Gå til innhold

Python-diktatoren gikk lei: Slik skal språket styres i framtiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha brukt GNU/Linux i snart 20 år, har jeg for noen måneder siden hatt min første direkte erfaring med Python. Ikke direkte med programmeringsspråket, men Python miljøet/snittet. Jeg kan ikke annet enn å hate Python etter en grusom opplevelse så langt.

 

Har enda ikke løst problemet på grunn av Pythons irriterende måter å fungere på, fryktelig irriterende faktisk. Språket er kanskje greit/bra, men "environment" er helt groteskt, så jeg har problemer med å tro at jeg hadde likt språket om jeg hadde tatt et dypere dykk.

 

#include internetdependency.py

#include httpslinks_as_dependency.py

#include refuse_easy_library_integration.py

#include make_pip_annoying.py

#include overcomplicate_everything.py

#include dont_do_things_thegnulinuxway.py

#include force_every_lib_module_rigidprocess.py

 

#exclude integration.py

#exclude make.py

#exclude make_install.py

 

#include refuse_link_with_oscomponents.py

#include force_installation_through_pythondictate.py

 

make script setup-python2.py && make script setup-python3.py

Lenke til kommentar

...

Ikke direkte med programmeringsspråket, men Python miljøet/snittet. Jeg kan ikke annet enn å hate Python etter en grusom opplevelse så langt.

 

Har enda ikke løst problemet på grunn av Pythons irriterende måter å fungere på, fryktelig irriterende faktisk. Språket er kanskje greit/bra, men "environment" er helt groteskt, så jeg har problemer med å tro at jeg hadde likt språket om jeg hadde tatt et dypere dykk.

...

 

Hva legger du i environment/miljøet/snittet som ikke er en del av språket da? "Editoren"?

Lenke til kommentar

Hva legger du i environment/miljøet/snittet som ikke er en del av språket da? "Editoren"?

 

Jeg har jo inkludert det i posten min.

 

Python er ikke bare et språk hvor man skriver, det er et miljø som man bruker, et miljø som er dårlig integrert med resten av systemet og som i min mening er irriterende. Et miljø jeg gjerne skulle ha vært foruten, men som er obligatorisk å bruke. Iallefall ble jeg tvunget til å forsøke å jobbe med og gjennom dette miljøet (nei, ikke skrive kode), og det var en fryktelig opplevelse.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Et miljø jeg gjerne skulle ha vært foruten, men som er obligatorisk å bruke. Iallefall ble jeg tvunget til å forsøke å jobbe med og gjennom dette miljøet

 

Regner med du snakker om virtual environment. Det er ikke påkrevd.

 

Dersom du har eller lager et par program i python på samme system som krever forskjellige versjoner av samme lib, så bruker du typisk dette. Og ja, det er noe dill

Lenke til kommentar

Det er nok ikke Virtual environment han mener når han skriver om miljø. Python har sitt miljø, som Java har sitt og .NET har sitt.

Programming Language > Programming environment

 

Takk ja, det jeg mener.

 

Skjønner ikke at det er så kontroversielt at jeg skriver "python miljøet".

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at det er så kontroversielt at jeg skriver "python miljøet".

 

Vel, Python er jo egentlig bare et språk, du kan fyre opp en hvilken som helst tekst-editor, selv Notepad på Windows, å skrive Python.

 

"Programmerings-miljøet" er gjerne nettopp en IDE, kompileren (for andre språk enn Python), software for testing osv.

Det ser ut som det du viser til er bibliotekene, dependencies og slikt, det er jo forsåvidt også en del av "miljøet"?

 

Så har jo Python som nevnt over Virtual Enviroment, eller man kan sette opp egne "miljøer" med PIP eller Conda, det finnes noe som kalles for root-enviroment, samt at det finnes miljøer for samarbeid på prosjekter, så joa, kan være greit å være litt mer spesifikk ?

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...