Gå til innhold

WHO-rapport: Trafikkulykker tar liv hvert 24. sekund


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

“ Myke trafikanter er mest utsatt i trafikken, og 26 prosent av alle som mistet livet i 2016 var fotgjengere eller syklister. I Afrika var andelen 44 prosent.

 

28 prosent av alle som mister livet i trafikken er motorsyklister eller passasjerer på motorsykkel og moped, og i Asia utgjør denne gruppen 43 prosent, ifølge WHO. “

 

Her står det 26% var fotjengere eller sykelister + 28 på motorisert sykkel = 54% er myke trafikanter. Men hvor mange er døde pr kilometer inenfor den enkelte gruppe ?

 

Hva med Dei som går tur i fjellet, er der mindre død i forhold til antall kilometer. Hva med forsøppling og CO2 utslepp for dei som på død og liv får sine ting (og i prinsippet seg selv) bært opp på høge fjell av fattigfolk, og “skriv bok” om det.

Om alle sykler slik som MDG vil, hvor mye død og CO2 blir spart pr km ?

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med de som går hjem etter fest fordi de har drukket for mye til å kunne kjøre bilen hjem?

Hva om de vingler så mye at veien hjem blir lenger, målt i meter? Skal vi regne per kvadratmeter da?

MDG og avholdsbevegelsen må på banen! Disse spørsmålene kan ikke stå ubesvart i et av verdens rikeste land.

 

Pass på , ikke lenge til fisen får sin egen C02 avgift.

Lenke til kommentar

Hva med de som går hjem etter fest fordi de har drukket for mye til å kunne kjøre bilen hjem?

Hva om de vingler så mye at veien hjem blir lenger, målt i meter? Skal vi regne per kvadratmeter da?

MDG og avholdsbevegelsen må på banen! Disse spørsmålene kan ikke stå ubesvart i et av verdens rikeste land.

Eg er en erfaren haiker, fotgjenger og sykelist. Det skaper en del situasjoner, men kommer bra ut siden det er tale om så få kilometer.

Reflex’s er viktig, særlig når plogbilen kommer. (Så bruk det, å ungå dumping)

 

Når eg har på meg en kjeledress som er godt utstyrt med reflex’s sparer eg faktisk tid i forhold til å møke snøv av bilen. Og to dekkskift, EU kontroll og fornying av lappen vil ta lengre tid enn summer av venting i året.

Som bonus treff man også artige mennesker.

 

Hva med å lage en app som heiter “Haik”, og som også kan øke sikkerheten.

I øst-Europa er jo kjørekamera et must for ikke å bli helt “rundpult” av poletiet.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...