Gå til innhold

[Løst] noen bra black friday deal på skjermkort?


fortborte

Anbefalte innlegg

jeg skal kjøpe nytt skjermkort til dette oppsettet:

 

- ASUS PRIME X370-PRO
- AMD Ryzen 7 1800X 3.6 GHz No Fan Socket AM4

- Be-Quiet Pure Rock
- G.Skill Flare X AMD Series 16GB 3200MHz DDR4 Ikke-ECC
- Samsung 960 Evo 500GB M.2 2280 PCI Express 3.0 x4 (NVMe)
- Microsoft Windows 10 Home 64-bit Eng OEM
- Phanteks Eclipse P400s Tempered Glass Svart, Rød

- AOC g2460Fq 24" PC-skjerm for gaming

 

det er en jungel av tilbud og jeg er fremdeles så veldig noob til å finne kompatible deler. noen sjans til å finne et godt (black friday) tilbud som passer meg til et budsjett på 4500,-?  oppsettet brukes nok mer til blender/ps enn gaming, selv om gaming også er noe jeg har mye moro med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En fordel om du sier hvilket grafikkort du har nå?

sorry, gikk litt fort i svingene i går. jeg har et Gigabyte Windforce OC AMD Radeon RX 460 2GB. så for budsjettet mitt nå forventer jeg en liten performance boost lol

 

 

 

Ser dårlig ut med så gode deal på black friday.

Hvis du ikke får spart opp 1500 kr mere til jul så gå for 1080 ti.

 

well, crap. ok. vet ikke om jeg tør å ta sjansen på bruktmarkedet, men takk for godt tips. skal def vurdere det.

 

 

90 kroner over budsjett, men for å holde budsjett så mye som mulig hadde jeg gått for: https://www.komplett.no/product/962664/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/msi-geforce-gtx-1070-ti-gaming-8g#

 

Hvis du kan strekke budsjettet litt, så får du faktisk et RTX 2070 mellom 5000 og 5500.

 

 det så interessant ut. men mener du at den ekstra 1000-lappen er verdt det, for et rtx 2070? er det mer bang for my bucks enn det 1070 ti?

 

 

1070ti da? Hvorfor mener du det er bedre enn 2070?

Jeg vurderer begge og trenger litt input her, om du kan forklare litt? :)

er i samme båt her, så slenger meg på samme spørsmålet

Lenke til kommentar

da tror jeg at jeg lander på en 1070 ti, denne gangen - https://www.komplett.no/product/962664/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/msi-geforce-gtx-1070-ti-gaming-8g#

 

evt et MSI GeForce RTX 2070 Aero HDMI 3xDP 8GB?

 

rundt 5000,- så begynner budsjettet å knirke litt vel mye :rofl:

 

2070 kortet er raskere, men har en dårlig kjøler som vil gi deg mer støy, og lite rom for overklokking. MSI Gaming X kortet har lavere ytelse, men en mye bedre kjøler som ikke bråker. Men så kommer det jo an på hvor sensitiv du er til støy da.

Lenke til kommentar

2070 kortet er raskere, men har en dårlig kjøler som vil gi deg mer støy, og lite rom for overklokking. MSI Gaming X kortet har lavere ytelse, men en mye bedre kjøler som ikke bråker. Men så kommer det jo an på hvor sensitiv du er til støy da.

vanskelig å si hvordan jeg ville oppleve støynivået, men nå har jeg jo egentlig blitt vant til den gamle som surrer og går, og sammenlignet med nye bygg så høres sikkert dette ut som en skraphaug. hvis 'dårlig kjøler' også betyr at kortet blir betydelig varmere enn 1070, så er det mer en dealbreaker for meg. tusen takk for veldig godt råd.

 

da tror jeg har jeg har funnet meg et nytt kort.  :w00t:  blir bra! takker for alle innspill. setter stor pris på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...