Gå til innhold

Nytt big tower, hvilket?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har samme tower som deg, tenker på og bytte etterhvert men da blir det siste tower på en stund. Tenker på og kjøpe et finere "møbel" jeg kan ta med meg på neste build etc. Så feks noe som Lian Li sin 

Lian Li PC-V3000WX Big Tower Sort https://www.komplett.no/product/1090214/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/big-tower/lian-li-pc-v3000wx-big-tower-sort#

 

Dyr men da har jeg sikkert tower i 10 år fremover. Og ser bra ut :p

Lenke til kommentar

Define r6 og be quiet er kabinetter som fokuserer på støy. Disse vil aldri kjøle like bra som et kabinett som fokuserer på high air flow.

 

Går du for et kabinett som fokuserer på støy så kan det være lurt å tenke på hva du putter inn i kassa .. altså tdp til CPU og gpu. Du kan nok heller ikke overklokke like mye.

 

Men for å svare på spørsmålet. Ja du kan selvsagt bruke maskinen med fronten lukket. Det vil bare bli noe varmere, og man kan risikere thermisk throttle raskere.

Lenke til kommentar

Jeg kan komme med noen fordeler med Corsair 780T da, siden jeg har det selv :

 

- Stor plass generellt. Noctua D15 passer fint inn her, men du må kanskje sette skjermkortet i slot 3 (hovedkorta sin feil)

- Mye plass til kabler på baksiden

- Super enkelt å ta ut støvfilterene! Bare Fractal kan konkurere her.

- Tar du ut harddisk bura får du plass til AIO i front, men skal du ha dem kan du sette AIO i toppen

- Plass til lange strømforsyninger som min AX1200i

- Plass til E-ATX hovedkort, som mitt Asus Rampage V Extreme 10 uten problemer.

 

Siden det er så åpent da, så demper det ikke like bra støy som Fractal Define R6 eller Be Quitet! Dark Base 900/902. 780T krever litt av viftene for god airflow, som andre store kabinett. Fractal Meshify C kan nok få lavere temperaturer med viftene på lavere hastigheter enn 780T kan.

Lenke til kommentar

Ang Cosmos 700P kabinettet, hvordan er dette med front igjen? Blir det mye dårlige flow med front lukket kontra åpen?

 

Igjen, GamersNexus har tester av disse kabinetta på Youtube og samme har HardwareCanucks.

 

Min personlige mening er at slike digre kabinett kun har sin plass når man har behov for det, som når man skal ha mange harddisker og mye vannkjølingsutstyr. Ellers er miditower mer passende. Jeg har også et gammelt Fractal Define R5 her, og det har passe størrelse spør du meg, men ikke så bra airflow som de beste der ute så klart. Vet det er vanskelig å velge kabinett! Er ikke 100% sikker selv hva jeg hadde valgt selv hvis jeg skulle ha kjøpt et nytt nå, men jeg hadde ikke kjøpt maxitower som sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...