Gå til innhold

Hvorfor tror folk på religion?


Anbefalte innlegg

 

Jeg dømmer ingen individer for andres handlinger, men jeg føler jeg har min fulle rett til å dra kristne av sin moralske høye hest. Det er jo dere som sier at dere er bedre enn andre religioner.

 

For å komme tilbake til topic så er jo denne pompøsheten et stort problem med religion, enten det er kristne eller muslimer. Moderate religiøse og de sekulære vet jo at de kun dømmes som individer og dømmer andre som individer. Jeg sier ikke at du er en potensiell massemorder fordi Breivik var en kristen massemorder, men ikke kom her og fortell meg at kristne er moralsk overlegne men at Breivik ikke er en EKTE kristen. Statistisk sett så er kristne mer kriminelle enn ateister, og å avfeie disse statistiske tilfellene som "ikke ekte kristne" gjør bare ordet "kristen" meningsløst.

 

Vel, dømt ut ifra inneholdet her på forumet så er det vel ingen som er mer pompøse, dogmatiske og bombastiske enn ateister. De er jo jernharde ekstremister.

 

Det er ikke opp til meg eller deg å dømme hvem som er Kristen eller ikke, men ifølge Kristen lære så er det ikke akseptabelt å drepe folk, og det vil være unaturlig for enhver Kristen å bedrive slike aktiviteter.

 

Jeg har aldri hørt at Breivik er Kristen. Det høres mer ut som en eller annen fantasi du tilskriver virkeligheten. Sannsynligvis en teori som har blitt forsøkt hjernevasket inn i naive fjompenisser av "mediene".

https://www.vl.no/nyhet/breivik-jeg-er-ikke-kristen-1.465538?paywall=true

 

Statiske er Kristne mer kriminelle enn ikke Kristne? Hvor kommer du opp med disse fantasiene? Du har jo tydeligvis ikke noe som helst peiling på hva du snakker om. Men du får vel spørre Jesus da. Ifølge deg er en han sikkert tidenes kriminelle.

 

Haha.. Utrolig hva folk klarer å lire av seg nå til dags for å understøtte sine egne vrangforestillinger. Meget trist og svært farlig for vårt samfunns fremtid. Men disse individene er jo de samme som ønsker å støtte politikk og samfunnsutvikling som ødelegger vår nasjon og vårt samfunn, samme individer som slavisk forholder seg til hva løgnerne i mediene forteller dem og glorifiserer samfunnets fremste kriminelle, politikerne og deres kontroll og system.

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har du plukket deg deg ut deler av bibelen du selv liker, og underslått alle de delene der bibelen beordrer kristne til å drepe.  Jeg mener å huske noe om at man ikke skal la en trollkvinne leve? Syndere? Skulle de steines eller bare henges? Og hvis barn skulle våge seg til å kalle en annen for "flintskalle" så fortjener de åpenbart å bli revet i fillebiter av ville bjørner... 

 

Du har plukket deler av kristendommen du selv liker, mens kristne i Uganda har valgt andre deler de liker. Og det er faktisk ikke så veldig mange år siden kristne her i Norge forsøkte å putte folk i fengsel bare fordi de våget å påstå at den kristne gud har en penis, fordi han jo angivelig hadde skapt mennesket i sitt bilde. 

 

Både kristne og muslimer er like "flinke" til å late som at alt som blir gjort i deres religions navn ikke har noe med deres religion å gjøre. Som tidligere ateist tok jeg alltid sterk avstand fra Stalins forsøk på utryddelse av religion, og dess mer jeg forstod hvor galt det faktisk kan bli med slike tankesett så sluttet jeg å kalle meg ateist. Ingen har fasiten selv om man kan være temmelig overbevist i en viss retning. Da er det bedre å kalle seg agnostiker. 

 

Hvorfor snakker du om ting du ikke forstår? Du har jo tydeligvis svært lite kunnskap om Kristendommen og velger selektivt for å understøtte vrangforestillinger om hva Kristendommen er eller ikke er.

 

Så later du som om du taler med en slags autoritet når du kommer med tåpelige utsagt om noe du vet svært lite eller ingenting om.

Lenke til kommentar

Hvorfor snakker du om ting du ikke forstår? Du har jo tydeligvis svært lite kunnskap om Kristendommen og velger selektivt for å understøtte vrangforestillinger om hva Kristendommen er eller ikke er.

 

Så later du som om du taler med en slags autoritet når du kommer med tåpelige utsagt om noe du vet svært lite eller ingenting om.

 

 

Jeg skal ikke gå ned på et nivå med "du er kan ingenting"-nivå slik du forsøker deg på. Hadde du hatt litt kunnskap om kristendommen så ville du kanskje oppfattet mine bibel-referanser i mitt innlegg.

 

Jeg påstår slettes ikke at jeg er noen autoritet når det kommer til kristendommen, men du har selv evnet å bevise at iallefall du kan mindre enn meg.  

 

Hvis du har basiskunnskap om kristendommen så kunne du jo kanskje ha tilbakevist mine påstander istedenfor å komme med "du kan ingenting"-argumenter, som naturligvis har svært liten verdi. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Tøv. Du kan ikke forkaste bevis fordi det ikke stemmer overens med din oppfatning. Dette kalles for cherry picking.

 

Hva slags bevis har jeg forkastet? Kan du bevise at de er kristne? Vet du hva det vil si å være en kristen?

 

Alle kan kalle seg kristne, polfarere eller rakettforskere, men det betyr ikke at de er det. Skal du forstå hva en kristen er må du studere Jesu lære og formaninger, det grunnleggende i kristendommen. Begynn med bergprekenen og kjærlighetens lov, eller se min kommentar til Tor C under her.

Lenke til kommentar

Her har du plukket deg deg ut deler av bibelen du selv liker, og underslått alle de delene der bibelen beordrer kristne til å drepe.  Jeg mener å huske noe om at man ikke skal la en trollkvinne leve? Syndere? Skulle de steines eller bare henges? Og hvis barn skulle våge seg til å kalle en annen for "flintskalle" så fortjener de åpenbart å bli revet i fillebiter av ville bjørner... 

 

Du har plukket deler av kristendommen du selv liker, mens kristne i Uganda har valgt andre deler de liker. Og det er faktisk ikke så veldig mange år siden kristne her i Norge forsøkte å putte folk i fengsel bare fordi de våget å påstå at den kristne gud har en penis, fordi han jo angivelig hadde skapt mennesket i sitt bilde. 

 

Både kristne og muslimer er like "flinke" til å late som at alt som blir gjort i deres religions navn ikke har noe med deres religion å gjøre. Som tidligere ateist tok jeg alltid sterk avstand fra Stalins forsøk på utryddelse av religion, og dess mer jeg forstod hvor galt det faktisk kan bli med slike tankesett så sluttet jeg å kalle meg ateist. Ingen har fasiten selv om man kan være temmelig overbevist i en viss retning. Da er det bedre å kalle seg agnostiker. 

 

Hei Tor C. Og dette kan du?

 

Det er ikke de kristne “den jødiske moseloven” beordrer til å begå drap, men det jødiske og israelske folket, og det er heller ikke Gud som ber dem om å gjøre det. Det hadde du forstått om du forstod Jesu lære. Det finnes heller ikke kristne i GT!

 

Man må lære seg å skille klinten fra hveten, mellom godt og ond og mellom de to motsetningene «hat og kjærlighet».

 

Jesus går I rette med dette I den berømte bergprekenen og studerer du Jesu lære så er den basert på kjærlighet og hundre prosent pasifisme.

 

De troende følger de ti bud som jo sier at du ikke skal drepe. Jesus sier at om de forfølges så skal de flykte og ikke kjempe. Han sier også: ... alle som griper til sverd, skal falle for sverd.

 

Her er noen vers som viser DET GRUNNLEGENDE i Jesu lære og det er ikke cherrypicking;

 

La ikke det onde overvinne deg, men overvinn det onde med det gode! (romerne 12:21 )

 

Da sa Jesus til ham: «Stikk sverdet ditt på plass igjen. For alle som griper til sverd, skal falle for sverd. (Matteus 26:52)

 

Dere har hørt det er sagt: ‘ Du skal elske din neste og hate din fiende.’ Men jeg sier dere: Elsk deres fiender, velsigne dem som forbanner dere, gjør godt mot dem som hater dere, og be for dem som krenker dere og forfølger dere. Slik kan dere være barn av deres Far i himmelen. Matt 5:44 – Luk 6:27 – Luk 6:35

 

Dere har hørt det er sagt: ‘ Øye for øye og tann for tann.’ Men jeg sier dere: Sett dere ikke til motverge mot den som gjør ondt mot dere. Om noen slår deg på høyre kinn, så vend også det andre til. Matt 5:38

 

Litt av poenget er jo at det er de ikke troende, «de andre», eller feiltroende som trenger å lære sannheten og kjærligheten å kjenne: Jesus sier« Det er ikke de friske som trenger lege, men de syke. Jeg er ikke kommet for å kalle rettferdige, men syndere til omvendelse.» Luk 5:31

 

Dette går jo igjen i hele læren. Da bør man vel ikke slå de i hjel først? Det er vel heller ikke slik at Gud som fredens og kjærlighetens gud, (2. Kor 13.11) bildet på den fullkomne far, bruker krig og bomber for å rydde opp blant sine barn. Tvert i mot.

 

Herren er ikke sen med å oppfylle sitt løfte, som noen mener. Nei, han er tålmodig med dere, for han vil ikke at noen skal gå fortapt, men at alle skal nå fram til omvendelse. (2. Peter 3:9)

 

DE TO STORE BUD «Mester, hvilket bud er det største i loven?» Han svarte: «’ Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all din forstand.’ Dette er det største og første bud. Men det andre er like stort: ‘ Du skal elske din neste som deg selv.’ På disse to budene hviler hele loven og profetene.» (Matteus 22:34)

 

KJÆRLIGHETEN ER OPPFYLLELSE AV LOVEN Den som elsker sin neste, har oppfylt loven. For disse budene: Du skal ikke bryte ekteskapet, du skal ikke slå i hjel, du skal ikke stjele, du skal ikke begjære, eller hvilket bud det så er, sammenfattes i dette: Du skal elske din neste som deg selv. Kjærligheten gjør ikke noe ondt mot nesten. Derfor er kjærligheten oppfyllelse av loven (Romerne 13: 8 )

 

(1 Joh 3,10-12) På dette kan Guds barn kjennes; hver den som ikke gjør rettferdighet, er ikke av Gud, heller ikke den som ikke elsker sin bror. For dette er det budskap som I hørte fra begynnelsen, at vi skal elske hverandre, ikke som Kain, som var av den onde og slo sin bror ihjel. Og hvorfor slo han ham ihjel? Fordi hans gjerninger var onde, men hans brors rettferdige.

 

Som Herren har tilgitt dere, skal dere tilgi hverandre. Kolosserne 3:13

 

Den som sier: «Jeg er i ham», må leve slik Jesus levde.1. Joh 2:6

 

Slik jeg ser det er en som kaller seg kristen forpliktet til å følge kjærlighetens lov, og kan bare kjempe med sannhet som våpen, og som det riktignok står: På frukten skal de kjennes! – (Luk 6,44)

Endret av Ellen M Olsen
Lenke til kommentar

Hva slags bevis har jeg forkastet? Kan du bevise at de er kristne? Vet du hva det vil si å være en kristen?

 

Alle kan kalle seg kristne, polfarere eller rakettforskere, men det betyr ikke at de er det. Skal du forstå hva en kristen er må du studere Jesu lære og formaninger, det grunnleggende i kristendommen. Begynn med bergprekenen og kjærlighetens lov, eller se min kommentar til Tor C under her.

 

Du benytter deg av en feilslutning kalt "no true Scotsman".

 

Det finnes mer enn 30 000 ulike tolkninger av kristendommen.  En kristen person er en som tror på Jesus, og at han er Guds sønn og menneskehetens frelser, som profetiene i gamletestamentet sier at skulle transformere til Messias, slik det nye testamentet bekrefter.

 

Dette tillater et stort slingringsrom. Drap er ikke uforenelig med Jesus ord.

 

 

 

43 But know this, that if the goodman of the house had known in what watch the thief would come, he would have watched, and would not have suffered his house to be broken up.

44 Therefore be ye also ready: for in such an hour as ye think not the Son of man cometh.

45 Who then is a faithful and wise servant, whom his lord hath made ruler over his household, to give them meat in due season?

46 Blessed is that servant, whom his lord when he cometh shall find so doing.

47 Verily I say unto you, That he shall make him ruler over all his goods.

48 But and if that evil servant shall say in his heart, My lord delayeth his coming;

49 And shall begin to smite his fellowservants, and to eat and drink with the drunken;

50 The lord of that servant shall come in a day when he looketh not for him, and in an hour that he is not aware of,

51 And shall cut him asunder, and appoint him his portion with the hypocrites: there shall be weeping and gnashing of teeth.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Hei Tor C. Og dette kan du?

 

Det er ikke de kristne “den jødiske moseloven” beordrer til å begå drap, men det jødiske og israelske folket, og det er heller ikke Gud som ber dem om å gjøre det. Det hadde du forstått om du forstod Jesu lære. Det finnes heller ikke kristne i GT!

 

Man må lære seg å skille klinten fra hveten, mellom godt og ond og mellom de to motsetningene «hat og kjærlighet».

 

Jesus går I rette med dette I den berømte bergprekenen og studerer du Jesu lære så er den basert på kjærlighet og hundre prosent pasifisme.

 

De troende følger de ti bud som jo sier at du ikke skal drepe. Jesus sier at om de forfølges så skal de flykte og ikke kjempe. Han sier også: ... alle som griper til sverd, skal falle for sverd.

 

Her er noen vers som viser DET GRUNNLEGENDE i Jesu lære og det er ikke cherrypicking;

 

La ikke det onde overvinne deg, men overvinn det onde med det gode! (romerne 12:21 )

 

Da sa Jesus til ham: «Stikk sverdet ditt på plass igjen. For alle som griper til sverd, skal falle for sverd. (Matteus 26:52)

 

Dere har hørt det er sagt: ‘ Du skal elske din neste og hate din fiende.’ Men jeg sier dere: Elsk deres fiender, velsigne dem som forbanner dere, gjør godt mot dem som hater dere, og be for dem som krenker dere og forfølger dere. Slik kan dere være barn av deres Far i himmelen. Matt 5:44 – Luk 6:27 – Luk 6:35

 

Dere har hørt det er sagt: ‘ Øye for øye og tann for tann.’ Men jeg sier dere: Sett dere ikke til motverge mot den som gjør ondt mot dere. Om noen slår deg på høyre kinn, så vend også det andre til. Matt 5:38

 

Litt av poenget er jo at det er de ikke troende, «de andre», eller feiltroende som trenger å lære sannheten og kjærligheten å kjenne: Jesus sier« Det er ikke de friske som trenger lege, men de syke. Jeg er ikke kommet for å kalle rettferdige, men syndere til omvendelse.» Luk 5:31

 

Dette går jo igjen i hele læren. Da bør man vel ikke slå de i hjel først? Det er vel heller ikke slik at Gud som fredens og kjærlighetens gud, (2. Kor 13.11) bildet på den fullkomne far, bruker krig og bomber for å rydde opp blant sine barn. Tvert i mot.

 

Herren er ikke sen med å oppfylle sitt løfte, som noen mener. Nei, han er tålmodig med dere, for han vil ikke at noen skal gå fortapt, men at alle skal nå fram til omvendelse. (2. Peter 3:9)

 

DE TO STORE BUD «Mester, hvilket bud er det største i loven?» Han svarte: «’ Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all din forstand.’ Dette er det største og første bud. Men det andre er like stort: ‘ Du skal elske din neste som deg selv.’ På disse to budene hviler hele loven og profetene.» (Matteus 22:34)

 

KJÆRLIGHETEN ER OPPFYLLELSE AV LOVEN Den som elsker sin neste, har oppfylt loven. For disse budene: Du skal ikke bryte ekteskapet, du skal ikke slå i hjel, du skal ikke stjele, du skal ikke begjære, eller hvilket bud det så er, sammenfattes i dette: Du skal elske din neste som deg selv. Kjærligheten gjør ikke noe ondt mot nesten. Derfor er kjærligheten oppfyllelse av loven (Romerne 13: 8 )

 

(1 Joh 3,10-12) På dette kan Guds barn kjennes; hver den som ikke gjør rettferdighet, er ikke av Gud, heller ikke den som ikke elsker sin bror. For dette er det budskap som I hørte fra begynnelsen, at vi skal elske hverandre, ikke som Kain, som var av den onde og slo sin bror ihjel. Og hvorfor slo han ham ihjel? Fordi hans gjerninger var onde, men hans brors rettferdige.

 

Som Herren har tilgitt dere, skal dere tilgi hverandre. Kolosserne 3:13

 

Den som sier: «Jeg er i ham», må leve slik Jesus levde.1. Joh 2:6

 

Slik jeg ser det er en som kaller seg kristen forpliktet til å følge kjærlighetens lov, og kan bare kjempe med sannhet som våpen, og som det riktignok står: På frukten skal de kjennes! – (Luk 6,44)

Ve` det menneske som lykkes i sitt kristne liv og sier jeg har lykkes. Det menneske er ikke bare relgiøs, men og har djevelen til far . En av de mange veier til Helvete. Til mer synder du er til helligere blir du. Paulus sa at han var den største synderen av oss alle for at ingen skulle rose seg. Kristus har mange tilhengere men få er etterfølgere. Derfor må vi synge med teksten: Not just the unintelligent people but the sort that don't know anything about anything but seem to have opinions about everything They're only too ready to offer their advice about how to run your life And yet look at how they run their own lives For the most part they've accomplished nothing They've contributed nothing Their lives are miserable But they talk, talk, talk.

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
Lenke til kommentar

Vel, det var kanskje tåpelig av meg å si det på den måten uten å referere til at ditt eget innlegg viser til manglende kunnskaper om Kristendommen.

 

Hvis jeg påstår det, påstår du at jeg tar feil? At du har inngående kunnskap og forståelse om hva Kristendommen er?

 

Utifra det du har skrevet, så har jeg iallefall en mistanke om at jeg kan mer om dette enn deg. Uten at det diskvalifiserer deg fra debatten. 

 

Jeg kan selvsagt ikke ha noe kunnskap om hva kristendommen er for akkurat  deg.

 

Det er nå engang slik at det er du som har kommet med en påstand om at det jeg har sagt er tull, uten at du har vist til hva som var tull. Jeg mistenker nok at det er du som ikke har forstått bibelreferansene. Påpek det du ikke forstår så kan jeg utbrodere det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hei Tor C. Og dette kan du?

 

Det er ikke de kristne “den jødiske moseloven” beordrer til å begå drap, men det jødiske og israelske folket, og det er heller ikke Gud som ber dem om å gjøre det. Det hadde du forstått om du forstod Jesu lære. Det finnes heller ikke kristne i GT!

 

Man må lære seg å skille klinten fra hveten, mellom godt og ond og mellom de to motsetningene «hat og kjærlighet».

 

Jesus går I rette med dette I den berømte bergprekenen og studerer du Jesu lære så er den basert på kjærlighet og hundre prosent pasifisme.

 

De troende følger de ti bud som jo sier at du ikke skal drepe. Jesus sier at om de forfølges så skal de flykte og ikke kjempe. Han sier også: ... alle som griper til sverd, skal falle for sverd.

 

Her er noen vers som viser DET GRUNNLEGENDE i Jesu lære og det er ikke cherrypicking;

 

La ikke det onde overvinne deg, men overvinn det onde med det gode! (romerne 12:21 )

 

Da sa Jesus til ham: «Stikk sverdet ditt på plass igjen. For alle som griper til sverd, skal falle for sverd. (Matteus 26:52)

 

Dere har hørt det er sagt: ‘ Du skal elske din neste og hate din fiende.’ Men jeg sier dere: Elsk deres fiender, velsigne dem som forbanner dere, gjør godt mot dem som hater dere, og be for dem som krenker dere og forfølger dere. Slik kan dere være barn av deres Far i himmelen. Matt 5:44 – Luk 6:27 – Luk 6:35

 

Dere har hørt det er sagt: ‘ Øye for øye og tann for tann.’ Men jeg sier dere: Sett dere ikke til motverge mot den som gjør ondt mot dere. Om noen slår deg på høyre kinn, så vend også det andre til. Matt 5:38

 

Litt av poenget er jo at det er de ikke troende, «de andre», eller feiltroende som trenger å lære sannheten og kjærligheten å kjenne: Jesus sier« Det er ikke de friske som trenger lege, men de syke. Jeg er ikke kommet for å kalle rettferdige, men syndere til omvendelse.» Luk 5:31

 

Dette går jo igjen i hele læren. Da bør man vel ikke slå de i hjel først? Det er vel heller ikke slik at Gud som fredens og kjærlighetens gud, (2. Kor 13.11) bildet på den fullkomne far, bruker krig og bomber for å rydde opp blant sine barn. Tvert i mot.

 

Herren er ikke sen med å oppfylle sitt løfte, som noen mener. Nei, han er tålmodig med dere, for han vil ikke at noen skal gå fortapt, men at alle skal nå fram til omvendelse. (2. Peter 3:9)

 

DE TO STORE BUD «Mester, hvilket bud er det største i loven?» Han svarte: «’ Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all din forstand.’ Dette er det største og første bud. Men det andre er like stort: ‘ Du skal elske din neste som deg selv.’ På disse to budene hviler hele loven og profetene.» (Matteus 22:34)

 

KJÆRLIGHETEN ER OPPFYLLELSE AV LOVEN Den som elsker sin neste, har oppfylt loven. For disse budene: Du skal ikke bryte ekteskapet, du skal ikke slå i hjel, du skal ikke stjele, du skal ikke begjære, eller hvilket bud det så er, sammenfattes i dette: Du skal elske din neste som deg selv. Kjærligheten gjør ikke noe ondt mot nesten. Derfor er kjærligheten oppfyllelse av loven (Romerne 13: 8 )

 

(1 Joh 3,10-12) På dette kan Guds barn kjennes; hver den som ikke gjør rettferdighet, er ikke av Gud, heller ikke den som ikke elsker sin bror. For dette er det budskap som I hørte fra begynnelsen, at vi skal elske hverandre, ikke som Kain, som var av den onde og slo sin bror ihjel. Og hvorfor slo han ham ihjel? Fordi hans gjerninger var onde, men hans brors rettferdige.

 

Som Herren har tilgitt dere, skal dere tilgi hverandre. Kolosserne 3:13

 

Den som sier: «Jeg er i ham», må leve slik Jesus levde.1. Joh 2:6

 

Slik jeg ser det er en som kaller seg kristen forpliktet til å følge kjærlighetens lov, og kan bare kjempe med sannhet som våpen, og som det riktignok står: På frukten skal de kjennes! – (Luk 6,44)

 

 

HELE innlegget ditt er cherry picking! 

 

Du har helt utelatt eksempler som dette:

 

"Tror dere at jeg har kommet for å skape fred på jorden? Nei, heller snarere strid og splittelse! Dersom fem personer bor i et hjem, vil de i fortsettelsen komme til å leve i strid. Tre kommer til å ta parti for meg og to imot meg, eller kanskje tvert om. Far og sønn, mor og datter, svigermor og svigerdatter vil alle være imot hverandre.”"

 

(hvis du kjenner din bibel godt nok kan du sikker finne ut av hvor det er hentet fra...)

 

Jeg skal ikke nekte deg å shoppe de delene du ønsker fra kristendommen, men faktum er at også ganske mye dritt er en del av kristendommen. Det at du ignorerer det betyr ikke at det ikke finnes. Akkurat som med Islam. Der det akkurat nå er med motsatt fortegn, men har vært tilsvarende som med kristendommen der de fleste troende "shopper" deler av religionen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Til de som påstår at de er religiøse anbefaler jeg at dere leser eventyrboken deres.  

 

Som Aron Ra sa "følger du bibelen er du en kriminell i alle verdens land" 

 

Kan de religiøse komme med et eksempel på at religionen demmes har gjordt noe godt som ikke er utført av en person?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

HELE innlegget ditt er cherry picking! 

 

Du har helt utelatt eksempler som dette:

 

"Tror dere at jeg har kommet for å skape fred på jorden? Nei, heller snarere strid og splittelse! Dersom fem personer bor i et hjem, vil de i fortsettelsen komme til å leve i strid. Tre kommer til å ta parti for meg og to imot meg, eller kanskje tvert om. Far og sønn, mor og datter, svigermor og svigerdatter vil alle være imot hverandre.”"

 

(hvis du kjenner din bibel godt nok kan du sikker finne ut av hvor det er hentet fra...)

 

Jeg skal ikke nekte deg å shoppe de delene du ønsker fra kristendommen, men faktum er at også ganske mye dritt er en del av kristendommen. Det at du ignorerer det betyr ikke at det ikke finnes. Akkurat som med Islam. Der det akkurat nå er med motsatt fortegn, men har vært tilsvarende som med kristendommen der de fleste troende "shopper" deler av religionen. 

Ja stemmer det: Jeg har ikke kommet for å skape fred, men sverd.  Et stort tegn viste seg på himmelen: en kvinne som var kledd i solen, med månen under sine føtter og med en krans av tolv stjerner på hodet. (EU) ?Det fikk makt til å blåse liv i dyrets bilde, så det kunne tale, og til å få drept alle som ikke tilba dyrets bilde. 16 Det tvinger alle – små og store, rike og fattige, frie og slaver – til å ha et merke på sin høyre hånd eller på pannen. 17 Og ingen kan kjøpe eller selge noe uten å ha dette merket: dyrets navn eller det tall som svarer til navnet.

    18 Her gjelder det å ha visdom. La den som har forstand, regne ut dyrets tall! For det er et menneskes tall, og tallet er 666. Menneske er for seg totalt idioter hør mine ord historien gjentar seg enten du er villig eller ikke. Hail SATAN

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Nei. Det er fra Johannes åpenbaring, det jeg siterte er fra Lukas. 

 Jeg har ikke kommet for å skape fred, men sverd. Tidene fra Noahs ark gjentar seg.

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Og dermed har du bekreftet at kristne bør bures inn siden de bryter samfunnets lover

Problemet med menneske at de tror de er gode og nei jeg utfordrer hver enkelte å være som god som overhodelig mulig. Loven vil uansett dømme menneske på den siste dag. En vis sa at til og med de beste gjerningene måtte en framfor Nådens trone og be om tilgivelse pga de er smittet med synd. I think about germany and the end of world.

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok helst det at veldig mange ikke takler å ta innover seg at vi bare er dyr, og "meningen med livet" er ikke noe mer enn å leve. Religioner tilbyr enkle og ukompliserte "svar" på alle livets vanskelige spørsmål.....

 

 

 

Forskjellen på psykisk sykdom og religion er bare antallet som tror på vrangforestillingene. 

Vi mennesker kan selv bestemme hva vi selv synes er meningen med livet. Fra naturens side er meningen med livet å overleve og videreføre genene sine.

 

Det er ikke en pyskisk sykdom, det er heller at enkelte ha gener som spesielt tilbøyelig for å være overtroisk, og mennesker flest kan enkelt hjernevaskes. Det er desto lettere dersom de har lavere utdannelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må beklage å skuffe deg universet har eksistert i milliarder av år uten du oppdaget det og det vil eksistere i lang tid etter at du er død, den dagen de putter deg i jorden vill du kun eksistere i minnet til de som kjente deg.

Jeg er ikke redd for å være død jeg har vært det i ca 13,7 milliarder år og jeg vill være like død den dagen de bruker meg som gjødsel.

Som Stephan Fry sa

"

Asked what he would say if he was confronted by God at the pearly gates of heaven, Fry replied: “I’d say, bone cancer in children? What’s that about?
 
“How dare you? How dare you create a world to which there is such misery that is not our fault. It’s not right, it’s utterly, utterly evil.
 
“Why should I respect a capricious, mean-minded, stupid God who creates a world that is so full of injustice and pain. That’s what I would say. "
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vi mennesker kan selv bestemme hva vi selv synes er meningen med livet. Fra naturens side er meningen med livet å overleve og videreføre genene sine.

 

Det er ikke en pyskisk sykdom, det er heller at enkelte ha gener som spesielt tilbøyelig for å være overtroisk, og mennesker flest kan enkelt hjernevaskes. Det er desto lettere dersom de har lavere utdannelse.

 

 

Det er en vesensforskjell på å være overtroisk og det å ha vrangforestillinger. 

 

Det er stor forskjell mellom å tro at "lykketrusen" sin gjør at man skårer flere mål, og det å tro at det er en usynlig makt som kontrollerer om du skårer mål eller ikke. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Vi mennesker kan selv bestemme hva vi selv synes er meningen med livet. Fra naturens side er meningen med livet å overleve og videreføre genene sine.

 

Det er ikke en pyskisk sykdom, det er heller at enkelte ha gener som spesielt tilbøyelig for å være overtroisk, og mennesker flest kan enkelt hjernevaskes. Det er desto lettere dersom de har lavere utdannelse.

Drømmen om den frie vilje, blir nettopp en drøm. Ahh why did,nt i take the blue pill?

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...