Gå til innhold

Nytt big tower, hvilket?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ønsker kabinett med plass til 2x140 vIfter i front, og 1x140 vifte i bakkant. Ihvertfall nå i førsten. Og har nå klart å koke denne suppa ned til tre aktuelle kandidater. Hvilken jeg skal velge er jeg veeeeldig usikker på. Da jeg liker dem alle tre. Men usikker på hvilken som vil gi best kjøling ved bruk av vifter. Og samtidig hvilken som det er mulig å få ting penest inni.

 

corsair 780t

Be Quiet! Dark Base Pro 900 rev.2

Corsair 750D airflow edition

 

Litt usikker på 750D pga manglende/dårlig front filter etter hva jeg har lest diverse steder.

Endret av lasse_hansen87
Lenke til kommentar

corsair 780t

Be Quiet! Dark Base Pro 900 rev.2

 

Jeg har det Corsair 780T kabinettet og er fornøyd med det. Mer enn nok plass! Ville ha byttet ut viftene i front med noen som har bedre statisk trykk, som f.eks Corsair ML140 PRO vifter (de røde LED). Du må koble viftene til 4-pins viftekontakt på hovedkortet da for å kunne styre  dem ned i hastighet (og da støynivå) som passer deg.

 

Be Quiet! Dark Base Pro 900 rev.2 er bedre med tanke på å dempe støy, og men det går litt utover temperaturer. Mer enn nok plass i det også. Men du må nesten velge selv :)

Lenke til kommentar

Før jeg handler Corsair 780T kabinett, hvordan er Cooler Master Cosmos C700P i forhold? Tenkte med tanke på god kjøling i kabinettet

 

Jeg har ikke sett noen sammenlikning/tester mellom de to. Tror ikke det er kjempe forskjell, men med bedre vifter holder jeg en knapp på 780T. Cosmos C700P er jo et mer luktrativt kabinett da, mer "luksus" og ser jo bedre ut. Velg det du liker best du :)

Lenke til kommentar

Så faller mere på 780T, men så har vi Corsair 750 Airflow edition, den ser rimelig stilig ut. Er det noen store forskjeller på 780 og 750 airflow edition som jeg ikke har funnet tru?

 

Av de to ville jeg valgt 780T.

 

Hvis du ikke trenger så mye plass, så vet jeg om et annet kabinett med god kjøling : Fractal Design Meshify C. Med extra vifter i front får du god kjøling i det. Men har du tenkt å fylle opp kabinettet med 5+ harddisker, 2 skjermkort og sånt, så er ikke dette tingen. Da er jo 780T et bedre valg.

 

Så hva trenger du virkelig?

Lenke til kommentar

Jeg trenger nok ikke store kabinettet. Men av en eller annen grunn synes jeg big tower som de på den størrelsen jeg har nevnt er stilige. Mye pgs god plass. Og så spiller jo plassen til cpu viftekjøler og skjermkort inn. Trenger ca 16,5cm for cpu kjøler, og skjermkortet er jo ganske svært, venter på 2080 TI. Ang harddisker så skal jeg kun ha inn to ssd disker.

Lenke til kommentar

Det er 4-5 år gamle kabinetter da. Jeg føler kanskje det er skjedd litt på den tiden, på godt og vondt selvsagt. USB type C i front er jo kjekt å ha med seg. Syntes trådløs lading av mobil også er litt kult jeg da .. og reduksjon av 5.25" og 3.5" brønner. Videre har vi smartere kabelføring, mer allsidig design (f.eks invertering). Nei .. ikke så godt å si, det er mange kabinetter å velge fra :)

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Da står jeg nå mellom 1000D og 780T

 

Jeg tror ikke du helt vet hvor digert 1000D kabinettet er. Sjekk denne videoen her. Det er laget for vannkjøling. Jo større kabinett, jo mer luft må viftene flytte på = mer støy. Det problemet har man ikke på samme måte med vannkjøling siden radiatorene gjør mye av jobben. 1000D er ikke ment for luftkjøling. 

Lenke til kommentar

Det er 4-5 år gamle kabinetter da. Jeg føler kanskje det er skjedd litt på den tiden, på godt og vondt selvsagt. USB type C i front er jo kjekt å ha med seg. Syntes trådløs lading av mobil også er litt kult jeg da .. og reduksjon av 5.25" og 3.5" brønner. Videre har vi smartere kabelføring, mer allsidig design (f.eks investering). Nei .. ikke så godt å si, det er mange kabinetter å velge fra :)

 

Sånn sett er Be Quiet! Dark Base Pro 900 rev.2 og Cosmos C700P bedre da.

 

Edit : Corsair 780T er mer enn stort nok for de fleste. Personlig hadde jeg aldri kjøpt noe større enn det, heller mindre neste gang. Har det selv som sagt.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Jeg hadde gått for pc-o11 dynamic og satt inntaket på sideveggen. Evt pc-011 air og fjernet filteret i front.

 

Alternativt meshify C.

 

Føler disse to er noe av det bedre vi har sett den siste tiden.

 

Enig. Man kan experimentere med ulike vifte løsninger i de kabinetta der.

 

Edit : Men en diger Noctua D15 kjøler passer ikke helt inn i de kabinetta mener jeg, så da må han ha noe mindre, som f.eks Noctua U12S eller en AIO.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Da har jeg gått en god runde med meg selv, og har nesten bestemt meg. Har nå to alternativer, ett av dem skal jeg ha.

 

Det står mellom:

Cooler Master Cosmos C700P

 

Eller

 

be quiet! Dark Base Pro 900 rev. 2

 

Hvem av dem to er jeg forsatt litt usikker på, da jeg ikke helt klarer å skille positive/negative ting me dem.

En annen ting, man kan jo åpne/fjerne fronten på disse kabinettene, men er lufting på sidene eller noe sånt? Slik at dem kan brukes med front lukket? Eller hvordan er dette?

 

Hvem av disse kabinettene mener folket her inne kunne passe greit til luftkjøling?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...