Gå til innhold

Hvorfor tror folk på religion?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Det er en vesensforskjell på å være overtroisk og det å ha vrangforestillinger. 

 

Det er stor forskjell mellom å tro at "lykketrusen" sin gjør at man skårer flere mål, og det å tro at det er en usynlig makt som kontrollerer om du skårer mål eller ikke. 

Stor forskjell på fornuften som er blind og noe som virkelig eksisterer. The blind are leading the blind osv.

Lenke til kommentar

#fjernet#  Jeg vill anbefale at du leser det gamle og det nye testamentet før du poster igjen, det er tydelig at du gjengir det du håper at det står i de men hva som står der er det motsatte av hva du påstår. 

Jeg vill anbefale at du ser denne videoen  

Endret av TSP
Fjernet navn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stor forskjell på fornuften som er blind og noe som virkelig eksisterer. The blind are leading the blind osv.

 

 

Fornuften er ikke blind når det kommer til religion. I svært mange samfunn er det svært fornuftig å være religiøs. Da unngår man å bli et hode kortere. Hele bølgen av Saudi-Islam kommer av at det har vært fornuftig av folk å la seg kue fordi de da får leve. Hadde folk latt sin egen overbevisning styre, og ikke fornuften, så hadde vi ikke måttet slite med den Islam vi har idag. Folk i Afghanistan syntes burka var noe fordømt tull helt frem til Saudi finansierte islamister truet dem til å bruke det. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

#fjernet#  Jeg vill anbefale at du leser det gamle og det nye testamentet før du poster igjen, det er tydelig at du gjengir det du håper at det står i de men hva som står der er det motsatte av hva du påstår. 

Jeg vill anbefale at du ser denne videoen  

Ironisk du tar denne stand up fra Amerika da all relgioner har oppstått i de siste 200 årene. Som en vis sa fra bibelen så søker en de gamle stier. Den gamle forkynnelsen Les Martin Luther Aaron Adolf Saphir, Carl Olof Rosenius som betydde noe og så begynte en ny lære og oppstå les Reformert fra Amerika. Men så det står skrevet: I de siste tider så skal en hope seg opp lærer etter hva som klør dem i øret. Les Lære fra Amerika blant annen lære som en synes er "fantastisk". Halleluja

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Fornuften er ikke blind når det kommer til religion. I svært mange samfunn er det svært fornuftig å være religiøs. Da unngår man å bli et hode kortere. Hele bølgen av Saudi-Islam kommer av at det har vært fornuftig av folk å la seg kue fordi de da får leve. Hadde folk latt sin egen overbevisning styre, og ikke fornuften, så hadde vi ikke måttet slite med den Islam vi har idag. Folk i Afghanistan syntes burka var noe fordømt tull helt frem til Saudi finansierte islamister truet dem til å bruke det. 

Fornuften er elefanten i rommet. Hvis en hadde forkastet fornuften så hadde vi sluppet all dritten til menneske som vi ser idag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Hvor leser du ikke bibelen?

Latterlig gjøringen av idiotene som laget videoen. Oppsumering som slangen sa: Har Gud virkelig sagt?:

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
Lenke til kommentar

Har du lest det gamle testamente og det nye testamentet fra perm til perm?

Hvis du ikke har gjort det bør du holde kjeft. 

 

En skrive feil beviser gud for deg. Jeg skrev Hvorfor men stavekontrollen endret det, så da er vell Google djevelen.

Endret av TSP
fjernet navn
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Har du lest det gamle testamente og det nye testamentet fra perm til perm?

Hvis du ikke har gjort det bør du holde kjeft. 

 

En skrive feil beviser gud for deg. Jeg skrev Hvorfor men stavekontrollen endret det, så da er vell Google djevelen.

Ja jeg har lest den 3 ganger fra perm til perm og kan si: Det gamle er åpenbart i det nye mens det nye er skjult i det gamle testamentet. Jeg er en av de få som ikke bør holde kjeft så lenge en har idioter på denne planeten.

Endret av TSP
fjernet navn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fornuften er elefanten i rommet. Hvis en hadde forkastet fornuften så hadde vi sluppet all dritten til menneske som vi ser idag.

 

 

Det er jeg helt uenig i. I vårt vestlige samfunn er det fornuftig å ikke la seg lure av fantasier, fordi det å tro på slikt møl får store negative konsekvenser. Det er imidlertid fornuftig å la seg lure i en del land, fordi du kan bli et hode kortere hvis du ikke lar deg lure.  Det er stor forskjell på hva som er fornuftig på et kollektivt nivå, og på et individuelt nivå. 

Lenke til kommentar

Ja jeg har lest den 3 ganger fra perm til perm og kan si: Det gamle er åpenbart i det nye mens det nye er skjult i det gamle testamentet. Jeg er en av de få som ikke bør holde kjeft så lenge en har idioter på denne planeten.

 

 

Speilhypotesen? Siste dagers hellige? 

Lenke til kommentar

Da vill jeg anbefale deg å lese bibelen igjen siden de 10 bud faktisk ikke finnes i bibelen, i henhold til eventyrboken din gikk Moses opp på fjellet fikk guds bud kom ned knuste de klatret opp igjen kom ned igjen med de samme budene men de er forskjellig så gud klarer ikke å holde styr på sine egne bud selv om han skal være ufeilbarlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Da vill jeg anbefale deg å lese bibelen igjen siden de 10 bud faktisk ikke finnes i bibelen, i henhold til eventyrboken din gikk Moses opp på fjellet fikk guds bud kom ned knuste de klatret opp igjen kom ned igjen med de samme budene men de er forskjellig så gud klarer ikke å holde styr på sine egne bud selv om han skal være ufeilbarlig.

Du er heilt på tur. Problemet var at menneske i seg selv kunne ikke holde budene derfor skalv fjellet. Moses sto mellom Guds vrede og menneske som Han var i ferd med utslette. Et bilde på Jesus som gikk inni det aller helligeste.  Til og med djevelen skjelver og jeg opplever det ofte i drømmer. 

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...