Gå til innhold

Mye billigere skjermkort på cyber-monday og kan jeg kjøre sli med 2 1070? (Ulik brand)


Anbefalte innlegg

Husker komplett og en rekke andre butikker hadde endel gode tilbud på black friday forrige uke. Men nå som jeg er seg på "cyber-monday", ser jeg bare utrolig mye mer tilbud enn det som fantes på black-friday. Så på 1070'ier til en god pris da..

 

Men ser at prisene har droppet en god del i forhold, usikker på om folk føler seg lurt fra Black friay.

 

Men jeg tenker jeg skal kjøpe et "Asus GeForce GTX 1070 Dual OC 8GB" til mitt andre 1070 som er "MSI GeForce GTX 1070 GAMING 8GB". Vil disse skjermkortene være kompatible med hverandre? Ettersom de er samme "1070" bare at brand et forskjellig. (Har coil-whine på msi, men kan nesten ikke høres utenom i komplett-stillhet nå.)

 

Vil virkelig prøve meg på sli, eller er dette en dårlig erfaring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SLI er temmelig bortkastet for spill da du mest sannsynlig ender opp med masse problemer og lite ekstra ytelse. Har du behov for tungregning eller mer GPU-power utenom så kan det vel være verdt det.

 

For spill, sats på ett kraftig skjermkort og slipp en haug med problemer og skuffelse over dårlig ytelse.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

 

Må vel være billigere en SLI og tullball? Hvis du først skal ha sli velg 2 slike kort.

 

Verdt og gå for et 1080ti fra bruktmarkedet? Burde jeg være skeptisk til prisen / om noe kan (ikke er, man kan) være galt?

 

Føler bruktmarkedet er risky / usikkert etter så mange stoppet og bruke gaming-skjermkort til mining :S

 

 

Gå heller for singel kraftig skjermkort. Dessuten blir det mer varme og støy med 2 kort.

Hører folk komme fram med dette, ser poenget og kollegaene mine sier akkurat det samme. Vil ha litt kraft så får sjekke det mer ut :)

 

 

SLI er temmelig bortkastet for spill da du mest sannsynlig ender opp med masse problemer og lite ytelse. Har du behov for tungregning eller mer GPU-power utenom så er det være verdt det.

 

For spill, sats på et kraftig skjermkort og slipp en haug med problemer og skuffels over dårlig ytelse.

Ser flere påpeker dette, skal researche meg mer opp og ta en avgjørelse :)

 

Men er som flere påpeker, 2 kort bråker mer enn et.

 

edit: Tenkte 2 1070 ikke bråket så veldig siden det jeg har er så stille (utenom cw til tider).

Endret av MultiGamerClub
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dustinhome kan jo være litt vanskelig på reklamasjon, så sier man får gratis returfrakt, men å sende epost til [email protected] går ikke man ringe dem. Lurere å kjøpe noe på komplett, hvis mulig.

Kjøpe bruk er jo risiko, derfor ofte lav pris. For man vet lite om skjermkortet er overklokket eller brukt til mining.

Men selger må jo bevise brukerfeil skyldes defekt kort.

 

Uansett syns jeg det vertfall er tåpelig å kjøpe 1080 TI nytt i dag, er jo noen år gammelt. Prisen er jo litt stiv også.

 

SLI gir nok lite ytelse for pengene ja og støyer mere og varme særlig om sommeren er problem.

Ryzen er heller ikke den beste platformen for sli.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...