. Har ikke fått sammenliknet med q8fn, men en kollega som kjøpte den er også veldig fornøyd. Spørs gjerne hvor store krav man har. Skulle gjerne sett at den hadde litt bedre innsynsvinkel, men der tror jeg ikke q8fn er noe bedre. Lenke til kommentar
vidarsd Skrevet 27. desember 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. desember 2018 Det har ikke jeg funnet hvertfall, en TV jeg vurderer er https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/tv/OLED55B8/lg-55-4k-uhd-oled-smart-tv-b8-oled55b8?scid=Pricecomparison2989_2_False Er veldig usikker om 65” er noe jeg trenger mtp på avstand, hva tenker dere? Lenke til kommentar
scandalnavia Skrevet 27. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2018 Skal ikke si med 110% sikkerhet at du MÅ ha 65 på tre meters avstand. Jeg sitter noen ganger i stol på 2 meter når jeg spiller, og som regel i sofa på ca 4 meter når jeg ser film. Vi hadde en 2011 Samsung toppmodell på 55tommer fra før. Litt av grunnen til at jeg gikk opp var avstand i sofaen kombinert med at jeg liksom ville ha noe nytt jeg så forskjell på. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2018 Det er ingen reglar du må følje mtp. avstand. Mange vil seie at du fint kan ha 80" på 3.5 meter, men det er opp til deg, dine bruksområder, kor mykje pengar du vil bruke og kor stor TV du vil ha i rommet. Kva kvalitet vil sendingane med fotball ha? https://www.rtings.com/tv/reviews/by-size/size-to-distance-relationship Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 27. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2018 Den tven er nok meget bra og tilfeldigheter er grunn til at jeg ikke eier en slik i dag (valgte XF9005). Bare vær oppmerksom når du ser reviews på Q8FN at modellen med den betegnelsen i USA er teknisk annerledes enn Europa utgaven. Den som heter Q8DN her er samme tv som Q8FN i USA. 1 Lenke til kommentar
vidarsd Skrevet 27. desember 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. desember 2018 Den store forskjellen er vel bare at den ikke har one connect? Lenke til kommentar
scandalnavia Skrevet 27. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2018 (endret) Den store forskjellen er vel bare at den ikke har one connect? Den amerikanske har full backled, mens den norske varianten har edge led. Jeg har vært på Hifi Klubben å sett på begge to idag, forskjellen er sortnivået. Synes ikke sortnivået var SÅ mye bedre på DN varianten at det forsvarte dyrere pris. FN er tynnere, og den står på 1 fot i midten, (slipper å ha så stort tv bord, DN har en fot på hver side) og ikke minst One Connect boksen. DN utgaven er heller ikke på så bra tilbud, synes jeg fikk en mer komplett pakke ved å velge FN kontra å betale 6000 mer for DN. Endret 27. desember 2018 av lylu Lenke til kommentar
vidarsd Skrevet 27. desember 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. desember 2018 Den amerikanske har full backled, mens den norske varianten har edge led. Jeg har vært på Hifi Klubben å sett på begge to idag, forskjellen er sortnivået. Men synes ikke sortnivået var SÅ mye bedre på DN varianten at jeg vil gå glipp av FN designet (den er tynnere), den har 1 fot den står på (slipper å ha så stort tv bord, DN har en fot på hver side) og ikke minst One Connect boksen. DN utgaven er heller ikke på så bra tilbud, synes jeg fikk en mer komplett pakke ved å velge FN. Aha, tnx... Jeg ser at hifiklubben har trekt sin TV fra nettsiden sin idag, mulig de er utsolgt allerede? Elkjøp har ikke på lager før 9. Januar, så da passer jo det fint å bare legge en bestilling der og heller avbestille om det skulle dukke noe bedre tilbud opp? Lenke til kommentar
scandalnavia Skrevet 27. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2018 (endret) Hmmm, så det Aha, tnx... Jeg ser at hifiklubben har trekt sin TV fra nettsiden sin idag, mulig de er utsolgt allerede? Elkjøp har ikke på lager før 9. Januar, så da passer jo det fint å bare legge en bestilling der og heller avbestille om det skulle dukke noe bedre tilbud opp? Ja, så faktisk det nå jeg også, kan hende dem er utsolgt. Dem hadde bare på nettlager uansett, så de som bestilte igår eller tidligere idag vil få tven tidligst slutten av neste uke. Like greit å velge Elkjøp da, prisen er jo lik som tilbudet på Hifi Klubben. Endret 27. desember 2018 av lylu Lenke til kommentar
samco Skrevet 27. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2018 Glem LCD tullet gå rett på en Oled er natt og dag forskjell på kontrast. Lenke til kommentar
vidarsd Skrevet 27. desember 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. desember 2018 Glem LCD tullet gå rett på en Oled er natt og dag forskjell på kontrast. Selv med QLED? Lenke til kommentar
samco Skrevet 27. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2018 Selv med QLED? Qled er bare et plast lag med nano Qled partikler fortsatt en LCD tv med samme lcd tv problemen som før. Blooming og sort blir litt grått selv om Samsung har blitt flinkere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå