Gå til innhold

kjøpte meg PC i danmark via ebay


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HALLO ? ! ?

Dette er en maskin som er verdt en god del mer en 1000 dollarS. han har 3.2gHz prosessor, 1Gb minne, 9800 XT (herregud) og to stk 160GB disker. Kabinettet er ikke av de billigste heller.

Alt i alt kommer dette på en god del mer enn 1000 dollar, selv om det er brukt, kan det neppe være brukt så lenge.

 

Tror du skal være VELDIG forsiktig å betale før du har varene i "lomma". Dette virker som et tilbud som nesten er for godt til å være sandt, og mest sansynelig er det det og.

 

men for all del, får du maskinen til 1000 dollars, ja da er den verdt hver eneste krone.

Lenke til kommentar
går det ikke ann å kjøpe som postoppkrav eller noe?

Ebay.com har alle opplysningene hans inkl. kontonr da, så er ikke helt risikofritt for han å prøve å svindle meg..

postoppkrav gir ingen større trygghet enn forskuddsbetaling. Det eneste det sikrer er at man faktisk må motta en pakke, men om avsender sender deg sagflis har du fortsatt samme sak som om du hadde forskuddsbetalt.

Lenke til kommentar
hei og god jul alle sammen! :xmas:

etter langt om lenge fant jeg endelig en Pc til en bra pris.

jeg var vinnende bud på 1000 dollar, eller 6700 kroner, på denne dataen:

 

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...gory=52476&rd=1

 

mitt store spørsmål er nå: hvordan slipper jeg toll, hvis ikke blir det så dyrt

:cry:

tusen takk for svar!

Uhm,. ser at det står USD15 som shipping within the United States,. dette er ganske merkelig ettersom selger skal befinne seg i Danmark,.,. Ser også at han har registrert brukeren sin for bare 1 måned siden,. her ville jeg utvist stor forsiktighet. Hvis han stresser veldig mye med at du skal betale eller har veldig kreative løsninger på hvordan du skal få den før jul, tenk deg om før du gjør noe dumt.

Når det er sagt så er jo budet bindende så du må jo uansett kjøpe den. Du har i prinsippet 1750 kr du kan reise til danmark for for å hente maskina, forutsatt at du får kvittering som sier at den er verd under 6000, da slipper du å betale moms når du tar den inn til Norge.

Lenke til kommentar
postoppkrav gir ingen større trygghet enn forskuddsbetaling. Det eneste det sikrer er at man faktisk må motta en pakke, men om avsender sender deg sagflis har du fortsatt samme sak som om du hadde forskuddsbetalt.

Ved ei slik sak kan du spørre postbetjeninga om du kan få sjekke pakken før du betaler sidan du er litt usikker på om pakkens innhold stemmer med det som har blitt spesifisert

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Kjøp deg en jule billet med fergen over til danmark og hent den sjøl.En brukt maskin er en brukt maskin.

Har sjøl hatt med meg maskinen min flere ganger over til danmark og har aldri betalt toll for den.

Bare og si du har vert på lan i kjøbenhavn og att skjermen ble sendt med posten..Eller att du har lånt en skjerm med noen du kjenner der nede..

Lenke til kommentar
postoppkrav gir ingen større trygghet enn forskuddsbetaling. Det eneste det sikrer er at man faktisk må motta en pakke, men om avsender sender deg sagflis har du fortsatt samme sak som om du hadde forskuddsbetalt.

Ved ei slik sak kan du spørre postbetjeninga om du kan få sjekke pakken før du betaler sidan du er litt usikker på om pakkens innhold stemmer med det som har blitt spesifisert

 

mvh

JanEirik

Posten kan ikke åpne pakken før den er betalt, men du kan åpne den på postkontoret. Da står du sterkere i en klagesak hvis det skulle være murstein i pakken.

 

MEN, hvis han som selger er en privatperson som vil svindle deg, så ser du aldri de pengene igjen. Slike folk har gjerne ikke penger, og en politianmeldelse vil i beste fall føre til at han får en dom på seg. Pengene får du ikke uansett.

 

Denne maskinen kunne selger fått mye mer for, så hvorfor godtar han et skambud fra et annet land? Svaret er rimelig åpenbart.

Lenke til kommentar
Denne maskinen kunne selger fått mye mer for, så hvorfor godtar han et skambud fra et annet land? Svaret er rimelig åpenbart.

Enig med Signatur!

 

Du kan jo eventuelt gjøre som andre her sier og stikke ned til Danmark. Så kan du si til selger at "dette passet veldig bra - sa får jeg besøkt bruttern også... så kan han hjelpe meg å bære, han jobber som politi i køben skjønner du..." og så sjekke reaksjonen hans.

 

Du kan også lage en SKIKKELIG fyldig salgskontrakt smo dekker ryggen din samtidig som det kopieres hans og din (gyldige) legitimasjon på baksiden. Begge sider (kontrakts og identitets side) skal signeres av begge.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...