Gå til innhold

Plex, noen som har?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har du plex? Verdt pengene? Noe du ikkje liker?

 

Jeg bruker den som regel bare for å streame fra PCen til PS4. Men betaler ikke noe for dette. Usikker på om du må betale for å bruke den som en ekstern server som du kan bruke overalt, uten å betale dog. Tror det er en gratis funksjon? 

Lenke til kommentar

Ja, jeg har brukt plex i flere år nå. Har en egen server i kjelleren, og har betalt for livstid. Deler med om lag 30 kompiser, og har bare gode tilbakemeldinger.

Hadde før en liten stue-pc med Windows jeg brukte, men nå bruker jeg en Nvidia shield. Alt fungerer helt smertefritt. Kan anbefales hvis man er interessert i å vedlikeholde det med å legge ut nye ting. Jeg har mistet litt interessen, så jeg planlegger nå å selge serveren. Så du kan kjøpe en billig server av meg altså ?

Lenke til kommentar

Har hatt plex på min Qnap NAS i nesten et år nå, og er meget fornøyd. Du kan ha innlogging på så mange apper/desktop-klienter som du bare vil, og du kan også dele plex-bibliotekene dine med andre plex-brukere helt gratis. Den største fordelen jeg opplever med å betale for Plex Pass er at du kan laste ned innholdet lokalt til app i stedet for å streame, noe som er veldig greit for meg som har begynt å høre på musikk på vei til/fra jobben. Går fort med myyye data om man skal streame .flac i full kvalitet. 

 

Jeg er veldig fornøyd, og det er spesielt nyttig om du har et stort bibliotek av film/musikk som ikke er lett tilgjengelig på streamingtjenestene, slik som jeg har. Podcast-støtte er det også blitt, men jeg synes fremdeles PocketCast er bedre til dette.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har brukt plex i flere år nå. Har en egen server i kjelleren, og har betalt for livstid. Deler med om lag 30 kompiser, og har bare gode tilbakemeldinger.

Hadde før en liten stue-pc med Windows jeg brukte, men nå bruker jeg en Nvidia shield. Alt fungerer helt smertefritt. Kan anbefales hvis man er interessert i å vedlikeholde det med å legge ut nye ting. Jeg har mistet litt interessen, så jeg planlegger nå å selge serveren. Så du kan kjøpe en billig server av meg altså

Hehe, server med plex kjørende har eg.

Er swnne betalte funksjonen eg luree på om ee verdt kronene.

 

Tror gjerne eg heller mot kjøp av lifetime

Lenke til kommentar

Har hatt plex på min Qnap NAS i nesten et år nå, og er meget fornøyd. Du kan ha innlogging på så mange apper/desktop-klienter som du bare vil, og du kan også dele plex-bibliotekene dine med andre plex-brukere helt gratis. Den største fordelen jeg opplever med å betale for Plex Pass er at du kan laste ned innholdet lokalt til app i stedet for å streame, noe som er veldig greit for meg som har begynt å høre på musikk på vei til/fra jobben. Går fort med myyye data om man skal streame .flac i full kvalitet. 

 

Jeg er veldig fornøyd, og det er spesielt nyttig om du har et stort bibliotek av film/musikk som ikke er lett tilgjengelig på streamingtjenestene, slik som jeg har. Podcast-støtte er det også blitt, men jeg synes fremdeles PocketCast er bedre til dette.

Takk for svar

Lenke til kommentar

Og det er derfor jeg gav deg lenke som viser hva du får når du betaler. Du må da se selv om det er verdt det for deg?

Det er vel å anta at eg har sjekket ut hva eg får I og med at eg spør om en funksjon?

Så å fortelle meg at det i utgangspunktet er grstis, men at eg kan få mer med å betale, for så å legge ved en link forteller meg ikkje stort.

Men takk for svar allikevel.

 

Tenkte som nevnt spesielt på bilde opplastingen. Om det fungerte bra etc

Lenke til kommentar

Plex server er vel gratis å installere, men klienten til mobil og nettbrett koster. Husker ikke hva jeg betalte for den, men tror det var snakk om 5 USD for å å få PLEX klienten på plass på Ipad`n. Dersom du har tenkt å dele innholdet på PLEX serveren med andre utenfor ditt eget nett, så må du også oppgradere abonnementet ditt. 

 

Skal du kun bruke PLEX innenfor eget nett, så behøver du egentlig ikke noe annet enn en nettleser med rett IP:port på klienten du sitter på. Betalte ingenting for PLEX app`en på Samsung tv tror jeg. Men som det blir sagt her, dersom du ønsker en applikasjon for å dele bilder og album med andre så finnes det nok bedre alternativer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...