Gå til innhold

Server og 3 klient-pcer


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Lenge siden jeg har vært borti PC-bygging, og aldri drevet særlig mye med servere, så fint om noen kunne hjulpet meg med innkjøp av nytt utstyr til en liten tankklinikk.

 

Det er tre kontor/behandlingsrom som alle må ha tilgang til database på en server, som står i resepsjonen. Det er ikke store filer det er snakk om, kun journaler og røntgenbilder på en SQL-server. Denne serveren skal også fungere som resepsjonistens arbeidsmaskin (mail og regnskap).

 

Kravene til serveren er følgende:

- Stillegående

- Stilren

- Kunne stå på nærmest 24/7, driftsikker

- RAID5

 

Krav til kontormaskiner

- Kunne takle 3 skjermer hver (DP/HDMI)

- Stillegående

- Stilren

- Ethernet

 

Grunnet nødvendig programvare er jeg låst til Windows over hele linja.

 

Klinikken er helt nyoppusset, derfor viktig at nye datautstyret er stilrent og støysvakt.

 

Hva er forumets tanker? Kjøpe i deler, eller får jeg billigere og bedre ferdigbygd?

Har sett på AiO'er, men litt usikker på hvordan det er med å kjøre 24/7 på serveren eller støtte for to andre skjermer på kontorene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teoretisk støtte er ikke det samme som at det faktisk fungerer (hilsen en som faktisk har en MST hub ;) )

 

Se på de faktiske bildene da, det er da ingen HDMI port der?

 

Nei, men det er kun et PR-bilde. - Det viser bla annet en RS-232-port som man kan bestille modellen med dersom man har behov, men som ikke er på denne - vi må nok lese i Specen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...